Tak śruba i wałek mogą się kręcić razem. Dlatego na suporcie jest ( powinna być ) blokada żeby na raz nie zamknąć zamka na śrubie pociągowej i jednocześnie nie włączyć posuwu wzdłużnego (od wałka )wueskowicz pisze:a czy śruba powinna krecic sie sama czy razem z wałkiem?
TUE 40
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
a może jest na forum ktoś kto rozbierał suport w tue 40 ponieważ mam z nim problem mianowicie z posuwem objawy są takie, że poprzeczny działa dobrze z wzdłużny nie zazębia wcale, cały suport mam na stole wszystko rozbieram i czyszczę bo było dużo jakiegoś osadu i ani grama oleju , teraz to poskładałem i jest dalej tak jak było , może ktoś już miał podobne problemy i coś podpowie ?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Miałem to samo tylko odwrotnie (poprzecznego nie było a wzdłużny się zacinał
Mnie się udało rozebrać i poskładać i działa ok. Ciężko tak na odległość coś doradzić.
Wewnątrz skrzynki, na wałku przełącznika poprzeczny/wzdłużny jest pakiet złożony z łożysk oporowych , takich płytek z ząbkami , a całość napędzana przez fikuśną krzywkę.
Wiem że jeżeli był tam za duży luz to właśnie się takie cuda działy.
Cholera , nie porobiłem fotek ,a teraz były by jak znalazł
Jak uwolnisz przód ,czyli rozbierzesz gałkę to jeszcze od tyłu trzeba wybić panewkę (blokowana robaczkiem) dopiero w tedy wyjdzie ośka i wszystko się rozsypie
Filozofii tam nie ma , tylko się to kiepsko składa bo ciasno.

Mnie się udało rozebrać i poskładać i działa ok. Ciężko tak na odległość coś doradzić.
Wewnątrz skrzynki, na wałku przełącznika poprzeczny/wzdłużny jest pakiet złożony z łożysk oporowych , takich płytek z ząbkami , a całość napędzana przez fikuśną krzywkę.
Wiem że jeżeli był tam za duży luz to właśnie się takie cuda działy.
Cholera , nie porobiłem fotek ,a teraz były by jak znalazł

Jak uwolnisz przód ,czyli rozbierzesz gałkę to jeszcze od tyłu trzeba wybić panewkę (blokowana robaczkiem) dopiero w tedy wyjdzie ośka i wszystko się rozsypie

Filozofii tam nie ma , tylko się to kiepsko składa bo ciasno.
Pozdrawiam , Michał. 

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
kłopot w tym że ja wszystko rozebrałem, jak jedno w drugie ciasnawo wchodziło albo jakieś zadziorki to papierem przeszlifowałem , teraz wszystko leciutko chodzi ale nie zazębia wzdłużnego , trudno ocenić czy ktoś tam łapy pchał i czegoś brakuje czy może jakaś podkładka tam powinna być , na stole (poza korpusem suportu) wszystko tak w rękach ładnie pracuje a jak włożę w obudowę to coś nie działa,
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
dobij bardziej tą tylna panewkę. Ja o ile dobrze pamiętam to nawierciłem w niej nowe zagłębienie pod robaczka , bo to stare było za luźne .
A na gałce też powinna być nakrętka dzielona i nią też się luz kasuje.
To ustrojstwo musi być dość mocno spasowane ,bo inaczej te ząbki się nie zazębią.
hmmm , a może to nie wina przełącznika tylko coś na kołach ?
A nie masz wysypanego jakiegoś koła zębatego ?
A na gałce też powinna być nakrętka dzielona i nią też się luz kasuje.
To ustrojstwo musi być dość mocno spasowane ,bo inaczej te ząbki się nie zazębią.
hmmm , a może to nie wina przełącznika tylko coś na kołach ?
A nie masz wysypanego jakiegoś koła zębatego ?
Pozdrawiam , Michał. 

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
koła są w porządku , właśnie nie widać co jest złe i przez to nie mogę tego uruchomić, pewnie tylko kwestia regulacji ale jak to wyregulować, jak docisnę mocniej tą nakrętkę z przodu pod dźwignią to nie mogę dźwigni wcale ruszyć , a jak ją popuszczę żeby chodziła bez luzów to nie zazębia wzdłużnego
edycja
witam właśnie doszedłem chyba już z tymi posuwami łożyska ktoś nie takie pozakładał ciut za duże te oporowe i zapierały o całą tuleję a nie o tą część która ma się przesuwać ,
mam jeszcze takie pytanie odnośnie tabelki gwintów , i pustych w niej miejsc , w te puste miejsca można wpisać skoki tylko będą one mało spotykane albo nawet wcale , przecież jakieś koło zębate tam będzie i jakiś skok się uzyska , jak to z tym jest?
edycja
witam właśnie doszedłem chyba już z tymi posuwami łożyska ktoś nie takie pozakładał ciut za duże te oporowe i zapierały o całą tuleję a nie o tą część która ma się przesuwać ,
mam jeszcze takie pytanie odnośnie tabelki gwintów , i pustych w niej miejsc , w te puste miejsca można wpisać skoki tylko będą one mało spotykane albo nawet wcale , przecież jakieś koło zębate tam będzie i jakiś skok się uzyska , jak to z tym jest?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:56
- Lokalizacja: mazury
Witam jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość
Nabyłem tokarkę TUE 40 z 92r i mam pewien problem nie potrafię włączyć śruby od posuwu nie wiem czy jest coś nie tak czy ja poprostu nie potrafie nie mam dtr-ki i tabliczki mało czytelne widziałem tu na forum zdjęcia tabliczek ale nie wiele mi to daje bo nie wiem która dzwignia gdzie prosze o konkretny opis ustawień aby kręciała się śruba dalej jakoś sobie pradzę pozdrawiam
Nabyłem tokarkę TUE 40 z 92r i mam pewien problem nie potrafię włączyć śruby od posuwu nie wiem czy jest coś nie tak czy ja poprostu nie potrafie nie mam dtr-ki i tabliczki mało czytelne widziałem tu na forum zdjęcia tabliczek ale nie wiele mi to daje bo nie wiem która dzwignia gdzie prosze o konkretny opis ustawień aby kręciała się śruba dalej jakoś sobie pradzę pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
lukasbar, powinno coś pomóc :


Nawrotnicą wybierasz kierunek pociągu ,( gwint lewy/prawy )
tu masz ustawienia pokręteł A B C - wg tabelki (nie tak jak na zdjęciu A C B ) ; W P M - Whitworth , Posów , Metryczny


W pozycji "P" obraca tylko wałek posuwu
w pozycjach "W" "M" obraca i śrubę i wałek


Nawrotnicą wybierasz kierunek pociągu ,( gwint lewy/prawy )
tu masz ustawienia pokręteł A B C - wg tabelki (nie tak jak na zdjęciu A C B ) ; W P M - Whitworth , Posów , Metryczny


W pozycji "P" obraca tylko wałek posuwu
w pozycjach "W" "M" obraca i śrubę i wałek
Pozdrawiam , Michał. 

-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2013, 15:02
- Lokalizacja: Mogilno
brakuje mi trzech rysunków z DTR do TUE 40 rys.5 Smarowanie, rys.15 Skrzynka Suportowa (zamek) i rys. 16 Schemat kinematyczny. Czy ktoś je posiada i mógłby mi je przesłać na maila, albo tutaj zamieści??
mój mail [email protected]
mój mail [email protected]