Schemat podłączenia ELTE 9/2 400hz + falownik iC5-1
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Jeszcze nie odpaliłem, szukam osoby, która podejmie się sprawdzenia czy wszystko jest OKgmaro pisze:i jak ruszyło?

https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Zaraz jade do Szczecina po osobę, która podejmie się podłączenia i sprawdzenia wrzeciona. Dzisiaj powinno ruszyć.
[ Dodano: 2006-11-06, 07:59 ]
Wrzeciono hula jak mażenie. Praktycznie wszystkie parametry były dobrze ustawione, nie zgadzało się natomiast połączenie silnika. Taki silnik przy zastosowaniu tego falownika łączymy w gwiazdę, a prąd ustawiamy na falowniku na 2,4A. Przy sterowaniu wektorowym wykorzystamy tylko zakres od 0 do 300hz, co dla mnie jest wystarczające. Prędkość początkową ustawiamy na 20hz. Przy pierwszym uruchomieniu zaleca się zwiększanie częstotliwości co 5hz aż do nominalnej. Wrzeciono nie ma prawa być nawet ciepłe.
[ Dodano: 2006-11-06, 07:59 ]
Wrzeciono hula jak mażenie. Praktycznie wszystkie parametry były dobrze ustawione, nie zgadzało się natomiast połączenie silnika. Taki silnik przy zastosowaniu tego falownika łączymy w gwiazdę, a prąd ustawiamy na falowniku na 2,4A. Przy sterowaniu wektorowym wykorzystamy tylko zakres od 0 do 300hz, co dla mnie jest wystarczające. Prędkość początkową ustawiamy na 20hz. Przy pierwszym uruchomieniu zaleca się zwiększanie częstotliwości co 5hz aż do nominalnej. Wrzeciono nie ma prawa być nawet ciepłe.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 lut 2005, 19:01
- Lokalizacja: Śląsk
Witam,
Sposobem na zmniejszenie prądu rozruchowego, jest zastosowanie w celach rozruchowych przełącznika gwiazda - trójkąt.
Rozruch ten jest jednak możliwy tylko dla silników 3-fazowych, które mają wyprowadzone 6 zacisków na tabliczce zaciskowej, umożliwiajace odpowiednie podłaczenie uzwojeń stojana w gwiazdę lub w trójkąt
Połączenie w gwiazdę polega na połaczeniu końców wszystkich trzech uzwojeń do jednego wspólnego punktu, a pozostałych trzech końców do kolejnych faz sieci zasilającej. W ten sposób każde z uzwojeń stojana podłączone jest jednym końcem do przewodu neutralnego N, a drugim do przewodu fazowego (L1, L2 lub L3). Na każdym z tych uzwojeń występuje zatem napięcie fazowe (czyli w naszych warunkach wynosi ono 230V). Zwykle nie stosuje się połączenie punktu wspólnego wszystkich uzwojeń z punktem neutralnym N ponieważ nie jest ono konieczne.
Połączenie w trójkąt polega na połączeniu końca uzwojenia danej fazy z początkami uzwojenia fazy następnej (punkt U2 łączony z V1, V2 z W1 a W2 z U1). Połączone w ten sposób uzwojenia tworzą zamknięty obwód, a jego wygląd przypomina trójkąt. Punkty wspólne uzwojeń łączone są następnie do kolejnych faz sieci zasilającej. W tym połączeniu wcale nie wykorzystuje się punktu neutralnego. Przy połączeniu w trójkąt na każdym z uzwojeń panuje napięcie międzyfazowe (które w naszych warunkach wynosi 400V).
Przy połączeniu uzwojeń silnika w trójkąt, prąd pobierany przez silnik z sieci jest 3-krotnie większy niż prąd pobierany przy połączeniu w gwiazdę. Także moment elektromagnetyczny a więc i moc silnika w tym przypadku są 3-krotnie większe.
Krzysztof
Sposobem na zmniejszenie prądu rozruchowego, jest zastosowanie w celach rozruchowych przełącznika gwiazda - trójkąt.
Rozruch ten jest jednak możliwy tylko dla silników 3-fazowych, które mają wyprowadzone 6 zacisków na tabliczce zaciskowej, umożliwiajace odpowiednie podłaczenie uzwojeń stojana w gwiazdę lub w trójkąt
Połączenie w gwiazdę polega na połaczeniu końców wszystkich trzech uzwojeń do jednego wspólnego punktu, a pozostałych trzech końców do kolejnych faz sieci zasilającej. W ten sposób każde z uzwojeń stojana podłączone jest jednym końcem do przewodu neutralnego N, a drugim do przewodu fazowego (L1, L2 lub L3). Na każdym z tych uzwojeń występuje zatem napięcie fazowe (czyli w naszych warunkach wynosi ono 230V). Zwykle nie stosuje się połączenie punktu wspólnego wszystkich uzwojeń z punktem neutralnym N ponieważ nie jest ono konieczne.
