Regeneracja powłok technicznych.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja powłok technicznych.
producent może sobie i wymyślać kosmiczne tolerancje, a ty robisz naprawę na kolanie więc nie zagłębiaj się zbytnio w odtwarzanie procesów tylko zrób tak żeby działało.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
- Lokalizacja: Tychy/Bieruń
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Dalej mam wrażenie, że jedno miejsce po przecinku znów skądś się przyplątało. Może trzeba douczyć się ile to jest "setka" a ile "mikron"?
Bardzo na wyobraźnię działa porównanie do włosa. Moje mają około 0.06mm czyli 6 setek.
Bardzo na wyobraźnię działa porównanie do włosa. Moje mają około 0.06mm czyli 6 setek.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Skopiowałem z internetu z instrukcji.
Bushings are sized before installation and re-checked for size after installation. Correct bushing tolerance is a diametric clearance of 0.0015”– 0.0090”.
Może to jakieś angielskie czy brytyjskie miary?
Według ciebie ile powinno być?
Człowiek co zajmuje się amortyzatorami mówi że średnica wewnętrzna tuleji powinna być o 0,08mm większa od średnicy lagi i to już mi się wydaje bardziej realne???
Albo inaczej od ilu luz jest wyczuwalny ?
Bushings are sized before installation and re-checked for size after installation. Correct bushing tolerance is a diametric clearance of 0.0015”– 0.0090”.
Może to jakieś angielskie czy brytyjskie miary?
Według ciebie ile powinno być?
Człowiek co zajmuje się amortyzatorami mówi że średnica wewnętrzna tuleji powinna być o 0,08mm większa od średnicy lagi i to już mi się wydaje bardziej realne???
Albo inaczej od ilu luz jest wyczuwalny ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Panie, toć masz napisane '' na końcu wartości nie byle po co.... tylko jeszcze raz tak.... nawet jeśli tam fabrycznie jest 0.001 to wiedz że po 10 ciu zjazdach masz tam na pewno 0.03 później przy kolejnych zjazdach robi się 0.05/0.06 jeździsz i dalej tego nie czujesz więc... jeśli masz jakąś metodę na naprawę to zastanów się czy warto dorzucić do zabawy ileś tam dodatkowo żeby wrócić do fabrycznych 0.001.
Ta pierwsza wartość to 0.04, wcale nie tak mało i nie za dużo. Przy amorze luz 0.1 może być nadal niewyczuwalny, napiera sprężyna itp, wręcz w przypadku nominalnego luzu na twoim amorku rzędu 0.04, to podejrzewam, że 0.1 nadal będzie się jeździć ok. Popatrz na drugą wartość 0.2mm z tego co dobrze mi wychodzi w kalkulatorze - ładny mi nominał
Ta pierwsza wartość to 0.04, wcale nie tak mało i nie za dużo. Przy amorze luz 0.1 może być nadal niewyczuwalny, napiera sprężyna itp, wręcz w przypadku nominalnego luzu na twoim amorku rzędu 0.04, to podejrzewam, że 0.1 nadal będzie się jeździć ok. Popatrz na drugą wartość 0.2mm z tego co dobrze mi wychodzi w kalkulatorze - ładny mi nominał

-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Czyli zrobić tuleje z luzem 0.04 (jaka to będzie tolerancja w H?)szopenn pisze: ↑25 gru 2020, 13:17Panie, toć masz napisane '' na końcu wartości nie byle po co.... tylko jeszcze raz tak.... nawet jeśli tam fabrycznie jest 0.001 to wiedz że po 10 ciu zjazdach masz tam na pewno 0.03 później przy kolejnych zjazdach robi się 0.05/0.06 jeździsz i dalej tego nie czujesz więc... jeśli masz jakąś metodę na naprawę to zastanów się czy warto dorzucić do zabawy ileś tam dodatkowo żeby wrócić do fabrycznych 0.001.
Ta pierwsza wartość to 0.04, wcale nie tak mało i nie za dużo. Przy amorze luz 0.1 może być nadal niewyczuwalny, napiera sprężyna itp, wręcz w przypadku nominalnego luzu na twoim amorku rzędu 0.04, to podejrzewam, że 0.1 nadal będzie się jeździć ok. Popatrz na drugą wartość 0.2mm z tego co dobrze mi wychodzi w kalkulatorze - ładny mi nominał![]()
Chodzi o to, że jak luz będzie za duży to tuleje się będą rozbijać bo uszczelki to tam i do większego luzu działają.
Drugie pytanie o długość tuleji fabryczne mają 3cm.
Jak bym zrobił 6cm to teoretycznie siła tarcia była by mniejsza, ponieważ siła nacisku była by mniejsza więc powłoka na lagach by była bardziej odporna na ścieranie.?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Jak to ma niby działać jak fabryczne tuleje są za scisłe i stoi na dębowo?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja powłok technicznych.
I ktoś otworzył fabryczny amor z pudełka i od razu był za ciasny i tak pracował jak na tym filmie? Czy na nowym rowerku już taki był? No coś nie chce mi się wierzyć..