Dodatnie :
mniejsza prędkość obrotowa śruby przy adekwatnym posuwie , oczywistość ...
Mniejsza prędkość obrotowa = mniejsze zużycie śrub, oraz mniejsza możliwość wpadania śrub w wibrację itp
Ujemne :
większy skok śruby determinuje napęd o odpowiednio większym momencie obrotowym lub przełożenie , i to w zasadzie z grubsza tyle tych minusów.
Oczywiście można się bardziej rozdrabniać i pisać doktoraty, ale w praktyce takie uproszczenie jest jak najbardziej wystarczające
Jeśli kolega ma możliwość montażu śrub o 20mm skoku - polecam
Osobiście stosowałem śruby o skoku 32 , 40mm i tak jak powyżej , jedyny minus jaki zauważyłem to kilka W więcej na nalepce serwa

Serwa owszem mają mniejszy moment przy małej prędkości obrotowej, ale z 2 strony po to napędy się stroi, mają przeciążenie chwilowe aby takimi szczegółami jak 0,05Nm mniejszy moment przy 10obr niż przt 20 się nie przejmować.
Dodane 2 minuty 26 sekundy:
Chyba odpowiedziałem na post z 1 strony

