Ciecie plazmą - od podstaw:)

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.
Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#91

Post napisał: cnccad » 13 wrz 2009, 20:14

nie da się gładko ... nawet wodą.
po za tym , robi się duże pylenie alu.
ukos , jak przy każdej innej stali , mniejsze zużycie dysz o jakies 10% w porównaniu do tego samego ciętego elementu.
Szybkość powinna być trochę większa ale są składy alu gdzie trzeba zwalniać z szybkością.


Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Tagi:


chrisz1796
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 204
Rejestracja: 15 lis 2007, 21:38
Lokalizacja: Bromberg

#92

Post napisał: chrisz1796 » 13 wrz 2009, 21:13

niestety kolega CNCCAD ma rację, alu zawsze słabo wychodzi.

Swoją drogą nie spotkałem stopu alu który można ciąć szybciej (ale za wiele tego nie ciąłem). Mi się wydaję, że każdy stop kóry lepiej przewodzi ciepło od stali (alu, miedź..) zawsze będzie z tego powodu (odprowadzania ciepła) wolniej cięty

Ale to tylko mi się wydaje.

pozdro4all

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#93

Post napisał: Rayford » 13 wrz 2009, 21:42

cnccad pisze:nie da się gładko ... nawet wodą.
niestety kolega CNCCAD ma rację, alu zawsze słabo wychodzi.
A czy z nierdzewką jest tak samo bo też szorstko wychodzi...?


chrisz1796
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 204
Rejestracja: 15 lis 2007, 21:38
Lokalizacja: Bromberg

#94

Post napisał: chrisz1796 » 13 wrz 2009, 22:00

tutaj masz przykłady

https://www.cnc.info.pl/topics57/jak-nw ... vt8725.htm

nierdzewka wychodzi bardzo ładnie

pozro4all

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#95

Post napisał: cnccad » 15 wrz 2009, 13:08

nierdzewkę da się wyciąć ładnie ... zalezy od gazów , palnika i oczywiście operatora.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

berdysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 188
Rejestracja: 01 sie 2008, 09:39
Lokalizacja: Gdańsk

Cięcie płaskowników

#96

Post napisał: berdysz » 30 wrz 2009, 08:45

Siema!

Jaką macie metodę cięcia płaskowników z blach?
Konkretnie: Bl. 22 mm cięcie na płaskowniki szerokość ok. 300, dł. L=6000- zero odpadu, wspólna krawędź.

Do tej pory cieńsze blachy mostkowałem. Tutaj się zastanawiam.
Ciecia plazmą oczywiście.

Zastanawiam się nad następującym rozwiązaniem.
- Przyspawać do ruszt stołu blachę w narożnikach i na środkach boków.
- 300A V=2000.
- cięcie bez mostkowania?

Czy mostkowanie ma sens w takim przypadku skoro średnica wiązki plazmowej ma przy tym amperażu ok. 4,2-4,4 mm? Po przecinaniu mostków będą widoczne ślady wpaleń.
Generalnie ciecie z mostkami jest najbezpieczniejsze i powinienem mieć to w nosie ale chcę zaoszczędzić roboty innym.
Co o tym myślicie? Ryzykować "banany" czy palić z mostkami? :mrgreen:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#97

Post napisał: cnccad » 30 wrz 2009, 16:43

Banan to najmniejszy problem … odpady z krawędzi jak zaczną pracować to z szerokości ( 300mm ) możesz nie utrzymać wymiaru.
Ale …
Jest jedna z metod palenia gdzie tniesz wspólna krawędzią dwa elementy po czym głowica tnąca jak zakończy cięcie przemieszcza się do następnego cięcia.
Po za tym …
Blacha 22mm to już gruba stal jak na plazmę a i szerokość nie mała więc odprowadzanie ciepła jest duże to może nie wykręci w banana te blachę ??
A to jest stal węglowa czy austenityczna ??
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


chrisz1796
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 204
Rejestracja: 15 lis 2007, 21:38
Lokalizacja: Bromberg

#98

Post napisał: chrisz1796 » 30 wrz 2009, 19:42

kolego berdysz, jeśli wiesz skąd masz tą blachę (tzn, ja dla przykładu znając hutę z doświadzczenia wiem jakie MNIEJ-WIĘCEJ będą naprężenia), biorąc pod uwagę że to zaledwie 22 i szeroka na 300 zaryzykowałbym cięcie bez mocowania (ale trzeba być uważnym i obserwować)

Ja osobiście mostków nie stosuje i nie polecam, poza tym jest tylko jedna skuteczna metoda na płaskowniki wykonane porządnie:
- jeśli mamy miejsce na stole (na szerokość - to dospawać jakąś inną w miarę szeroką blachę i masz zawsze odcinanie od "całości"
- jeśli stól taki jak blacha to wycinam około 2/3 szerokości i wtedy przyspawuje blachę i dalej do samego końca tnę

Zazwyczaj robię płaskowniki z blach grubszych np 60 x60

pozdro4all

Awatar użytkownika

berdysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 188
Rejestracja: 01 sie 2008, 09:39
Lokalizacja: Gdańsk

#99

Post napisał: berdysz » 30 wrz 2009, 22:05

Dzięki za odzew, panowie.

To stal węglowa w gat. S355J2+N z Huty Stali Częstochowa a więc dobra blaszka.

Na początku też pomyślałem żeby zrobić to tak jak kolega chrisz1796 proponuje- odcinanie od całości. To powino sie udać :mrgreen:
Stół mam 3000 szeroki, blacha ma 1500, położę blachę przycheftuję jak mówiłem a z jednej strony dospawam cieżką szeroką blachę i będę ciął bez mostków.

10 ton :wink: Jutro jadę z koksem i dam znać co i jak.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#100

Post napisał: cnccad » 02 paź 2009, 13:56

czyli weglówka ... no to strzepy z zastrzałami i będzie git :wink:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”