Frez ze stali proszkowej

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających

Pneumokok
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 595
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Frez ze stali proszkowej

#11

Post napisał: Pneumokok » 11 wrz 2019, 19:00

Trochoidą by nie poleciał, jeśli by musiał?


Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)

Awatar użytkownika

Petroholic
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1815
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Frez ze stali proszkowej

#12

Post napisał: Petroholic » 11 wrz 2019, 19:24

Bardziej chyba chodzi o wykończeniówkę po wszystkim :) Długi żeby zebrać dwie dychy po obwodzie elementu na pełnej głębokości :)

Chociaż jak robiłem HDPE dla kolegi z forum to CMT fi12 leciał na 40mm na grubo bez bólu. Materiał tylko jęczał :D

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6597
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frez ze stali proszkowej

#13

Post napisał: WZÓR » 11 wrz 2019, 20:06

kamar pisze:
11 wrz 2019, 18:40
abcdef pisze:
11 wrz 2019, 16:25
to w takim razie dlaczego je nacinają na 2D?
A taki nacięty na 4D ma brać 80mm na raz ? :)
Obrazek
Przy użyciu odpowiedniego CAM może i tak. :D

https://youtu.be/blf-2UHc2xU

Mariusz.


Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1059
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Frez ze stali proszkowej

#14

Post napisał: Avalyah » 11 wrz 2019, 20:15

A co w tym CAM jest takiego wyjątkowego?


Pneumokok
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 595
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Frez ze stali proszkowej

#15

Post napisał: Pneumokok » 11 wrz 2019, 21:03

Nic. Ten i wiele innych mają taką strategię.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2019, 21:04 przez Pneumokok, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 11904
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Frez ze stali proszkowej

#16

Post napisał: kamar » 11 wrz 2019, 21:03

Cena :) Takie darcie to umożliwia maszyna i narzędzie a nie cam.

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Frez ze stali proszkowej

#17

Post napisał: Butler » 12 wrz 2019, 00:10

Dobry Cam przy obróbce dynamicznej HSC generuje tak ścieżkę by frez miał jak "najrówniejsze" warunki pracy. Nie ma problemów na wewnętrznych narożach, jak umiecie słuchać maszynę w trakcie pracy to wiecie o czym piszę.
Im większe następuje opasanie wymuszone przez małe promienie geometrii, tym mniejszy przyrost ae i zachowane są stałe warunki obciążeń narzędzia.
Dzięki temu bez problemu można wykorzystać frezy proszkowe oraz VHM na ich pełnym wysięgu w bardzo efektywny sposób.
Co do głównego pytania to zalecane parametry przez producentów są dla podanego typu klasycznego frezowania, czyli ap=1*d1 i ae=0.25*d1 Jak programuję te dynamiczne strategie na CAMie to z dedykowanymi parametrami mają mało wspólnego. Bardzo mało wspólnego.


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1060
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Frez ze stali proszkowej

#18

Post napisał: Majster70 » 12 wrz 2019, 08:08

No masz podane jak byk, że ap=max 1D, dla średnicy 10, masz 10mm na głębokości, lub 0,25 ae max. Czyli dla ap = 22 mm możesz brać ae=0,25*22=5,5mm, czyli połową średnicy freza. Przynajmniej teoretycznie, bo mam "lekką nieufność" do danych katalogowych. A przynajmniej ja to tak rozumiem. Druga wersja może być jak pisze wyżej Butler, tylko obróbka trochoidalna dla głębokości 10mm frez pracuje szerokością 2,5mm max. Wypróbuj i napisz jak wyszło.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6597
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frez ze stali proszkowej

#19

Post napisał: WZÓR » 13 wrz 2019, 10:03

Butler pisze:
12 wrz 2019, 00:10
Dobry Cam przy obróbce dynamicznej HSC generuje tak ścieżkę by frez miał jak "najrówniejsze" warunki pracy. Nie ma problemów na wewnętrznych narożach, jak umiecie słuchać maszynę w trakcie pracy to wiecie o czym piszę.
Im większe następuje opasanie wymuszone przez małe promienie geometrii, tym mniejszy przyrost ae i zachowane są stałe warunki obciążeń narzędzia.
Dzięki temu bez problemu można wykorzystać frezy proszkowe oraz VHM na ich pełnym wysięgu w bardzo efektywny sposób. .....
Dzięki za posta.
..... , nie muszę się tłumaczyć ze swojego linku.

Mariusz.


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 11904
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Frez ze stali proszkowej

#20

Post napisał: kamar » 13 wrz 2019, 10:13

Butler pisze:
12 wrz 2019, 00:10
Dobry Cam
Nawet bym się zgodził gdybyś pominął przymiotnik :)
Z palca byłoby trudno napisać taką strategie ale camy, z jakimi się spotkałem, taką obróbkę miały :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Narzędzia - frezy, noże, gwintowniki etc ”