Frezarka 3824 - krok po kroku.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 515
- Posty: 1238
- Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
No właśnie nie chyba...zamienilem je miejscami i było przejscie nawet bez dotykania, choć tym razem opór baaardzo duzy rzędu paru megaohm, który też spadał po naciśnięciu sondy. To jak się upewnić gdzie jest + i sygnał? Jeśli to NPN i biały zwiera się z masą po dotknieciu, to nie znaczy że czerwony jest zasilaniem? Może wepne bezpieczniki 200ma na czerwony i biały kabel i podłączę przez nie na wszelki wypadek na próbę? Nie wiem...gorzej jak jest tam w środku np. tranzystor którego baza wytrzymuje tylko 20mA
Kto pyta, nie błądzi.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 515
- Posty: 1238
- Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
Jedyne jakie posiadam to 1k potem 10k i 24k 
Spróbuję jeszcze poszukać info na zagranicznych stronach o tej sondzie...
Dodane 25 minuty 17 sekundy:


Spróbuję jeszcze poszukać info na zagranicznych stronach o tej sondzie...
Dodane 25 minuty 17 sekundy:


Kto pyta, nie błądzi.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 515
- Posty: 1238
- Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
W oczekiwaniu na parę dupereli przyszedł pomysł wymiany części (jeśli nie wszystkich) krańcówek na indukcyjne. W tym celu wydrukowałem nowe uchwyty. Muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony jakością wydruku, ilością funkcji i prostotą obsługi po przesiadce ze SketchUp'a na Fusion360. Oto mocowania, podobnie jak pozostałe moje projekty, i ten udostępniam: 

Pojawił się pomysł zaprojektowania do druku "mikrostroików" śrubowych do osi. Cóż to takiego? A no małe mocowanie przykręcane do ramy, z gwintem i śrubą z drobnym skokiem. Ma mi to ułatwić ustawianie prowadnic precyzyjnie na końcach; zamiast walić młotkiem i przestawiać szynę o cały milimetr, będę precyzyjnie dokręcał śrubę i patrzył jak setka po setce oś się centruje.



Pojawił się pomysł zaprojektowania do druku "mikrostroików" śrubowych do osi. Cóż to takiego? A no małe mocowanie przykręcane do ramy, z gwintem i śrubą z drobnym skokiem. Ma mi to ułatwić ustawianie prowadnic precyzyjnie na końcach; zamiast walić młotkiem i przestawiać szynę o cały milimetr, będę precyzyjnie dokręcał śrubę i patrzył jak setka po setce oś się centruje.
Kto pyta, nie błądzi.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 515
- Posty: 1238
- Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
Powiem wam, że jestem mega zajarany fusion i moją nową żywicą Anycubic Tough Black. To jest tak twarde i mocne jak jakiś poliamid albo i lepiej. W niedalekim czasie zamierzam pobawić się epoxygranitem. Generalnie przyszedł mi do głowy patent, by korzystając z opcji skorupa w fusion zrobić puste wydruki z żywicy typu tough, powtykać jakieś druty dla uzbrojenia i zalać epoxy z piaskiem. Taką metodą mógłbym w kilku elementach druknąć formy, z których zlożylbym np masywne podpory dla osi X. Byłoby to o tyle udogodnienie, że miałbym ładnie, rowniutko wykończony epoxy-granit. Pytanie tylko czy żywica epoxy dobrze zwiąże się z żywica 3d?
Drugie pytanko - czy Piko obsługuje pliki CAM zrobionr w fusion? Mogę się mylić, ale wydaje mi się ten cam prostszy w obsłudze, niż w Piko.
