Modernizacja napędu widlaka WW-1207

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 58
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#11

Post napisał: kamar » 25 gru 2021, 18:07

IMPULS3 pisze:
25 gru 2021, 15:37
Pod osłoną a nie wiszące nad głową. :)
Jeśli już to odwijane z bębna. I pod dachem.
Paleciak tak jeździ z dziesięć lat i strachu nie czuje :)




IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#12

Post napisał: IMPULS3 » 25 gru 2021, 20:16

kamar pisze:Paleciak tak jeździ z dziesięć lat i strachu nie czuje

Do odważnych świat nalezy podobno. :) Jednak wózek może już nie dawać takiej kontroli uwagi co się dzieje z przewodem.
Ja bym jednak pozostał na tych 48V, ewentualnie wrzucić od biedy zwykłe 4 akumulatory zamiast tej baterii akumulatorów fabrycznych, a dodatkowo podpiąć przewód z 48V od prostownika. Używane to nie będzie jakos intensywnie wiec nie potrzeba magazynu energii na cały dzień jak w oryginale.


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 58
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#13

Post napisał: kamar » 25 gru 2021, 21:07

IMPULS3 pisze:
25 gru 2021, 20:16
Jednak wózek może już nie dawać takiej kontroli uwagi co się dzieje z przewodem.
Mniej mnie interesuje wyszukiwanie zagrożeń a więcej ew. sposoby przeróbki. Czyżby naprawdę nikt nie próbował ?


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#14

Post napisał: IMPULS3 » 25 gru 2021, 21:17

kamar pisze:a więcej ew. sposoby przeróbki.

Nie przerabiałem ale gdybym miał to robić to założyłbym silnik z pompą hydrauliczną i tyle. Żadnych falowników czy innych dodatków. A zamiast silnika jezdnego elektrycznego dałbym silnik hydrauliczny+rozdzielacz.


Adi123
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 365
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#15

Post napisał: Adi123 » 25 gru 2021, 21:34

Wszystko się rozbija od postawionego już chyba na początku pytania, ile prądu pobiera ten wózek,
Wtedy dopiero można oceniać czy próbować iść w zasilanie napięciem fabrycznym (kable pewnie będą sporych przekrojów) czy jednak kombinować inne napięcie. W kopalniach część maszyn zasilana jest normalnie z kabla, i jakoś to działa, a napięcia tam są większe niż 400V.

Przy zasilaniu z 3f wózek nawet nie musi być na "smyczy":
[image][/image]
8)


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 58
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#16

Post napisał: kamar » 25 gru 2021, 22:10

IMPULS3 pisze:
25 gru 2021, 21:17
to założyłbym silnik z pompą hydrauliczną i tyle. Żadnych falowników czy innych dodatków.
Nie podoba mi się podnoszenie i jazda z tego samego napędu. Raczej motoreduktor z falownikiem do jazdy i pompa z silnikiem do podnoszenia.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#17

Post napisał: IMPULS3 » 25 gru 2021, 22:38

kamar pisze:Nie podoba mi się podnoszenie i jazda z tego samego napędu.

No upodobań to ja nie zmienię. :) Ale takie rozwiązania są częste w maszynach budowlanych i działają bez zarzutu wiele lat. A falownik który będzie co chwila przełączany lewo-prawo będzie mial co robić. A tak zostawić obecną pompe do hydrauliki tylko dać normalny silnik, a dorobić kolejny zasilacz hydrauliczny do jazdy i tyle.

Dodane 8 minuty 9 sekundy:
Adi123 pisze:W kopalniach część maszyn zasilana jest normalnie z kabla, i jakoś to działa,

Nie bywam w kopalni, ;) ale podejrzewam ze poruszają się zazwyczaj do przodu więc nie maja okazji najechać na przewód albo nim o coś zaczepić.


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 58
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#18

Post napisał: kamar » 26 gru 2021, 08:03

IMPULS3 pisze:
25 gru 2021, 22:38
A falownik który będzie co chwila przełączany lewo-prawo będzie mial co robić.
Więcej niż przy gwintowaniu w tokarce ? :)

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#19

Post napisał: bartuss1 » 26 gru 2021, 12:02

podwies sobie pod sufitem wzdłuz prowadnice bramowe i jedną belke w poprzek - cos jak ploter i tam ten kabel do silnika 3 faz na wózku, ten wozek belki nawet "prawie" na sztywno z widlakiem, a reszta to podwieszenie przewodu. Co do napędzania wozka to juz tam szczegół co tam wsadzisz - motoreduktor jezdny z guzikami do falownika czy naped pompy jakis tam.
Pewnie troche kosztowne, ale na wieki. I wszystkie lampy twoje, ewentualnie czyjeś łby.
Kinkiety se zrobisz hehe
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 58
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka akumulatorowego widlaka na kabel.

#20

Post napisał: kamar » 26 gru 2021, 12:16

bartuss1 pisze:
26 gru 2021, 12:02
podwies sobie pod sufitem wzdłuz prowadnice bramowe i jedną belke w poprzek
A suwnicę zlikwidować ? :)
Samochodziki z lunaparku Ci się marzą ? :)
W każdym razie jutro się zaczynam rozglądać za dawcą :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”