Autodesk Fusion 360 - kącik porad


jasiekk7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 273
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#621

Post napisał: jasiekk7 » 07 lis 2025, 09:13

kamar pisze:No wiesz, jak się chce chronić wzór to się nie wystawia dxf-a

w desperacji ludzie robią różne rzeczy. Załączam zamknięty dxf z okularami i poprawiony dxf z profilem bo fusion też tego nie chciał zaimportować.

Jeżeli autor sobie nie życzy to niech napisze żebym usunął.

ps
to chyba okulary przeciwsłoneczne więc tam soczewki to raczej bez ogniskowej.
Załączniki
Sketch2.dxf
(24.81 KiB) Pobrany 6 razy
path.dxf
(28.31 KiB) Pobrany 6 razy



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#622

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 09:18

Dyskusja wprawdzie zbędna ale model 3d zrobiony z upublicznionego dxf-a to tylko Twoja "własność intelektualna". I tylko TY decydujesz
czy ją upublicznić :)
A pliki sprawdzę wieczorem.


jasiekk7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 273
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#623

Post napisał: jasiekk7 » 07 lis 2025, 09:38

Prawa autorskie są niezbywalne i jeżeli 99% skopiowałem to ciągle nie jestem autorem. Tym bardziej, gdy moją pracę można porównać do korekty ortograficznej jakiegoś artykułu.

Co więcej autor dopiero właśnie okazując dzieło potwierdza, że jest ono jego. Z tego okazania wcale nie wynika możliwość swobodnego jego użycia. Dobrym przykładem są zdjęcia - jeżeli skopujesz jakieś i przytniesz do "swojego kadru" to ciągle nie możesz go użyć (prawa majątkowe) ani mienić się jego autorem (prawa autorskie).


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#624

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 09:44

Nie jesteś autorem dxf-u ale model 3d jest Twój a nie np. Fusiona bo jego narzędziem zrobiłeś . Prawnicy by mieli utrzymanie na lata :)


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#625

Post napisał: loook » 07 lis 2025, 09:49

Hej.

@tuxcnc na soczewkach akurat się znam :) profil wg którego giete są okulary ( ten dxf) to 2 niezależne wycinki kuli połączoane mostkiem. Ale nie robi się tak jak sugerujesz, bo wtedy trzba by robić dla każdego człowieka nową parę okularów konkretnie pod jego soczewki. Soczewki dobiera się pod krzywiznę oprawy.
@@jasiekk7 już mi bardzo pomógł ale ja i tak jeszcze nie umiem odtworzyć tego co zrobiłeś :(
@kamar to jest plik stworzony w artcam, którego Fsuion nie czyta, poprosiłem znajemego żeby mi go przerobił w solid i teraz tak wygląda. Ja mam około 40 projektów okularów w DXF w artcam i wszystkie trzeba przeconvertować i widze że to od razu trochę zmienia ich kształt.

Dodane 59 sekundy:
widzę, że każdy z nas tu się czegoś uczy :)


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#626

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 09:54

loook pisze:
07 lis 2025, 09:49
@@jasiekk7 już mi bardzo pomógł ale ja i tak jeszcze nie umiem odtworzyć tego co zrobiłeś :(
To go zachęć do wystawienia modelu i pewnie w reszcie też ktoś pomoże.
A forum też jest od tego aby się wzajemnie uczyć.
No chyba , że się jest wszyskowiedźminem :)


jasiekk7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 273
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#627

Post napisał: jasiekk7 » 07 lis 2025, 10:58

Jak znajdę czas to nagram pulpit jak to robiłem. Nie jest to trywialne zwłaszcza dla kogoś, kto nie miał wcześniej do czynienia z 3d.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#628

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 11:08

loook pisze:
06 lis 2025, 14:11
3 wyfrezować najpierw jedno oko potem drugie oko, rowek na soczewkę a potem resztę oprawki.
I to wszystko przy jednym ustawieniu surówki ? Wyjdzie to tak sobie. No chyba , że na uchylnej osi.


jasiekk7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 273
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#629

Post napisał: jasiekk7 » 07 lis 2025, 11:11

To prawie płaskie jest.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#630

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 11:14

Prawie robi różnicę :)

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”