Połączenie w trójkąt polega na połączeniu końca uzwojenia danej fazy z początkami uzwojenia fazy następnej (punkt U2 łączony z V1, V2 z W1 a W2 z U1). Połączone w ten sposób uzwojenia tworzą zamknięty obwód, a jego wygląd przypomina trójkąt. Punkty wspólne uzwojeń łączone są następnie do kolejnych faz sieci zasilającej. W tym połączeniu wcale nie wykorzystuje się punktu neutralnego. Przy połączeniu w trójkąt na każdym z uzwojeń panuje napięcie międzyfazowe (które w naszych warunkach wynosi 400V).
Przy połączeniu uzwojeń silnika w trójkąt, prąd pobierany przez silnik z sieci jest 3-krotnie większy niż prąd pobierany przy połączeniu w gwiazdę. Także moment elektromagnetyczny a więc i moc silnika w tym przypadku są 3-krotnie większe.
Krzysztof
- Załączniki
-
- uzwojenia połaczone w gwiazdę,
uzwojenia połaczone w trójkąt - aaa.gif (4.49 KiB) Przejrzano 5061 razy
-
- uzwojenia stojana połączone w gwiazdę
- gwiazda.gif (2.39 KiB) Przejrzano 5061 razy
-
- uzwojenia stojana połączone w trójkąt
- Bez tytułu.gif (2.54 KiB) Przejrzano 5061 razy
Ostatnio zmieniony 17 lis 2006, 13:04 przez sq9gin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1494
- Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
- Lokalizacja: Gdansk
kolego przecież jak nie napisze komu pokazywałem jak należy podłączać zamieściłem ci zdjęcie tylko.................................... kolega wiedział lepiejgaspar pisze:Praktycznie wszystkie parametry były dobrze ustawione, nie zgadzało się natomiast połączenie silnika. Taki silnik przy zastosowaniu tego falownika łączymy w gwiazdę
to i dalszej dyskusji nie było.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Schemat tego podłączenia znałem zanim zobaczyłem zdjęcie, wcześniej z kolegami na forum w moim wątku poruszyliśmy temat łączenia tego wrzeciona w trójkąt i wszyscy byli za. Szkoda, że nie poparł Pan tego zdjęcia jakąś argumentacją, mogło by nam to wiele wyjaśnić. Nie napisał Pan jaki falownik zastosował i czy był to falownik 1 lub 3 fazowy. Pozatym nie napisałem, że wiem lepiej, tylko że wiem iż mój falownik miał ponoć obsługiwać silniki połączone w trójkąt (co wynika z dokumentacji od sprzedawcy którą dostałem wraz z falownikiem - nie mylić z dokumentacją do samego falownika). Było wiele sprzecznych informacji na temat łączenia samego wrzeciona z falownikiem... Dalej nie rozumiem czy 2,4A jest dla gwiazdy a 4,1A dla trójkąta czy poprostu 2,4A to dla 380V a 4,1A dla 220V.Piotrjub pisze:kolego przecież jak nie napisze komu pokazywałem jak należy podłączać zamieściłem ci zdjęcie tylko.................................... kolega wiedział lepiej
to i dalszej dyskusji nie było.
[ Dodano: 2006-11-07, 10:40 ]
Co do testów to już się odbyły - grawerowanie plexi frezem TOYA do drewna

https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 cze 2006, 23:05
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Witam
Moja mszyna w testach sprawiła się doskonale, ale oczywiście nie ma tak dobrze.
Jak już zainwestowałem parę groszy w falownik ic5 LG 0,75W to teraz mam za swoje.
Nowe wieczory do główkowania. Flownik ruszył, mój silniczek ma 3f i 90W , zapierdziela do 150Hz bez problemu .
Ale oto okazuje się , że gdy włączony jest zespół napędowy to zakłóca pracę softu
i pojawia się komenda MOTOR EMERGENCY , choć przecież nie jest to podłączone razem.
Potrzebowałbym wskazówki jak to usunąć , bo raczej jest to oczywiste, że zakłóca to falownik.
Pozdrawiam
Moja mszyna w testach sprawiła się doskonale, ale oczywiście nie ma tak dobrze.
Jak już zainwestowałem parę groszy w falownik ic5 LG 0,75W to teraz mam za swoje.
Nowe wieczory do główkowania. Flownik ruszył, mój silniczek ma 3f i 90W , zapierdziela do 150Hz bez problemu .
Ale oto okazuje się , że gdy włączony jest zespół napędowy to zakłóca pracę softu
i pojawia się komenda MOTOR EMERGENCY , choć przecież nie jest to podłączone razem.
Potrzebowałbym wskazówki jak to usunąć , bo raczej jest to oczywiste, że zakłóca to falownik.
Pozdrawiam