Remont FWE16 z 1989 roku

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#21

Post napisał: Mark3d » 13 lis 2024, 21:20

Robert_K pisze:żeby pociąć maszynę za złom

To może i jest dobra koncepcja ;-)

A tak na serio. Koło zębate jest z tekstolitu czy podobnego materiału. Boje się trochę.
Aktualnie plan mam taki aby wybić oś z łożyskami z korpusu i kombinować jakiś ściągacz/wybijak który zamontuję na samej osi niezależnie od korpusu. Niedogodność jest taka że wszystko i tak zostaje w środku więc konstrukcja się zaczyna... Myślę dalej...




Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#22

Post napisał: Adam Domański » 13 lis 2024, 22:38

Mark3d pisze:Miałem demontować dolną oś z przesuwnikiem. Zaspawane. Strach że korpus pęknie. Musze to jeszcze przemyśleć
Czy zauważyłeś "robaczka" w kole pasowym?


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#23

Post napisał: Mark3d » 13 lis 2024, 23:01

Adam Domański pisze:Czy zauważyłeś "robaczka" w kole pasowym?

Zdemontowany.

Zaspawane :-(
Jutro zorganizuje odpowiednie wałki i tuleje i będę walczył dalej.


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#24

Post napisał: Mark3d » 15 lis 2024, 18:58

Mark3d pisze: Adam Domański pisze:
Czy zauważyłeś "robaczka" w kole pasowym?

Zdemontowany.

Okazało się jednak że nie jest zdemontowany.... W kole pasowym były dwa robaczki i to o różnej średnicy. Zabezpieczający, który wykręciłem i właściwy, którego już nie wykręciłem. Ściąłem go... a na koniec się okazało że i tak bym go nie wykręcił bo było uszkodzone nacięcie na śrubokręt. Nawierciłem i wykręciłem torxem.

Nie licząc tej wpadki to poszło bardzo gładko. Po wybiciu wału z korpusu i zdjęciu łożysk okazało się że da się to wyciągnąć dołem maszyny.
Mając wał na stole i kawałek rury, pobijakiem udało się wybić obydwa koła.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Łożysko od przodu zabezpieczone z dwóch stron pierścieniami segera.
Obrazek
Od tyłu luźno.
Obrazek


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#25

Post napisał: Adam Domański » 15 lis 2024, 20:30

Mark3d pisze:W kole pasowym były dwa robaczki
Przepraszam zapomniałem dodać, że są dwa. :oops:


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#26

Post napisał: Mark3d » 15 lis 2024, 21:16

Adam Domański pisze:Przepraszam zapomniałem dodać, że są dwa. :oops:

Życie ;-) Całe szczęście wierciłem przez drukowaną tuleje bo ten drugi był mniejszej średnicy i gwintu nie uszkodziłem.
Teraz plan na podsuszenie tekstolitu i próba zdjęcia kół.

A tymczasem fotorelacja z pompy wody, która jest zaspawana. Na to nie mam pomysłu...
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#27

Post napisał: Adam Domański » 15 lis 2024, 22:42

Mark3d pisze:A tymczasem fotorelacja z pompy wody, która jest zaspawana. Na to nie mam pomysłu...

Tu nie pomogę bo do mojej nigdy nie zaglądałem.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4391
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#28

Post napisał: Steryd » 15 lis 2024, 22:59

Nie jest zaspawana, tylko zarośnięta syfem. Śrubki możesz uciąć, dalej obstukaćwirnik, zeby się zaczął obracać (nie musi być szczelny), i tak samo przepchać kanał. Ale przede wszystkim sprawdź , czy silnik nie jest spalony, bo może szkoda roboty. Taka pompka od chinoli za 5 dych...
Można?
Morzna!!!


bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1299
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#29

Post napisał: bear » 16 lis 2024, 11:37

Tą pompkę można rozebrac


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#30

Post napisał: Mark3d » 18 lis 2024, 18:29

pompa-chlodziwa-tum35-t57730.html
Wychodzi na to że pompa jest klejona. Odpuszczam temat. Szkoda na to czasu w tej chwili.

I u chińczyka z wysyłką pompa o podobnych parametrach to 300-500zł albo źle szukam.
Zabieram się za śrubę osi Z...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”