Regeneracja powłok technicznych.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#31

Post napisał: Petroholic » 29 gru 2020, 21:43

Kiedyś widziałem taki przypadek, że amory stanęły dęba :D Jak gość wymieniał sobie olej w lagach w Hondzie CRF i nowego zalał do pełna pod korek :D Dobrze, że tak w teren nie pojechał bo zęby by chyba wypluł i obie ręce w gips wsadził :D
Ostatnio zmieniony 29 gru 2020, 22:05 przez Petroholic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#32

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 gru 2020, 22:01

szopenn pisze:
29 gru 2020, 21:30
I ktoś otworzył fabryczny amor z pudełka i od razu był za ciasny i tak pracował jak na tym filmie? Czy na nowym rowerku już taki był? No coś nie chce mi się wierzyć..
Zawsze opornie pracował.
Ten sam problem co tu...


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2307
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#33

Post napisał: szopenn » 29 gru 2020, 22:47

ale tu to pokazujesz zooma a nie srama, w zoomie jeszcze na panewkach ślady farby piecówki to wiadomo, wyczyści i będzie jeździł. W shoxie nie zobaczysz takich cudów.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#34

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 gru 2020, 23:03

szopenn pisze:
29 gru 2020, 22:47
ale tu to pokazujesz zooma a nie srama, w zoomie jeszcze na panewkach ślady farby piecówki to wiadomo, wyczyści i będzie jeździł. W shoxie nie zobaczysz takich cudów.
Zobaczę i widzę , jakość rock shoxa z roku na rok jest coraz gorszą, zobacz sobie opinię o tych najnowszych :lol: , szczególnie jak anoda szybko schodzi, boxxery i ich zatarte lewe lagi przez za ścisłe tuleje nie mówiąc już o tym , że fabryczne 10ml oleju to śmiech na sali :lol:
http://serwisbajka.pl/wymiana-slizgow-w-sid-zie/2/
Cytat
,,Na Andalucia Bike Race rozmawiałem z Amerykanami z SRAM-service - obsługiwali tę imprezę. Zapytałem ich jaką konstrukcyjną żywotność mają ich produkty: RS, AVID, SRAM, FOX itd (Tenneco). Odpowiedź była krótka: max 2 lata. W USA rower wyścigowy to jeden sezon. DH tym bardziej. All Mountain, turystyczne dłużej ale to dalej dwa lata. Dwa lata, złom i nowy.,,
Żadna jakość zwykły szajs.


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2307
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#35

Post napisał: szopenn » 29 gru 2020, 23:11

jakość roxa wcale nie jest zła, tylko wymagania wam skoczkowie rosną, nie długo na tych rowerach polecicie w kosmos a turniej czterech skoczni to zupełnie olejecie - za nisko, za blisko. Z roku na rok jest coraz gorzej przez takich co uważają, że szosą np to może jeździć osobnik w maxie 70kg. To jest szeroki temat, jakie wymagania rynku taki produkt. Mogę Ci dać dobrą rade, rower na ramie CRmo z lat 90tych, ośki pełne gwintowane na nakrętke, dropy hakowe, po 36 szprych 2.2mm - nie muszą być cieniowane, jeździec 130kg, skacze i nic się nie łamie, nie zaciera, chcesz?? (oczywiście rurki amora obowiązkowo stalowe, ścianka ze 2.5mm i chrom techniczny).

PS. ten link też niczego nie udowadnia, tzn w praktyce powinno być tak że po wymianie panewek powinno być ok, w końcu rury są też już coś tam zużyte. Jednak tu nie jest problemem jakość amora, który od nowości działał dobrze, tylko firma ma problem z dostarczeniem dobrej jakości zamiennika - a może ten zamiennik to podróba jakaś?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2020, 23:20 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#36

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 gru 2020, 23:17

Jest zła kto normalny robi amor z 10ml oleju w środku , zobacz amor motocyklowy, który się nie zaciera , w środku chlipie pół wiadra oleju.

