Remont FWE16 z 1989 roku

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#11

Post napisał: Mark3d » 08 lis 2024, 20:11

Adam Domański pisze:Nie pamiętam ale chyba kołek jest po stożku


Klikam pomógł. Kołek stożkowy...
Obrazek
Udało się wybić od spodu wystającą część ściągaczem i wkrętarką udarową.
Zerwaną śrubę nawiercić i wykręcić torxem. kolejny kołek już był normalny i jakoś poszło.




Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#12

Post napisał: Adam Domański » 09 lis 2024, 12:02

No i pięknie, powolutku do przodu :D
Czy wrzeciono już demontowałeś ?


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#13

Post napisał: Mark3d » 09 lis 2024, 14:43

Głowica zdjęta.

Nie licząc zapieczonych śrub to poszło gładko.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj spróbuje śruby osi XY zdemontować.


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#14

Post napisał: Adam Domański » 09 lis 2024, 15:44

Chodziło mi o główne wrzeciono, trzecia fotka poprzedniego posta. Pasuje Ci to wszystko porozbierać i powymieniać wszystkie łożyska o czyszczeniu nie wspomnę, no i głowicę pionową też.


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#15

Post napisał: Mark3d » 09 lis 2024, 17:29

Adam Domański pisze:
09 lis 2024, 15:44
Chodziło mi o główne wrzeciono, trzecia fotka poprzedniego posta. Pasuje Ci to wszystko porozbierać i powymieniać wszystkie łożyska o czyszczeniu nie wspomnę, no i głowicę pionową też.
To czeka na swoją kolej. Ale będzie rozbierane. Chyba wszystko rozbieram do ostatniej śrubki :|

I kolejna porcja fotek. Ty razem z rozbierania osi X.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To muszę przyznać że poszło w miarę gładko. Błędem było tylko samodzielne zsunięcie stołu. Ciężki. Przydał by się ktoś do pomocy.


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#16

Post napisał: Mark3d » 09 lis 2024, 21:30

Oś Y.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I tutaj dziwna sprawa. Śruba chodziła gładko ale przy wykręcaniu blokowała się na ostatnim zwoju. Wykręciłem na chama. Pewnie to był błąd ale stało się. Wkręcić w nakrętkę też jest problem...


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#17

Post napisał: Mark3d » 10 lis 2024, 21:54

Udało się zdjąć dekle od osi przekładni zębatych.
Obrazek

Mam nawet koncepcje wybicia dolnej osi po której przesuwa się jedno z kół zębatych i pracuje koło paska klinowego.
Dwie tuleje dzielone jako dystans między kołami i korpusem i wybicie udarem. Jak się uda to pokażę zdjęcie ;-)


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#18

Post napisał: Adam Domański » 11 lis 2024, 07:27

Przy "górnej osi" nie zapomnij o śrubie (robaczku) blokującej koła zębate na osi, wystukując oś od tyłu ma wyjść z łożyskami.


Autor tematu
Mark3d
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2012, 07:59
Lokalizacja: Polska

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#19

Post napisał: Mark3d » 13 lis 2024, 19:51

Adam Domański pisze:nie zapomnij o śrubie (robaczku) blokującej koła zębate na osi

Tak. Tak. Wykręcony już wcześniej.

Miałem demontować dolną oś z przesuwnikiem. Zaspawane. Strach że korpus pęknie. Musze to jeszcze przemyśleć :?

Udało się za to zdemontować wrzeciono poziome, górną oś.
W miarę gładko poszło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Robert_K
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1264
Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Remont FWE16 z 1989 roku

#20

Post napisał: Robert_K » 13 lis 2024, 21:07

Mark3d pisze:Miałem demontować dolną oś z przesuwnikiem. Zaspawane. Strach że korpus pęknie. Musze to jeszcze przemyśleć
Nie widzę tego oczami wyobraźni więc nie wiem czy da się podejść ale na bardzo zapieczone rzeczy często dobrym sposobem jest palnik. Nie żeby pociąć maszynę za złom tylko żeby ogrzać miejsce, które jest zapieczone. Żadne penetranty nie równają się palnikowi.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”