Remont WS 15
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 gru 2016, 09:14
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Remont WS 15
Trochę nie rozumiem. Pinola wrzeciona jest poruszana poprzez duże koło zębate, jakie jest założone na wałku. Ten sam wałek ma nacięte zęby do obsługi wałka cofającego wrzeciono.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1300
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Wrzeciono się nie cofa bo wrzeciona jest zespolonym elementem razem z pinolą. Pomiędzy pinolą a wałkiem cofającym pinole jest koło zębate. Poprzez ruch w dół dźwigni opuszczania pinola opuszcza się w dół a wałek wtedy porusza się do góry ściskając jednocześnie sprężynę. Zerknij niżej, na pinoli i wałku są zaznaczone zęby.


-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 gru 2016, 09:14
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Remont WS 15
Nie no spoko, wiem jak to działa. Wiertarkę rozłożyłem na czynniki pierwsze i teraz składam. Dopiero podczas składania wyszło, że nie ma "mechanizmu"cofania pinoli. Nie rozumiem tylko czemu mam dopasować pinolę do wrzeciona, skoro to mam i działa. To mnie zastanowiło.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 1962
- Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Remont WS 15
No to jak masz dopasowaną to dobrze ale z tego co wiem to nie każdy korpus pasuje do każdej pinoli.
Ja mam dwie pinole i jedna pasuje idealnie a druga lata jak wiadomo co.
Ja mam dwie pinole i jedna pasuje idealnie a druga lata jak wiadomo co.
czilałt...
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 sie 2019, 20:58
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Witam serdecznie Kolegów,
Z racji na przymusowe wolne i konieczność odreagowania od przebywania z najbliższymi 24h na dobę
postanowiłem zabrać się za niewielki remont WS16 plus, która dostałem w spadku...
Chcę wymienić łożyska (chyba, że mnie to przerośnie) z zwłaszcza łożysko tulei zabieraka wrzeciona. Najprawdopodobniej jest uszkodzone, bo wyraźnie stawia luz przy obracaniu i wydaje niepokojący dźwięk...(filmik z poniżej)
https://drive.google.com/file/d/1GnIqEmtpC8EZ0WnEwz_pDkkDxlKsy-rW/view?usp=sharingg
Do wymiany też są raczej łożyska wrzeciona bo niestety "nasi tu byli"

I ostatnie łożyska do wymiany to łożyska mechanizmu posuwu wrzeciona

Poproszę Kolegów o podpowiedzi praktyczne co do sposobu wyciągania i osadzania łożysk.Tak wiem jest DTR ale praktyka to inna bajka. Przepraszam ale jak czytam, że ktoś grzał palnikiem tuleję albo tak walił młotem że zbił wałek to taki demontaż sobie odpuszczam. Sądzę,że te wskazówki przydadzą się kolejnym użytkownikiem na przyszłość,jako kontynuacja przedmiotowego tematu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Łączę pozdrowienia,
Paweł
Z racji na przymusowe wolne i konieczność odreagowania od przebywania z najbliższymi 24h na dobę

Chcę wymienić łożyska (chyba, że mnie to przerośnie) z zwłaszcza łożysko tulei zabieraka wrzeciona. Najprawdopodobniej jest uszkodzone, bo wyraźnie stawia luz przy obracaniu i wydaje niepokojący dźwięk...(filmik z poniżej)
https://drive.google.com/file/d/1GnIqEmtpC8EZ0WnEwz_pDkkDxlKsy-rW/view?usp=sharingg
Do wymiany też są raczej łożyska wrzeciona bo niestety "nasi tu byli"
I ostatnie łożyska do wymiany to łożyska mechanizmu posuwu wrzeciona
Poproszę Kolegów o podpowiedzi praktyczne co do sposobu wyciągania i osadzania łożysk.Tak wiem jest DTR ale praktyka to inna bajka. Przepraszam ale jak czytam, że ktoś grzał palnikiem tuleję albo tak walił młotem że zbił wałek to taki demontaż sobie odpuszczam. Sądzę,że te wskazówki przydadzą się kolejnym użytkownikiem na przyszłość,jako kontynuacja przedmiotowego tematu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Łączę pozdrowienia,
Paweł
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1300
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Nie ma jakiś specjalnych metod na demontaż łożysk. Wszystko się raczej opiera na młotku, sciągaczu albo prasie zależnie od dostępności. Podstawa to używać miekkich materiałów takich jak aluminium, brąz, mosiądz czy miedź. Ja do większości rzeczy używałem drewnianego młotka podobnie jak do montażu. Tam gdzie potrzeba była trochę większa siła używałem klasycznego młotka pobijając przez miedź.
Przy składaniu można się pokusić o zamrażanie łożysk celem łatwiejszego montażu ale wtedy należy zwrócić uwagę czy przy demontażu łożysk nie siedzą one zbyt luźno w gniazdach. Powodzenia w remoncie i nie zapomnij o łożyskach w rolce napinacza
Przy składaniu można się pokusić o zamrażanie łożysk celem łatwiejszego montażu ale wtedy należy zwrócić uwagę czy przy demontażu łożysk nie siedzą one zbyt luźno w gniazdach. Powodzenia w remoncie i nie zapomnij o łożyskach w rolce napinacza

-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 sie 2019, 20:58
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
To teorię mamy za sobą...teraz praktyka
Konkretnie od której strony, gdzie podeprzeć, na co uważać, co jeszcze zdemontować lub też nie, gdzie zaznaczyć jakiś punkt charakterystyczny aby było prościej później... liczę na tego typu informacje poparte własnymi doświadczeniami...

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 46
- Posty: 539
- Rejestracja: 10 lip 2015, 13:33
- Lokalizacja: Płock
Re: Remont WS 15
Ws to tak prosta konstrukcja że jak zaczniesz wszystko rozkręcać to zrozumiesz.To naprawdę żadna filozofia a demontaż większości łożysk jest możliwy w tylko jedną stronę