Dodane 44 minuty 19 sekundy:
Mam pytanie - czy wiercicie otwór na śrubę set screw w sprzęgłach, jeśli wasze krokowce mają sfrezowany wałek? Pytam, bo zawsze mnie to jakoś drażniło, że jeden bok jest niepodparty i wałek może się w nim ślizgać. Korci mnie by dorobić otwory, w sumie to nic skomplikowanego, sprzęgła są tanie i ciężko coś tu skopać. Na śrubach kulowych wałki pełne ale też w zasadzie nie zaszkodziło by mieć je dodatkowo dociśnięte z jednej strony. No chyba że sprzęgła mają w założeniu po przekroczeniu jakiejś tam określonej siły się zerwać? co robicie jesli macie krokowce z wpustem pryzmatycznym? Wycinacie rowek na wpust w sprzęgle?
Drugie pytanko - czy Piko obsługuje pliki CAM zrobionr w fusion? Mogę się mylić, ale wydaje mi się ten cam prostszy w obsłudze, niż w Piko.
Dodane 44 minuty 19 sekundy:
Mam pytanie - czy wiercicie otwór na śrubę set screw w sprzęgłach, jeśli wasze krokowce mają sfrezowany wałek? Pytam, bo zawsze mnie to jakoś drażniło, że jeden bok jest niepodparty i wałek może się w nim ślizgać. Korci mnie by dorobić otwory, w sumie to nic skomplikowanego, sprzęgła są tanie i ciężko coś tu skopać. Na śrubach kulowych wałki pełne ale też w zasadzie nie zaszkodziło by mieć je dodatkowo dociśnięte z jednej strony. No chyba że sprzęgła mają w założeniu po przekroczeniu jakiejś tam określonej siły się zerwać? co robicie jesli macie krokowce z wpustem pryzmatycznym? Wycinacie rowek na wpust w sprzęgle?
Kto pyta, nie błądzi.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 105
- Posty: 312
- Rejestracja: 24 sty 2022, 22:52
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
Nie rozumiem tego wiązania druku z żywica , przecież wydruk jest umyty , utwardzony więc co ma tam się wiązać ? Nic tam się nie miesza że sobą , wiązać mogę się dwie nie utwardzone substancje. Chyba użyłeś złych słów do przekazania tego co chciałeś.
Jeśli chodzi o rozdzielanie tych dwóch przedmiotów od siebie to są specjalne preparaty do tego.
Jeśli chodzi o rozdzielanie tych dwóch przedmiotów od siebie to są specjalne preparaty do tego.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 99
- Posty: 4397
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
Plików CAM piko nie obsłuży, ale można znaleźć postprocesor do wyplucia g-kodu pod piko jak najbardziej.
Gładkie wałki jak najbardziej są stosowane. One powinny być zaciśnięte przeciętą tulejką albo stożkową, i żadnego dodatkowego wpustnie potrzeba. Takie połączenie tarciowe potrafi przenieść bez problemu moment większy niż max moment silnika. Z wierceniem otworu w sprzęgłach problemu nie ma , natomiast wałki silników potrafią być bardzo twarde.
Dodane 3 minuty 20 sekundy:
Jak dobrze zrozumiałem chodzi o to, zeby to zalać i zostawić w "skorupie" z żywicy i żeby sie to w trakcie uzytkowania nie rozdzieliło. Zawsze można zostawić jakieś wystające slupki w srodku, żeby epoxyd się lepiej trzymał żywicy.
Gładkie wałki jak najbardziej są stosowane. One powinny być zaciśnięte przeciętą tulejką albo stożkową, i żadnego dodatkowego wpustnie potrzeba. Takie połączenie tarciowe potrafi przenieść bez problemu moment większy niż max moment silnika. Z wierceniem otworu w sprzęgłach problemu nie ma , natomiast wałki silników potrafią być bardzo twarde.
Dodane 3 minuty 20 sekundy:
Bagunio pisze:eśli chodzi o rozdzielanie tych dwóch przedmiotów od siebie to są specjalne preparaty do tego
Jak dobrze zrozumiałem chodzi o to, zeby to zalać i zostawić w "skorupie" z żywicy i żeby sie to w trakcie uzytkowania nie rozdzieliło. Zawsze można zostawić jakieś wystające slupki w srodku, żeby epoxyd się lepiej trzymał żywicy.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 515
- Posty: 1238
- Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43
Re: Frezarka 3824 - krok po kroku.
