Remont WS 15
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lis 2019, 13:45
- Lokalizacja: Braunschweig
Re: Remont WS 15
Skoro udalo sie odkrecic ta dolna srube szczelinowa i poluzowac sruby pierscienia dociskowego, to teraz trzeba postukac od strony sruby szczelinowej po lozysku az pierscien dociskowy oprze sie ponownie na srubach. Nastepnie znowu poluzowac sruby i stukac dalej az do skutku. Zabierak wysuwa sie tylko w kierunku gornym. Innej mozliwosci nie widze.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Re: Remont WS 15
A ja mam pytanie odnośnie zabieraka .
Wstawiłem nowe łożyska oraz została dorobiona nowa nakrętka (oryginalna nie miała zdrowego gwintu)

Teraz zabierak ładnie się kręci w łożyskach ,ale jak dokręce nakrętkę to już łożyska pracują ciaśniej.
Na jakiej zasadzie dokręca się tę nakrętkę? Mogę to zrobić z wyczuciem, ale boje się ,że podczas pracy poluzuje się (może dlatego poprzednia straciła tak gwint).
Oryginalna była lekko na punktowana wraz z zabierakiem:


Wstawiłem nowe łożyska oraz została dorobiona nowa nakrętka (oryginalna nie miała zdrowego gwintu)



Teraz zabierak ładnie się kręci w łożyskach ,ale jak dokręce nakrętkę to już łożyska pracują ciaśniej.
Na jakiej zasadzie dokręca się tę nakrętkę? Mogę to zrobić z wyczuciem, ale boje się ,że podczas pracy poluzuje się (może dlatego poprzednia straciła tak gwint).
Oryginalna była lekko na punktowana wraz z zabierakiem:


-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 lip 2020, 23:44
Re: Remont WS 15
Dokładnie to samo pomyślałem i tak właśnie robiłem. Lecz. Po poluzowaniu i próbie wybicia od dołu pierścień sobie lata po tych śrubach, ale całość się nie przesuwa. Uderzam przez suchy, drewniany klocek, w którym tuleja wyżłobiła już niezłą dziurę.PadreGF pisze: ↑11 lip 2020, 20:39Skoro udalo sie odkrecic ta dolna srube szczelinowa i poluzowac sruby pierscienia dociskowego, to teraz trzeba postukac od strony sruby szczelinowej po lozysku az pierscien dociskowy oprze sie ponownie na srubach. Nastepnie znowu poluzowac sruby i stukac dalej az do skutku. Zabierak wysuwa sie tylko w kierunku gornym. Innej mozliwosci nie widze.
A widzę, że kolega post wyżej ma zabierak wąski, taki jak w DTR, na trzy śruby. U mnie jest na 6 a wszystkie idą od góry przez koło pasowe. Może ktoś robił remont mojej wersji i wie na pewno co i jak? Chciałbym mieć pewność przed waleniem młotkiem. To jest jedyna część, której nie mogę rozmontować.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lis 2019, 13:45
- Lokalizacja: Braunschweig
Re: Remont WS 15
Mozesz dokrecic z wyczuciem, tez tak zrobilem. Zeby nakretka sie nie luzowala stosuje sie w WS15 nakretki szczelinowe.
Powinienes dorobic szczelinke + gwint na srubke dociskowa.

Powinienes dorobic szczelinke + gwint na srubke dociskowa.

-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lip 2020, 10:20
Re: Remont WS 15
Macie jakieś pomysły jak dobrać się do mechanizmu (sprężyny) blokady kolumny?
Wyjąłem 1 pin blokujący a drugi jest w samym uchwycie tylko nie jest na wylot.
Wyjąłem 1 pin blokujący a drugi jest w samym uchwycie tylko nie jest na wylot.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 lis 2019, 13:45
- Lokalizacja: Braunschweig
Re: Remont WS 15
W normalnym przypadku wyglada to tak:
Pokretlo radelkowe jest zamocowane na kolek a obie koncowki obszlifowane.
U ciebie wyglada to troche inaczej ale zeby dojsc do sprezyny nalezy zdjac to pokretlo.

Pokretlo radelkowe jest zamocowane na kolek a obie koncowki obszlifowane.
U ciebie wyglada to troche inaczej ale zeby dojsc do sprezyny nalezy zdjac to pokretlo.