Autodesk Fusion 360 - kącik porad
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Rysujesz dodatkowy odcinek z punktu podziału i robisz break. Ustawiasz tangent pomiędzy kawałkami splina i usuwasz odcinek. Teraz możesz ruszać pozostałym splinem. Ale jak to ponownie połączyć już nie wiem.
Tagi:
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 paź 2020, 20:24
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Tak, ale to jest praca z kilkoma krzywymi.
Może odniosę się do Corela. Tam jest możliwość ustawienie dla każdego wierzchołka / węzła Smooth, Symetrical i Cusp, a krzywa jest dalej jedną krzywą. Jest też coś takiego jak Elastic Mode. Trochę mi tego brakuje w Fusionie. Oczywiście można przygotować krzywą w Corelu lub innym programie i zaimportować.
Może odniosę się do Corela. Tam jest możliwość ustawienie dla każdego wierzchołka / węzła Smooth, Symetrical i Cusp, a krzywa jest dalej jedną krzywą. Jest też coś takiego jak Elastic Mode. Trochę mi tego brakuje w Fusionie. Oczywiście można przygotować krzywą w Corelu lub innym programie i zaimportować.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Nie pamiętam już corela, bo używałem dawno.
Nie wiem czy to rozwiąże Twój problem, ale możesz dodawać punkty manipulacyjne na splajnie, ale to pewnie wiesz.
One zachowują się trochę inaczej niż te, które powstają podczas rysowania.
Dodatkowo w każdym z nich nasz odcinki styczne którymi można manipulować , ale to też widzisz.
Nie lubię spalajnów właśnie przez słabą kontrolę nad nimi, ale nie wiem czy próbowałeś używać do tych odcinków "contrainsów" i wymiarowania bo w ten sposób można ograniczyć część swobody zniekształcania fragmentów splajna.
Spróbuj na przykład włączyć wymiarowanie i zwymiarować tak jak są, kąty pomiędzy kilkoma odcinkami kontrolnymi.
Wtedy zobaczysz, że ruszając pozostałym splajnem reszta pozostanie nieruchoma. Jeśli się ruszy jakoś, to możesz dalej to ograniczać wymiarami albo contraisami.
Wiem, że to nie są rozbudowane narzędzi z corela, ale może zrobią to samo.
Corel jak corel, służy bardziej grafikom gdzie waży jest bardziej kształt niż precyzyjne wymiary z pasowaniem do setki.
Nie wiem czy to rozwiąże Twój problem, ale możesz dodawać punkty manipulacyjne na splajnie, ale to pewnie wiesz.
One zachowują się trochę inaczej niż te, które powstają podczas rysowania.
Dodatkowo w każdym z nich nasz odcinki styczne którymi można manipulować , ale to też widzisz.
Nie lubię spalajnów właśnie przez słabą kontrolę nad nimi, ale nie wiem czy próbowałeś używać do tych odcinków "contrainsów" i wymiarowania bo w ten sposób można ograniczyć część swobody zniekształcania fragmentów splajna.
Spróbuj na przykład włączyć wymiarowanie i zwymiarować tak jak są, kąty pomiędzy kilkoma odcinkami kontrolnymi.
Wtedy zobaczysz, że ruszając pozostałym splajnem reszta pozostanie nieruchoma. Jeśli się ruszy jakoś, to możesz dalej to ograniczać wymiarami albo contraisami.
Wiem, że to nie są rozbudowane narzędzi z corela, ale może zrobią to samo.
Corel jak corel, służy bardziej grafikom gdzie waży jest bardziej kształt niż precyzyjne wymiary z pasowaniem do setki.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Nie używałem splajnów w Fusion, ale w Illistratorze czy Corelu ważny jest rodzaj połączenia. Jeśli jest ono gładkie, to ruszenie krzywej wpływa na sąsiednie. Po prostu końce odcinków muszą być do siebie styczne.
Dopiero zamiana na róg, powoduje niezależność krzywych.
Dopiero zamiana na róg, powoduje niezależność krzywych.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 paź 2020, 20:24
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Corel Draw to nie jest CAD, tam się dzieje wiele rzeczy inaczej. Przy węzłach gładkich poruszenie krzywą wpływa tylko na sąsiednie odcinki, nie wpływa na odcinki dalsze, czyli na położone za kolejnym węzłem. Fusion przesuwa całą krzywą.
Rysowaliśmy z wnukami choinkę, chcemy wyfrezować w plexi takie coś podświetlanego od dołu i zaczęło nam psuć gałązki. Dlatego było takie pytanie.
Rysowaliśmy z wnukami choinkę, chcemy wyfrezować w plexi takie coś podświetlanego od dołu i zaczęło nam psuć gałązki. Dlatego było takie pytanie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 225
- Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Panowie, mam problem z jedną strategią obróbki w Fusion. W moim pliku problemem jest obróbka Contour 2. Chcę zrobić chamfer ale gdzieś popełniam błąd. Na krawędziach gdzie wcześniej jest obróbka Adaptive1 coś się źle dzieje. Moglibyście zerknąć?
https://drive.google.com/file/d/1szd9Z8 ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1szd9Z8 ... sp=sharing

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 96
- Posty: 16281
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Wyprostuj wejścia na te łuki to nie będzie błyskać na czerwono.
Zresztą wszędzie masz te wejścia takie sobie.
Zresztą wszędzie masz te wejścia takie sobie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 225
- Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Frez na symulacji jakoś dziwienie idzie, nie wykańcza całej krawędzi (zaznaczone na czerwono), a także tam gdzie jest czarny kolor na obrazku za daleko wchodzi w materiał.

