TUE35 po szlifie łoża i suportów
Ustawianie geometrii
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Pavyan dziękuje za rysunek i opis. Dopiero w piątek będę coś działał przy tokarce. Mam nadzieje, że zeszlifowali tak, że wszędzie będzie taka sama grubość podkładek. Łoże przywiozłem ze szlifu 2 miesiące temu i po takim czasie mogę zapomnieć by szlifierz pamiętał co i ile zebrał. Wiem tylko, że z łoża zebrali 0,6mm.
Łożę było szlifowane w AFM ( Andrychowska Fabryka Maszyn). Cena kosmiczna wyszła i gdyby nie to, że miałem "dofinansowanie" prawie 100% kwoty to bym się w życiu nie zdecydował. Za szlif łoża, suportu i jego dopasowania do łoża, szlif wszystkich jaskółek na suporcie i wieżyczce, szlif konika i jego dopasowanie wyszło prawie wartość tokarki po cenie z olx. Więc ten tego...Ale przyznać trzeba, że fabryka robi niesamowite wrażenie. Moim zdaniem robota wykonana pięknie a szlif robił pracownik z 30letnim stażem w AFM. W piątek wrzucę zdjęcia w wyższej rozdzielczości. Na początku miałem szlif robić w Defumie ale nasłyszałem się złych opinii. Następne miałem jechać do Łodzi a skonczyło się na AFM gdzie mam do nich 60km:)
Domator- przybliżysz coś temat? Mosiężne dlatego by móc przesuwać suport podczas regulacji i nie porysować łoża? Wylewki na 100% nie będę robił. Zdecydany jestem na wkładki z brązu. W AFM polecali mi turciteB ale i cena i trwałość nie przemawia do mnie.
Łożę było szlifowane w AFM ( Andrychowska Fabryka Maszyn). Cena kosmiczna wyszła i gdyby nie to, że miałem "dofinansowanie" prawie 100% kwoty to bym się w życiu nie zdecydował. Za szlif łoża, suportu i jego dopasowania do łoża, szlif wszystkich jaskółek na suporcie i wieżyczce, szlif konika i jego dopasowanie wyszło prawie wartość tokarki po cenie z olx. Więc ten tego...Ale przyznać trzeba, że fabryka robi niesamowite wrażenie. Moim zdaniem robota wykonana pięknie a szlif robił pracownik z 30letnim stażem w AFM. W piątek wrzucę zdjęcia w wyższej rozdzielczości. Na początku miałem szlif robić w Defumie ale nasłyszałem się złych opinii. Następne miałem jechać do Łodzi a skonczyło się na AFM gdzie mam do nich 60km:)
Domator- przybliżysz coś temat? Mosiężne dlatego by móc przesuwać suport podczas regulacji i nie porysować łoża? Wylewki na 100% nie będę robił. Zdecydany jestem na wkładki z brązu. W AFM polecali mi turciteB ale i cena i trwałość nie przemawia do mnie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Dzwoniłem do nich z wyceną szlifu loża i suportu. Wychodziło drogo. To był pierwszy powód dla którego na nich się nie zdecydowałem. Drugi to kręcenie nosem, że w sumie to tylko swojej produkcji maszyny regenerują.
Jaka jest jego trwałość?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Witam po dłuższej nieobecności. Nie miałem dostępu do maszyny ale pora wrócić do tematu. Poniżej fotki z bliska łoża po szlifie. Lepszej jakości swoim "kalkulatorem" nie wyciągnę;-)
Po pomiarach wyszło mi, że pod suport muszę podłożyć 2,5mm. Obdzwoniłem sporo firm w celu zakupu brązu takiej grubości i jest problem. Albo brak dostępności albo chcą mi sprzedać "większy" kawałek, np7kg po prawie 7dych za kilo. Robi się drogawo.. Pozostaje chyba jednak tworzywo typu turcite B czy rulon 142. Na taśmę ślizgową TRI.SILK dostałem wycenę pod mój potrzebny wymiar cięte na gotowo za 320zł z klejem.
Znalazłem na aliexpressie trucite B za fajną cenę ale cholera wie co to za jakość? Za 40dolarów mam tworzywa na dwa suporty.Byłoby na zapas na przyszłość. Link do przykładowej aukcji:
https://pl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39.90158.0
Fotki łoża:

Po pomiarach wyszło mi, że pod suport muszę podłożyć 2,5mm. Obdzwoniłem sporo firm w celu zakupu brązu takiej grubości i jest problem. Albo brak dostępności albo chcą mi sprzedać "większy" kawałek, np7kg po prawie 7dych za kilo. Robi się drogawo.. Pozostaje chyba jednak tworzywo typu turcite B czy rulon 142. Na taśmę ślizgową TRI.SILK dostałem wycenę pod mój potrzebny wymiar cięte na gotowo za 320zł z klejem.
Znalazłem na aliexpressie trucite B za fajną cenę ale cholera wie co to za jakość? Za 40dolarów mam tworzywa na dwa suporty.Byłoby na zapas na przyszłość. Link do przykładowej aukcji:
https://pl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39.90158.0
Fotki łoża:




