Silnik DC

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 3605
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#41

Post napisał: strikexp » 14 maja 2017, 23:58

W porównaniu do silników AC wcale nie bzdura. Zresztą to też zależy od konstrukcji silnika, mówiłem o takich typowych.



Tagi:


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 6892
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#42

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 01:51

hej.
ale - jaki związek z problemem Kol. ma świński łeb i Afgańska miedź? :shock:
o chytrej polityce USA nie wspominając.
a co do momentu silnika DC to - daj spokój.
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
pzd.
Mane Tekel Fares


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 4226
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#43

Post napisał: 251mz » 15 maja 2017, 02:59

strikexp,
Pisałem Ci kilka stron temu:
"Silnik AC czy DC przy tej samej mocy i obrotach nominalnych ma ten sam moment obrotowy. "

A Ty dalej swoje z uporem maniaka...


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1651
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#44

Post napisał: upanie » 15 maja 2017, 06:13

Coś czuję, że nie dotrze do zwojów mózgowych :twisted:

pukury:
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
No weź chłopie nie pisz takich rzeczy bo on jeszcze gotów to zrobić :mrgreen:
No ale faktycznie weź takie silniki DCi AC (rozumiem, że pisząc AC masz na myśli asynchroniczne) i porównaj ich nie moment a wielkość, czyli rozmiar. Wtedy zobaczysz jakie to wspaniałe są silniki AC. Są wspaniałe ale nie ze względu na ich moment.
czilałt...


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 6892
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#45

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 09:25

hej.
było późno - oczywiście chodziło mi o silnik AC nie komutatorowy .
tylko o klatkowy - zwarty taki.
przy starcie spokojnie zatrzymam 250 W a z dc - różnie to może być.
inna charakterystyka momentu startowego.
ale już nie ma co pisać.
pzd.
Mane Tekel Fares


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 3605
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#46

Post napisał: strikexp » 15 maja 2017, 19:17

pukury pisze: weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
pzd.
Uratował Cię powyższy post, bo ten pomysł jest naprawdę durny...
251mz pisze:strikexp,
Pisałem Ci kilka stron temu:
"Silnik AC czy DC przy tej samej mocy i obrotach nominalnych ma ten sam moment obrotowy. "

A Ty dalej swoje z uporem maniaka...
O sprawności Ty słyszał???
upanie pisze:
pukury:
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
No weź chłopie nie pisz takich rzeczy bo on jeszcze gotów to zrobić :mrgreen:
Ja to bym podłaczył enkoder i prądnicę pod każdy z nich, tak jak mnie nauczyli na studiach :wink:

Panowie ogarnijcie się bo już sami gubicie się w tym co piszecie. Zapewniam że silniki elektryczne to jest niesamowicie skomplikowany temat i nie warto cwaniakować. Bo bardzo szybko Was ktoś zagnie.
Skupcie się na zastosowaniu silników a nie drążeniu tematów z których ludzie robią doktoraty i habilitacje.
upanie pisze: No ale faktycznie weź takie silniki DCi AC (rozumiem, że pisząc AC masz na myśli asynchroniczne) i porównaj ich nie moment a wielkość.


Tak zgadza się, ale silnik komutatorowy(nazywajmy prawidłowo) o mocy < 5-10kW pracuje tylko dopóki nie zetrze się ten pierścień pod szczotkami. W dużych silnikach może to być szybki proces.
Natomiast silnik asynchroniczny o którego sie dba i wymienia łożyska. Może przepracować i 50 lat. Transformatory przemysłowe po takim okresie mają zerowe zużycie. W silnikach niestety występują drgania i może popękać lakier na uzwojeniu.
Bierzcie pod uwagę czynnik ekonomiczny.

A odnośnie momentu, no proszę mi pokazać silnik komutatorowy na 1400rpm nominalnych i do pracy ciągłej. Asynchroniczny kupicie w sklepie na rogu. Komutatorowego to by trzeba pewnie szukać u polskich producentów i zlecać produkcję.
Ciekawy jestem czy wiecie dlaczego?


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1676
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#47

Post napisał: InzSpawalnik » 15 maja 2017, 20:33

StrikeXP:

Zadam Ci jedno pytanie.

Wytlumacz nam po co stosuje sie przekladnie mechaniczne w ukladach z silnikami ? Jaki jest powod, sens i cel ?


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 6892
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#48

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 21:01

hej.
ogarnijcie się ? - usiłujesz być złośliwy ?
ja ogarnięty jestem i nie potrzebuję porad co i jak mam zrobić.
pzd.
Mane Tekel Fares


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 3605
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#49

Post napisał: strikexp » 15 maja 2017, 22:01

InzSpawalnik pisze:StrikeXP:

Zadam Ci jedno pytanie.

Wytlumacz nam po co stosuje sie przekladnie mechaniczne w ukladach z silnikami ? Jaki jest powod, sens i cel ?
Powody są przynajmniej dwa, zwiększenie momentu obrotowego lub zmniejszenie obrotów. Zależy czy mechanik montuje ją w wiertarce stołowej. Czy przysłowiowy Zdzisiek w betoniarce.
Trzeba też wspomnieć że w przypadku silników asynchronicznych stosuje się też przekładnie zwiększające obroty. Ale przekładnia to straty mechaniczne i im większy silnik tym rzadziej korzysta z przekładni.
Celów takiego działania możnaby się dopatrywać bez końca. Zależy o jakiej konkretnie przekładni mówimy.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1676
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#50

Post napisał: InzSpawalnik » 16 maja 2017, 20:39

StrikeXP :
Wskaz przyklad chociarz jednego duzego silnika w ukladzie bez przekladni mechanicznej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”