Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 207
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

#1

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 cze 2020, 23:24

Witam czy da się zrobić tuleję z gwintem dwustronnym, która utrzyma agresywny momęt obrotowy rowerzysty na najlżejszym biegu.
Problem jest taki, że w tylnej pieście wytarł się pierścień zapadek , o niego zaczepiają się zapadki sprzęgła piasta i koło się kręci , problem jest taki, że orginalny wytarty pierścień ma gwint M38x1.5 i taki też jest w pieście natomiast obecnie produkowane pierścienie mają gwint M36x1.5 orginalny pierścień jest nie do dostania ponieważ piasty już od lat nie produkują i nie ma do nich części.
Może przykleić na jakąś kropelkę czy inny klej.?




gozdd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 545
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

#2

Post napisał: gozdd » 30 cze 2020, 11:17

Na pewno x1.5? Coś duży ten skok gwintu jak na rowerowe standardy.
Nierealne jest wykonanie takiej tulei. Pod warunkiem trafienia idealnie w ten sam zwój gwintu zostaje 0,25mm ścianki. Lepiej wykonać nowy pierścień lub roztoczyć piastę i wprasować tuleje z nowym gwintem.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 207
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

#3

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 30 cze 2020, 13:50

Poprawka gwint to M36x1.25 i M38x1.25

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”