RomanJ4 pisze: ↑30 lis 2020, 09:44
rdarek pisze:Ponadto -nie pamiętam która rubryka i nie chce mi sie szukać- w dowodzie rej. auta jest określona maksymalna waga DMC ciągniętej przyczepy.
Rubryka O.2

Dokładnie
(wczoraj wieczorem nie chciało mi się szukać fotki na głaskadełku) i korzystając z uprzejmości kolegi i jego zdjęcia dowodu dodam, że:
O.2 to jest max DMC przyczepy bez hamulca
O.1 to jest max DMC przyczepy z hamulcem
A tutaj cytuję eurząd szczecin:
"Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego
A numer rejestracyjny pojazdu,
B data pierwszej rejestracji pojazdu,
C dane dotyczące posiadacza dowodu rejestracyjnego i właściciela pojazdu obejmują wydruk
następujących kodów i danych:
C.1.1 nazwisko lub nazwa posiadacza dowodu rejestracyjnego*),
C.1.2 numer PESEL lub REGON,
C.1.3 adres posiadacza dowodu rejestracyjnego,
C.2.1 nazwisko lub nazwa właściciela pojazdu,
C.2.2 numer PESEL lub REGON,
C.2.3 adres właściciela pojazdu,
D dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:
D.1 marka pojazdu,
D.2 typ pojazdu:
- wariant, jeżeli występuje,
- wersja, jeżeli występuje,
D.3 model pojazdu,
E numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy),
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),
G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna
pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg),
H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie,
I data wydania dowodu rejestracyjnego,
J kategoria pojazdu,
K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje,
L liczba osi,
O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),
O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
P.1 pojemność silnika (w cm3),
P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW),
P.3 rodzaj paliwa,
Q stosunek mocy do masy własnej (w kW/kg); dotyczy motocykli i motorowerów,
S.1 liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy,
S.2 liczba miejsc stojących, jeżeli występuje.
Reasumując.
Biorąc pod uwagę nawet współczynnik 1:1,33 wskazany przez kol
atlc i dane z DR (patrz wyżej) to mało jest aut osobowych pozwalających przewieźć z naciskiem na
legalnie maszynę o wadze 1,4T autem osobowym w jednym kawałku

uwagę należy zwrócić na fakt, że dane O.1 czy O.2 to DMC a nie ładowność przyczepy

co to znaczy każdy powinien wiedzieć.
Także chcąc to zrobić literalnie zgodnie z przepisami to i tak zapewne
zestawem auto osobowe i przyczepa przekroczymy magiczną wagę 4250kg.
Jest na to natomiast bardzo proste rozwiązanie

mianowicie nie autem osobowym a dostawczym takie grzmoty się wozi ale niestety nie każdym.
Stary dobry żuk

skrzyniowy miał 650 kg ładowności
Stary LT 35 niski blaszak natomiast 1670 ładowności
Crafter 35 blaszak ma 1460 czy 70kg ładowności
I tu w zupełności wystarczy zwykłe prawko "
B"