Rura z plexi

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 950
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Rura z plexi

#1

Post napisał: dasza77 » 30 sie 2018, 09:00

Witam.
Potrzebuję wykonać rurę z plexi o średnicy zewn. ok. 50 mm i ściankach 2 lub 3 mm.
Wiem, że można kupić takie rury o różnych średnicach w wykonaniu przeźroczystym, ale:
- są dosyć drogie,
- brak kolorowych,
- trzeba kupić większą ilość (a przynajmniej 1 rurę o dług. 2 metry)
- w transporcie często rura pęka lub jest porysowana i ciężko wyegzekwować reklamację.
Dlatego poszukuję sposobu i metody na zwinięcie arkusza plexi (np. A4) w rurę. Oczywiście ze szwem , który musi być.
Może już ktoś to robił i ma doświadczenie.?



Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2049
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rura z plexi

#2

Post napisał: Yarec » 30 sie 2018, 13:03

http://www.plexi.eskade.pl/?m1=obrobka
widziałem jak podgrzewali taflę PMMA gr. prawie centymetr w "kąpieli wodnej" (chyba) a potem w strumieniu gorącego powietrza na formę i wychodziła "wanienka" .
dasza77 pisze:średnicy zewn. ok. 50 mm
a nie można znaleźć w sklepach np. wazon i go obciąć
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 950
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Rura z plexi

#3

Post napisał: dasza77 » 20 maja 2019, 08:28

Odświeżam temat. Jak sprawnie nagrzać arkusz plexi o grub. 2 lub 3 mm i zwinąć to w rurę , oczywiście ze szczeliną w miejscu łączenia .


madi
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 14
Rejestracja: 09 maja 2008, 12:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rura z plexi

#4

Post napisał: madi » 31 maja 2019, 13:12

My grzejemy w piecu, w którym też wygrzewamy (odprężamy) tworzywa.
Do gięcia są robione formy (kopyta) na właściwy promień.
Materiał cięty jest odpowiednio większy, żeby po wygięciu odciąć nadmiar (i mieć równe krawędzie).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”