Dokładnie o to mi chodziło. Chcę zostawić na zewnątrz żywice 3d jako szkielet. Cienka warstwa twardej żywicy na wierzchu nie powinna osłabić konstrukcji, a nawet liczę że jeśli odpowiednio się to zaprojek nietuje, dodatkowo wytłumi ona wibracje. W punktach podparcia/mocowania umieści się śruby i zbrojenia osadzone już głębiej, w epoksygranitowym środku. Niegłupi pomysł z tymi słupkami, dzięki temu nie będzie się rozwarstwiać, pękać itp. A chodziło mi w sumie nawet bardziej o to, czy te dwie żywice na siebie jakos źle nie oddziałują (w stylu że np jedna rozpuści drugą). W ogóle ktokolwiek ten sposób wyrabiania elementów z epoxygranitu praktykuje wykonywać części.
Z wałkami nie o to mi chodzi. Nie chcę przewiercać walka silnika, jedynie same sprzęgło. Chodzi o to że moje wałki silnikow nie są okragłe w przekroju (jak litera "O") tylko z jednej strony już fabrycznie sfrezowane na płasko, coś na kształt "D", a z tego co wiem w mechanice do tego typu wałków stosuje się dodatkową śrubę blokującą, wkręcaną z boku. Moje sprzegła natomiast takowej nie posiadają, mają tylko wspomniane dokręcane nacięcie przez środek, dedykowane do walka okrągłego bez wpustu. Jeśli chodzi o przykłady, to choćby wiem że np. potencjometry ze ściętym wałkiem muszą być zaopatrzone w gałkę przykręcana z boku śrubą, bez niej gałka odpada. Zastanawiam się, czy jest to konieczne też w przypadku silników krokowych, czy nie przypadkiem nie powoduje u mnie gubienia kroków, bo wał silnika ma luz na sprzegle i przeskakuje. Dlatego spytałem czy przewiercacie sprzęgła. A o walki z pryzma i kamieniem spytałem z czystej ciekawości, bo też nie widziałem nigdy sprzęgła silnika krokowego z miejscem na pryzmę... Dziwne trochę, że standardem i niejako "zestawem", dedykowanym dopełnieniem całości są rzeczy które do siebie nie do końca pasują. Ja wiem, że inny chińczyk robi jedno i drugie, ale chyba powinny być jakieś standardy kompatybilnosci silników ze sprzęgłami do nich? W końcu niby to silniki Nema.
Z wałkami nie o to mi chodzi. Nie chcę przewiercać walka silnika, jedynie same sprzęgło. Chodzi o to że moje wałki silnikow nie są okragłe w przekroju (jak litera "O") tylko z jednej strony już fabrycznie sfrezowane na płasko, coś na kształt "D", a z tego co wiem w mechanice do tego typu wałków stosuje się dodatkową śrubę blokującą, wkręcaną z boku. Moje sprzegła natomiast takowej nie posiadają, mają tylko wspomniane dokręcane nacięcie przez środek, dedykowane do walka okrągłego bez wpustu. Jeśli chodzi o przykłady, to choćby wiem że np. potencjometry ze ściętym wałkiem muszą być zaopatrzone w gałkę przykręcana z boku śrubą, bez niej gałka odpada. Zastanawiam się, czy jest to konieczne też w przypadku silników krokowych, czy nie przypadkiem nie powoduje u mnie gubienia kroków, bo wał silnika ma luz na sprzegle i przeskakuje. Dlatego spytałem czy przewiercacie sprzęgła. A o walki z pryzma i kamieniem spytałem z czystej ciekawości, bo też nie widziałem nigdy sprzęgła silnika krokowego z miejscem na pryzmę... Dziwne trochę, że standardem i niejako "zestawem", dedykowanym dopełnieniem całości są rzeczy które do siebie nie do końca pasują. Ja wiem, że inny chińczyk robi jedno i drugie, ale chyba powinny być jakieś standardy kompatybilnosci silników ze sprzęgłami do nich? W końcu niby to silniki Nema.
Kto pyta, nie błądzi.