Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
Witam czy da się zrobić tuleję z gwintem dwustronnym, która utrzyma agresywny momęt obrotowy rowerzysty na najlżejszym biegu.
Problem jest taki, że w tylnej pieście wytarł się pierścień zapadek , o niego zaczepiają się zapadki sprzęgła piasta i koło się kręci , problem jest taki, że orginalny wytarty pierścień ma gwint M38x1.5 i taki też jest w pieście natomiast obecnie produkowane pierścienie mają gwint M36x1.5 orginalny pierścień jest nie do dostania ponieważ piasty już od lat nie produkują i nie ma do nich części.
Może przykleić na jakąś kropelkę czy inny klej.?
Problem jest taki, że w tylnej pieście wytarł się pierścień zapadek , o niego zaczepiają się zapadki sprzęgła piasta i koło się kręci , problem jest taki, że orginalny wytarty pierścień ma gwint M38x1.5 i taki też jest w pieście natomiast obecnie produkowane pierścienie mają gwint M36x1.5 orginalny pierścień jest nie do dostania ponieważ piasty już od lat nie produkują i nie ma do nich części.
Może przykleić na jakąś kropelkę czy inny klej.?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 843
- Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
Na pewno x1.5? Coś duży ten skok gwintu jak na rowerowe standardy.
Nierealne jest wykonanie takiej tulei. Pod warunkiem trafienia idealnie w ten sam zwój gwintu zostaje 0,25mm ścianki. Lepiej wykonać nowy pierścień lub roztoczyć piastę i wprasować tuleje z nowym gwintem.
Nierealne jest wykonanie takiej tulei. Pod warunkiem trafienia idealnie w ten sam zwój gwintu zostaje 0,25mm ścianki. Lepiej wykonać nowy pierścień lub roztoczyć piastę i wprasować tuleje z nowym gwintem.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
prosteiszkuteczneWynalazki pisze: agresywny momęt obrotowy rowerzysty


ile będize kosztować wymiana całej piasty? 50 zł? 100 zł z zapleceniem koła? warto toczyć za 100 zł? a zapomniałem, ty wykonawce znajdziesz za 5plnów

-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
I z czego się śmiejesz.
Były przypadki że momęt obrotowy wyrywał fabryczne nakrętki z piast.
Były przypadki że momęt obrotowy wyrywał fabryczne nakrętki z piast.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
a ile jest przypadków przerabiania wszystkiego w rowerku i nagminnego wymieniania aluminium na stal? znam tylko jeden 
a to jednak nie tylko stal...
tak widziałem takie coś, rusza koleś a w przedniej piaście nakrętki zaczynają się obracać w przeciwnym kierunku do kierunku pedałowania, w przypadku ostrego koła było odwrotnie, jak jechał do tyłu to miał taki moment wstecz, że tak się dokręcały że nie mógł niczym później odkręcić
Dodane 33 minuty 52 sekundy:
ps. żeby nie odbiegać od tematu, gwintów nie ma sensu robić dwustronnych, wystarczy dobry klej osadczy tworzący połączenie nierozerwalne.... ale że ty musisz o to pytać skoro ty wszystko wiesz i wszystkich i tak wyśmiewasz.

prosteiszkuteczneWynalazki pisze:Może przykleić na jakąś kropelkę czy
a to jednak nie tylko stal...

prosteiszkuteczneWynalazki pisze:wyrywał fabryczne nakrętki z piast.
tak widziałem takie coś, rusza koleś a w przedniej piaście nakrętki zaczynają się obracać w przeciwnym kierunku do kierunku pedałowania, w przypadku ostrego koła było odwrotnie, jak jechał do tyłu to miał taki moment wstecz, że tak się dokręcały że nie mógł niczym później odkręcić

Dodane 33 minuty 52 sekundy:
ps. żeby nie odbiegać od tematu, gwintów nie ma sensu robić dwustronnych, wystarczy dobry klej osadczy tworzący połączenie nierozerwalne.... ale że ty musisz o to pytać skoro ty wszystko wiesz i wszystkich i tak wyśmiewasz.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
Ale jak byś nie zauważył to ten temat jest już dawno nie aktualny, ponieważ od poł roku mam inną piastę.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
twoj tematy są aktywny cały czas tylko masukujaco zmieniasz nazwę 
Dodane 3 minuty 35 sekundy:
Rozłuż ten rower w drobny mak z wymiaruj wszystko po kolej zrób wersję pancerną to może jeden sezon znów wytrzyma , tylko nie wiem czy w 5 pln się zmieścisz . no chyba że używając kropelki

Dodane 3 minuty 35 sekundy:
Rozłuż ten rower w drobny mak z wymiaruj wszystko po kolej zrób wersję pancerną to może jeden sezon znów wytrzyma , tylko nie wiem czy w 5 pln się zmieścisz . no chyba że używając kropelki
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
Jak się nie da zamknąć tematu to nic dziwnego, że wisi. Nazwy tematu też się nie da zmienić.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 900
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
- Lokalizacja: centrum obróbcze
Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5
prosteiszkuteczneWynalazki pisze:od poł roku mam inną piastę
znasz się trochę na tym?
mam u siebie alfine 11 i cieknie mi z niej olej, akurat na tę stronę gdzie chodzi pasek napędowy, którego raczej smarować się nie powinno.
orientujesz się może jak to jest uszczelniane? zimering czy jakieś inne udziwnienie?
w sumie zbyt dużo nie jeżdżę ale zawsze jest tam mokro i usyfione, kiedyś bym to uszczelnił ale może wiesz na co się przygotować?
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić prawa do rozsądku.