Witam
u mnie 7 Nm jest chyba nawet za dużo z tym że u ciebie jest przekładnia ślimakowa a u mnie same koła zębate
sam silnik krokowy spokojnie będzie trzymał , mam na osi Z fabryczny albo hamulec albo luzownik
(w każdym bądź razie coś co bez napięcia nie pozwala się obrócić śrubie )
krokowiec na wolnych obrotach jest w stanie go obrócić jeśli jest wyłączony
napisz w końcu jaką tam masz średnicę flanszy ?
pozdrawiam
Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone
sory chyba przeoczyłem to pytanie - ślad po silniku wskazuje że było tam 85x85kszumek pisze:napisz w końcu jaką tam masz średnicę flanszy ?
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone
Taki test na szybko - zaciągając z wyczuciem to tak o 6Nm zdaje się OK ale nawet przy 3Nm się nie luzuje. Luzować dal się ręką.
Zaciągam przez dorobione koło zębate i kluczem dynamometryczny. Jeden zegar jest do czoła tarczy by zobaczyć czy się cofnęła. Drugi zegar kontroluje czy pojawił się luz obrotowy lub jakieś ugięcie. trzeci zegar opiera się o ząb koła blokującego by ocenić czy bez hamulca się cofa. Ani szarpanie ramieniem 500mm ani bicie młotkiem nie spowodowało zluzowania . Silnika DC z hamulcem nie mam , silnik hybrydę mam albo 2Nm albo 12Nm więc też odpada zatem na testy chyba zainstaluje zwykły krokowy i będziemy obserwować i w razie czego modyfikować.
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji
będę informował o postępach.
Zaciągam przez dorobione koło zębate i kluczem dynamometryczny. Jeden zegar jest do czoła tarczy by zobaczyć czy się cofnęła. Drugi zegar kontroluje czy pojawił się luz obrotowy lub jakieś ugięcie. trzeci zegar opiera się o ząb koła blokującego by ocenić czy bez hamulca się cofa. Ani szarpanie ramieniem 500mm ani bicie młotkiem nie spowodowało zluzowania . Silnika DC z hamulcem nie mam , silnik hybrydę mam albo 2Nm albo 12Nm więc też odpada zatem na testy chyba zainstaluje zwykły krokowy i będziemy obserwować i w razie czego modyfikować.

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 495
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Białystok
Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone
Witam
takie testy właśnie czasami dają najlepsze rezultaty,
to nie lot na marsa że od razu wszystko musi być na 1000% od pierwszego strzała
koszt też niewielki trochę własnego czasu, jeśli masz 12 Nm na pierwszy test wsadzaj
przynajmniej momentu nie zabraknie , a flansza i tak ta sama
jak będzie coś nie tak najwyżej podmienisz ,
albo ten silnik wysterujesz zwykłym sterownikiem na początek z obniżonym prądem
takie testy właśnie czasami dają najlepsze rezultaty,
to nie lot na marsa że od razu wszystko musi być na 1000% od pierwszego strzała
koszt też niewielki trochę własnego czasu, jeśli masz 12 Nm na pierwszy test wsadzaj
przynajmniej momentu nie zabraknie , a flansza i tak ta sama
jak będzie coś nie tak najwyżej podmienisz ,
albo ten silnik wysterujesz zwykłym sterownikiem na początek z obniżonym prądem