Fakt faktem muszę zrobić nowe tuleje albo zeszlifować te? :?:


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2307
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#37

Post napisał: szopenn » 29 gru 2020, 23:29

No nie jest tak zawsze, sam osobiście posiadam motocykl który ma 130ml oleju na lagę, to dość mało jak na motocyklowe standardy. Nie jestem inżynierem tego wynalazku ale to jest rower, a dodatkowy olej = waga. Producent dobrał ilość oleju tak aby tłumienie działało prawidłowo - więcej nie ma potrzeby dolewać. Panewek też nie ma sensu smarować skoro są zastosowane powłoki, które smarowania nie potrzebują. Jak zmienisz panewki na 'samodziełki' to może i musisz pomyśleć o ich smarowaniu.

Już Tobie mówiłem, zrób tak żeby działało, i chyba masz to szczęście, bo jak widać jakoś sytuacje ogarniesz, gorzej byłoby gdybyś kupił tą zamienną panewke, wrzucił rure i... 1mm luzu. Wtedy to miałbyś uzasadniony żal, jak chińczyk robi dla roxa panewki to wszystko jest możliwe, ale jak widać los jest dla ciebie łaskawy. Naprawiaj..

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#38

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 30 gru 2020, 21:19

Jak zmierzyć osiowość tuleji?


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2307
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#39

Post napisał: szopenn » 30 gru 2020, 21:52

mogę tylko domniemać, że ci co szlifowali ręcznie tuleje od zewnątrz to... stracili laboratoryjną cylindryczność i na pewno w jakimś stopniu 'zarysowali' owal. Niemniej jednak, jak ukazane zostało w filmach na yt, rury ładnie się ślizgają w goleniach więc wygląda na to że będzie mtb xc czy jak to tam w waszym języku jest. Chłopaki jeżdżą, a tobie to chyba widzę że jednak pozostanie tylko takie wyjście, żeby udać się do sklepu po nowy amortyzator.

Na zadane przez ciebie pytanie, osiowość względem czego? Względem innego elementu zawieszenia, czy względem ywewnętrznej/zewnętrznej strony tulei? Jeśli to drugie to np pomiar grubości ścianki po obwodzie powinien coś wykazać. Takie coś powinno dać radę:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... HcswR9d3hO

https://www.ceneo.pl/53424257

Można wytoczyć element z jednego mocowania na tokarce, zmierzyć bicie przed wbiciem tulei, a następnie osadzić tuleje i sprawdzić diatestem po wewnętrznej stronie czy nie ma innego bicia niż ten wytoczony uprzednio element. Jeśli bicie się pokrywa lub jest mała odchyłka to pewnie t świadczy o tym że ta tuleja jest OK, znaczy się osiowa jest.

Jest też kolejny sposób, kupić chomika - jakiegoś małego takiego - po szczepieniu kowidowskim :wink: . Umieścić go w wewnątrz tulei i sprowokować żeby zrobił młynek. Na tulei zaznaczyć 0 stopni, lub wydrukować jakiś przymiar kątowy. Jeśli zauważysz że jest jakaś "niedowaga' i przy konkretnym stopniu na obrocie chomik wyraźniej się męczy, to może wskazywać żę tuleja albo jest nieosiowa, albo należy ją wyważyć :mrgreen:

JEśli to pierwsze to lipnie to widze... ale może choćby tusz pokazałby w którym miejscu bardziej przyciera i zarysowałby się jakiś pogląd na to czy nie przypiera rury po którejś stronie.

Ja bym się nie bawił, zrobiłbym tak jak robią chłopaki i jeździł i do następnego amora - lżejszego, lepszego.

pzdr

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#40

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 30 gru 2020, 22:14

Chodziło mi o to jak sprawdzić czy górna tuleje leży w osi względem dolnej tuleji?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”