TUE 40
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 846
- Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
- Lokalizacja: Gołdap
Kolego BYDGOST na zdjęciu z gwintami metrycznymi 4,6,8,10 mm są inaczej ustawione koła w gitarze, ale nie mogę dopatrzyć się jaka ilość zębów w kołach po kolei leci... zdjęcie jest nie wyraźnie w tym miejscu i nie widać cyferek, jak masz lepszej jakości zdjęcie to podrzuciłbyś, lub napisał jakie koła po kolei lecą... dzięki z góry.
Moja pierwsza maszynka http://www.cnc.info.pl/topics60/3765.htm
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 495
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Białystok
Witam
Podepnę się do tematu bo mam problem z odszyfrowaniem dźwigni i tabliczek w TUE 40
-na początku chodzi mi o dźwignię gwint calowy-posuw- gwint metryczny
znajdującą się na dole po prawej stronie dźwigni posuwu dokładnego
co jest w której pozycji od lewej do prawej są tam chyba literki W P M
-jak ustawić posuw podłużny 0,1mm/obr , która dźwignia w jakiej pozycji ?
(koła w gitarze siedzą chyba jeszcze oryginalne )
a może ktoś ma choć z kawałek dtr ki?
pozdrawiam
Podepnę się do tematu bo mam problem z odszyfrowaniem dźwigni i tabliczek w TUE 40
-na początku chodzi mi o dźwignię gwint calowy-posuw- gwint metryczny
znajdującą się na dole po prawej stronie dźwigni posuwu dokładnego
co jest w której pozycji od lewej do prawej są tam chyba literki W P M
-jak ustawić posuw podłużny 0,1mm/obr , która dźwignia w jakiej pozycji ?
(koła w gitarze siedzą chyba jeszcze oryginalne )
a może ktoś ma choć z kawałek dtr ki?
pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam od dziś tę DTR i zamieściłem też zdjęcie tabelki posuwów i gwintów w tym temacie w miejscu gdzie wcześniej zamieściłem zdjęcia tabliczek, które wykonałem mając dostęp do tego typu tokarki. Teraz nastała okazja, żeby trochę przeanalizować przełożenia i co się okazało: ułożenie kół zmianowych w DTR jest inne niż w tabeli zamocowanej na tokarce. Nie mam teraz dostępu do tej tokarki i nic nie mogę sprawdzić. Czy ktoś może to wyjaśnić? Może ktoś kto ma taką tokarkę.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Nie wiem jak jest na tabliczce ,bo jej nie posiadam na maszynie. Gitarkę mam poskładaną z tabelki z DTR-ki czyli wyjście z nawrotnicy 34/80;80/46;46/68 wejście na nortona dla skoków metrycznych 0,75 - 9,5 . Dla skoków 10 - 12 jest zmiana : 68/46;46/80;80/34 .
To mam sprawdzone i działa . Brakuje mi kółka 32z dla gwintów drobnozwojnych .
Jak coś ,to w poniedziałek cyknę fotkę z maszyny.
To mam sprawdzone i działa . Brakuje mi kółka 32z dla gwintów drobnozwojnych .
Jak coś ,to w poniedziałek cyknę fotkę z maszyny.

Pozdrawiam , Michał. 

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
witam
podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego
czy w tokarce tue 40 normalnym objawem jest kręcenie się razem śruby i wałka pociągowego bo u mnie tak jest
prawa gałka na skrzynce posuwów po przekręceniu w lewo włącza sam wałek a po przekręceniu w prawo włącza srubę i wałek razem dodatkowo wałek zmienia kierunek obrotów czy to normalne objawy? szczątki dtr które mam nic nie mówią na ten temat.
podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego
czy w tokarce tue 40 normalnym objawem jest kręcenie się razem śruby i wałka pociągowego bo u mnie tak jest

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wałek przy pozycji dźwigni LEWO załączony jest bezpośrednio poprzez sprzęgło i ma obroty zgodne z wałkiem, który go napędza. W pozycji PRAWO wałek napędzany jest poprzez koło zębate od wałka, który napędza też śrubę i stąd ta zmiana kierunku obrotów.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice