Frezowanie głowicą 50mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Maq
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 297
Rejestracja: 14 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: podkarpacie

#11

Post napisał: Maq » 22 lip 2017, 23:36

Do tego co koledzy wyżej pisali. Myślę, że do zośki można zapomnieć o parametrach z paczki płytek czy kalkulatorów. Małe obroty, małe zagłębienie i sam zobaczysz czy maszyna daje radę.
Mam zośkę i głowicy fi50 bym nie założył, chyba że do delikatnego planowania aluminium.



Tagi:


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2521
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#12

Post napisał: Steryd » 23 lip 2017, 14:03

Obroty, to nie takie znów małe. Vc jak dasz mniejsze, to na siłę nie wpłynie znacząco, wręcz może się okazać, że wzrośnie, bo wióry będą się za wolno speczac. Także posuw i ap na pewno w dół, natomiast obroty na sensownym poziomie.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7056
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#13

Post napisał: WZÓR » 23 lip 2017, 17:17

dance1 pisze:strikexp
po tych wszędobylskich bzdurach które wszędzie wypisujesz dziwne że Ciebie coś dziwi. ....
Hmm
Każdy ma prawo zadać pytanie na tym forum niezależnie od stopnia zaawansowania.

P.s.
I wcale nie musisz na nie odpowiadać. :neutral:

Mariusz.


Autor tematu
Mallujemy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
Lokalizacja: Polska

#14

Post napisał: Mallujemy » 25 lip 2017, 07:46

Powie mi ktoś dlaczego powstaje taka dziwna powierzchnia po frezowaniu?
Aluminium zagłębienie niecały 1mm, obroty ~1000, posuw ręczny
Stal zagłębienie 0,5 mm, obroty ~600, posuw ręczny
Obrazek

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#15

Post napisał: nowycrteam » 25 lip 2017, 08:31

Daj sobie parametry do twardych stali
350-500 obrotów posuw 100-150 zagłębienie 0,2-0,4mm

Wygląda na to że głowica generuje taki opór że stół ci pracuje podczas frezowania (nie jest sztywny)
Zobacz jeszcze czy problem pojawia się gdy frezujesz współbieżnie czy przeciwbieżnie albo może nie ma to znaczenia i problem pojawia się cały czas. Wtedy stawiałbym na zbyt małą sztywność maszyny


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2521
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#16

Post napisał: Steryd » 25 lip 2017, 10:10

Drgania. Maszyna jest malo sztywna a w dodatku mogłeś trafić w jakiś rezonans. Pokombinuj z obrotami (nie koniecznie w dół) na początek przy zagłębieniu 0,2. Jak uda Ci się uzyskać sensowną to wtedy mozesz spróbować zwiększać warstwę.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Mallujemy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
Lokalizacja: Polska

#17

Post napisał: Mallujemy » 25 lip 2017, 10:48

W celu zmniejszenia drgań planuje zalać korpus betonem ( tam w miejscu żarówki)
Wymienię chyba też łożyska( znając życie są to najtańsze kulkowe za 2 zł) bo wydają jakieś dziwne dźwięki. Użyć kulkowych czy skośnych?

filmy z "frezowania"



Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2521
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#18

Post napisał: Steryd » 25 lip 2017, 11:01

Cudów nie oczekuj. Ta konstrukcja sztywna nie będzie
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 9937
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#19

Post napisał: RomanJ4 » 25 lip 2017, 12:36

Mallujemy pisze:Użyć kulkowych czy skośnych?
skośnych (to też kulkowe), ustawionych w układzie rozbieżnym O
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Obrazek
http://sped.pl/lozyska-kulkowe-skosne-jednorzedowe-skf/
pozdrawiam,
Roman


Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 479
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

#20

Post napisał: Duszczyk_K » 25 lip 2017, 14:24

Może kolega miał na myśli "kulkowych czy stożkowych"?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”