Ciecie plazmą - od podstaw:)

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.
Awatar użytkownika

berdysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 188
Rejestracja: 01 sie 2008, 09:39
Lokalizacja: Gdańsk

#101

Post napisał: berdysz » 13 paź 2009, 07:28

Witam :mrgreen:

No i 7 ton Bl.#22 pocięte ;) Poszło gładko:

- 300A, V=2000
- wspólna krawędź
- na końcach blachy w miejscach końców cięcia płytki żeby łuk plazmowy nie urywał się gwałtownie a miał jeszcze w co się wpalić i czas na wygaszenie.
- żadnych zastrzałów, spawania do stołu nic
- żadnych mostków
- nic się nie odkształciło wyszło pieknie.
- rizzpekt dla : chrisz1796 oraz cnccad

Przedwczoraj rozcinałem znowu dwuteowniki w ażury. Też fajna zabawa ;)

Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#102

Post napisał: cnccad » 13 paź 2009, 09:56

szacun dla Ciebie :wink: .... bo trenujesz i odważnie próbujesz.
A to jest ważne. Nie jest sztuką wejść na gotowe. Ja tylko z kolega coś tam zaproponowaliśmy i tyle. Całość to Twoja zasługa :!: Myślę że się kolega chrisz1796 zgadza ze na :?:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


Autor tematu
RomanB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 158
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:30
Lokalizacja: WziąćStoMilionów

#103

Post napisał: RomanB » 14 paź 2009, 19:23

Może głupie pytanie, ale co zrobić, aby zminimalizować szlake pozostającą na dolnej krawędzi? Wiadomo, że to zależne jest od tego czy blacha pordzewiała czy nie etc.

Jeśli krawędź jest ok, to co chyba pozostaje tylko regulacja ciśnienia gazu (powietrza w moim przypadku). Ciśnienie staram się ustawiać na regulatorze około 5.5 Bar.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#104

Post napisał: cnccad » 14 paź 2009, 20:17

szybkość , ciśnienie ( nie jest powiedziane że w plazmie im więcej tym lepiej za zwyczaj to działa odwrotnie ) materiał ( powierzchnia blachy z góry , z dołu i ilość węgla w stali ).
Czasami zaoliwienie powietrza też ma wpływ na to co się dzieje z dołu a czasami jak jest zraszanie wodą stali od dołu za duże to również się będzie robić firanka.
Również stan w jakim jest palnik , czyli jego szczelność wewnętrzna , typ … model dysz ma dużo do powiedzenia o jakości.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


Autor tematu
RomanB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 158
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:30
Lokalizacja: WziąćStoMilionów

#105

Post napisał: RomanB » 14 paź 2009, 20:29

Głównie mam tu na myśli cięcie cienkich blaszek tj. od 1,5 w góre... ale do grubości 8 mm.

Bo z 8 i powyżej łatwiej jest skrobakiem obić szlakę.
cnccad pisze:ciśnienie ( nie jest powiedziane że w plazmie im więcej tym lepiej za zwyczaj to działa odwrotnie )
Rozważyliśmy ten temat w przypadku blach 12 ciętych plazmą - chyba kolega pamięta :)
cnccad pisze:Również stan w jakim jest palnik , czyli jego szczelność wewnętrzna , typ … model dysz ma dużo do powiedzenia o jakości.
Mógłbym prosić o rozwiniecie i o ewentualną poradę co i jak posprawdzać. Palnik Hypertherm T100M. HT PM 1650 to agregat.

Pozdrawiam.


chrisz1796
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 204
Rejestracja: 15 lis 2007, 21:38
Lokalizacja: Bromberg

#106

Post napisał: chrisz1796 » 14 paź 2009, 22:06

tak koledzy po to jest forum

żeby sobie pomagać rozwiązywać niektóre zagadnienia

pozdro 4 all

jak pisałem ja czarnej nie tnę, ale nawet w kwasiaku nie zawsze jest to problem do opanowania, nop tniemy blaszkę 20 wychodzi miodzio potem następna z tej samej huty, tylko inna dostawa, operator ten sam i zgary są choćby nie wiem co by zrobił. Ale jest to rzadkość.

pozdro4all

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#107

Post napisał: cnccad » 15 paź 2009, 17:46

Szczelność wewnętrzna palnika – wszystkie punkty gdzie nie powinno się przedostawać powietrze lub przedostawać w nadmiarze.
Np. …
Jeżeli jest układ mieszalnika , lub dyfuzora gazu który ma „kręcić” gazem to ma przypisana odpowiednią ilość gazu ( powietrza ) a dostające się gdzieś np. bokiem będzie zakłócać przepływ i wówczas robi się firanka .
To jeden z przykładów ... jak jest chłodzony palnik ??
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


pandabera
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 191
Rejestracja: 03 cze 2007, 18:56
Lokalizacja: z Polski

#108

Post napisał: pandabera » 05 lut 2010, 16:09

Witam ciął już ktoś powermaxem z podłączonym azotem?
Wiem że można go stosować do cienkich blach i nierdzewnych.
Robiliśmy próby z blacha czarna 6 i nie było aż tak źle tylko zgorzelina pod spodem była trudna do odbicia a przy cięciu nierdzewki powierzchnia po cięciu była taka srebrnawa.
Obrazek

Obrazek
1) V1700mm/min
2) V2400mm/min
3) V2000mm/min
wszystko 80A

Chodzi o to że nie mogliśmy dobrać prędkości cięcia.
Jak wróce to dołącze zdjęcia nierdzewki: #1,5 ,#3, #4 mm
nic na siłe

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#109

Post napisał: cnccad » 05 lut 2010, 22:35

zmień kierunek cięcia dla konturu, czyli zgodny z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Jeżeli zdjęcie nie jest typu lustro to masz zły kierunek cięcia.
Po za tym ... szybkość chyba jest trochę za duża...
Jakie masz ciśnienie azotu ??
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


pandabera
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 191
Rejestracja: 03 cze 2007, 18:56
Lokalizacja: z Polski

#110

Post napisał: pandabera » 06 lut 2010, 12:27

Z kierunkami też się bawiliśmy praktycznie było to samo.
Ciśnienie przy butli 6 barów a w agregacie 5,5
nic na siłe

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”