Frezowanie żeliwa.

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

zdzicho
Posty w temacie: 1

#11

Post napisał: zdzicho » 11 gru 2013, 21:56

Żeliwo obrabia się zarówno na sucho ,jak i z chłodzeniem (zależnie od potrzeb). W naszej firmie jeden produkt żeliwny obrabiany w wielu operacjach ,był obrabiany zarówna na sucho ,jak i z chłodzeniem (niektóre operacje). Tak było optymalnie.



Tagi:

Awatar użytkownika

warczp
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 75
Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
Lokalizacja: Swarzędz

#12

Post napisał: warczp » 12 gru 2013, 06:38

Obrabia się na sucho i z chłodziwem zależnie od narzędzi i wyposażenia maszyny (filtracja znacznie usuwa niedogodności zanieczyszczenia chłodziwa).
I oczywiście zależy od tego czy lubi się czarny kolor dookoła :-)


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 566
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#13

Post napisał: grzes_rupinski1 » 12 gru 2013, 19:24

Czarny kolor to ja lubię ale nawet z dobrym chłodziwem po dwóch dniach robi się rudy.
Każde narzędzie jest dobre jak się innego niema :). Ale do obróbki żeliwa lepsze są węgliki ze względu na niejednorodną strukturę materiału.
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


ktools
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2013, 16:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

#14

Post napisał: ktools » 23 gru 2013, 21:18

Do żeliwa nadają się frezy VHM ale również HSS-E08

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

ishi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 181
Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Frezowanie żeliwa.

#15

Post napisał: ishi » 15 sty 2020, 14:39

Odkopie temat. Chcę ściąć frontową rynnę (za szczęką stałą) w imadle precyzyjnym Darmetu (https://darmet.com.pl/pl/imadla/53-imad ... rotowe-fqm) bo ogranicza posuw w Y kolidując z kolumną frezarki.

Jakie są szansę że je mogę zniszczyć? Co to może być za stop?

Awatar użytkownika

Pirat
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 513
Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
Lokalizacja: Lódź

Re: Frezowanie żeliwa.

#16

Post napisał: Pirat » 15 sty 2020, 20:07

Jak będziesz koniecznie chciał zniszczyć to imadło to je zniszczysz, ale frezując żeby skrócić parapet to nie wiem w jaki sposób można je zniszczyć. Jak się boisz frezować to skróć je ręcznym brzeszczotem.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11558
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Frezowanie żeliwa.

#17

Post napisał: RomanJ4 » 16 sty 2020, 09:34

Nie ma się czego bać, frez VHM, możliwie krótki i gruby by jak najmniej drgał, lub odp głowica/jeż.
Niezbyt duże obroty, wiór będzie sypki (chyba, że to staliwo), dobrze byłoby miejscowe zdmuchiwanie, ale można w ten sposób zapylić pomieszczenie jak przodek w kopalni... :mrgreen:
Obrazek
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

frezerwroc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2022, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Frezowanie żeliwa.

#18

Post napisał: frezerwroc » 16 paź 2022, 14:40

Może się mylę, ale słyszałem że żeliwo lepiej frezować po lekkim podgrzaniu, żeby nie pękało. Ma to na celu zniwelowanie wszelkich naprężeń w materiale.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5328
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Frezowanie żeliwa.

#19

Post napisał: jasiu... » 16 paź 2022, 15:14

Mylisz się. Jak podgrzać żeliwne łoże i co później, jeśli okaże się, że prosta prowadnica przypomina po ochłodzeniu banan?
Żeliwo powinno być wysezonowane, o ile to możliwe. Poza tym struktura żeliwa bardzo słabo zachowuje naprężenia, a więc nie ma sensu jakiekolwiek podgrzewanie, poza tym, jak technicznie to ogarnąć? O tym, że podczas ochłodzenia całość się skurczy i wymiary pójdą w las nie ma sensu pisać, bo to jasne.

Na marginesie, wyżarzanie odprężające przeprowadza się w temperaturach dość wysokich. A sam sobie sprawdź, jakich, to zrozumiesz, gdzie błąd w twoim rozumowaniu.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4129
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Frezowanie żeliwa.

#20

Post napisał: Steryd » 16 paź 2022, 15:32

oj tam oj tam... kolega walczy o złotą łopatę górnika roku, a ty mu jakieś merytoryczne brednie wstawiasz...
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”