-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 272
- Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
nie da się obniżyć całego wrzeciennika i skrzynki posuwów wraz z śrubami napędowymi? z pod listwe zębatą dać podkładki 2.5mm i porobić fasolki?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Brąz jest twardszym materiałem niż teflon z brązem, ale też inaczej będą się zużywać materiały pracujące współbieżnie.
W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:

W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Przy grubości 2.5mm to spokojnie można takie podkładki doszlifować z żeliwa na szlifierce do płaszczyzn. Tym bardziej ze nie muszą one być w pełnej długości a mogą być podzielone np. na 2. Póżniej tylko zakołkować nitami aluminiowymi i gotowe. Poza tym na zeliwie dosć dobrze pracują blachy sprężynowe a i sama stal ulepszona do okolo45HRC lub więcej też spisuje się znakomicie. Czyli nawet fragment piły tartacznej przeszlifowany na wymiar dałby radę.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Bieri13 pisze:Brąz jest twardszym materiałem niż teflon z brązem, ale też inaczej będą się zużywać materiały pracujące współbieżnie.
W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:
Na Alibaba.com sprzedaja Turcite B właśnie w różnych kolorach. Tę samą tabelkę widziałem co wrzuciłeś. Jest jeden problem. Minimalna długość zamówienia Turcite B to 5 metrów i szerokość 10cm. Przy grubości 2,5mm jaką potrzebuję wycenili mi na ponad 300 dolarów razem z przesyłką.
sssTOMEKsss pisze:nie da się obniżyć całego wrzeciennika i skrzynki posuwów wraz z śrubami napędowymi? z pod listwe zębatą dać podkładki 2.5mm i porobić fasolki?
Nie da się w tej tokarce obniżyc wrzeciennika. Myślałem przez chwilę nad przefrezowaniem góry skrzynki suportowej ale: fachowcy z AFM nie polecali mi tego rozwiązania. Pomijając kombinacje z kołem zębatym od suportu poprzecznego to żeliwo po żeliwie to chyba słaby pomysł by jeździło? Nie chciałbym obniżać nortona oraz podpór śruby i wałka napędowego. Fabrycznie to jest ustawione i zakołkowane. Dlatego na siłę szukam materiału ślizgowego o grubości 2,5mm który podłożę pod suport i temat zamykam.
IMPULS3 pisze:Przy grubości 2.5mm to spokojnie można takie podkładki doszlifować z żeliwa na szlifierce do płaszczyzn. Tym bardziej ze nie muszą one być w pełnej długości a mogą być podzielone np. na 2. Póżniej tylko zakołkować nitami aluminiowymi i gotowe. Poza tym na zeliwie dosć dobrze pracują blachy sprężynowe a i sama stal ulepszona do okolo45HRC lub więcej też spisuje się znakomicie. Czyli nawet fragment piły tartacznej przeszlifowany na wymiar dałby radę.
Jestem amatorem więc bez śmiechów jak palnę bzdurę

Generalnie o materiale z brązu o grubości 2,5 mm mogę zapomnieć. Obdzwoniłem wszystko. Jak mają to muszę wziąć duży kawałek. A wylewki panicznie się boję robić. Co myślicie o tym Turcite B z linka co wrzuciłem wyżej? Cena jest dobra i starczyło by na materiału na wymianę w przyszłości.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
IMPULS3 pisze:ale byłem przekonany, że żeliwo po żeliwie to nie najlepszy pomysł.
A z czego masz łoże i suport?

kavior pisze:że jak poszedł worek monet na szlif łożą, to rozsądnie by było pod suport podłożyć materiał, który będzie się ścierał a nie łoże.
To bardziej zależy od tego jak będziesz dbał a przede wszystkim smarował niż od materiału który zastosujesz. Jeżeli nie będziesz oszczędzał na leju to mozesz być spokojny, pochodzi bardzo dłuuuuuuugi czas.
kavior pisze:Generalnie o materiale z brązu o grubości 2,5 mm mogę zapomnieć. Obdzwoniłem wszystko.
Dlatego ze brąz nie jest plastyczny więc nie produkuje się z niego blach.
Zamiast kombinować to idz na złom, poszukaj kawałek żeliwa najlepiej z jakiejś częsci maszynowej i potnij sobie na paski a następnie daj do szlifowania. Żeliwo dość dobrze sie szlifuje (ogólnie jest dość łatwo obrabialne wszelkimi metodami) i będziesz miał problem z głowy. Zwłaszcza ze brakuje Ci 2.5mm więc szału nie ma ale też nie jest to jakaś bardzo kłopotliwa grubość.. Same listwy zakołkować do suportu i zapomnisz na długi czas o tym temacie.
Ps. Brąz też ten który jest w sprzedaży (popularny B101) nie jest jakis bardzo miekki i też wbrew pozorom nie oszczędzi Ci prowadnic, więc zysk zaden a tylko kolejne złotówki włożone w projekt.

Zdazały się brązy odlewane gdzieś po firmach ze były dosć miekkie, albo specjalne stopy ale większego sensu w Twoim przypadku to nie ma.