W sumie to sprzedałem od razu dwie, TUMkę i LD550. Sprzedałem dlatego, że pojawiła się ta z tematu. Za dwie kupiłem jedną. Co do remontu to ja dziadków pod ręką nie miałem

Nie wiem jak zrobiłeś remont i co zrobiłeś, ale sam koszt szlifowania łoża to najbiedniej 1500PLN plus koszta transportu (ręcznie bym się nie podjął). U mnie wrzeciono miało luzy więc trzeba by było wymieniać łożyska, suport i wszelkie sanki też byłyby do skrobania (to może i sam bym ogarnął). Przy okazji przerabiam Bridgeporta na CNC więc jak rozbebrałbym TUMkę to już kaplica. Pewnie by tak 5 lat rozbebrana leżała i tylko wciągała pieniądze i czas. Kupując tokarkę w takim stanie w jakim kupiłem oszczędziłem, bo remontu robić nie musiałem (jakieś tam pierdoły co zajęły dwa weekendy razem z rozbieraniem i złożeniem), a co najważniejsze zaoszczędziłem mnóstwo czasu, który mogę poświęcić na coś bardziej wartościowego. Remont Tumki mi się nie opłacał, tak po prostu, szczególnie że wynik remontu przy samodzielnym remoncie mógłby być nie koniecznie taki jakbym sobie życzył.
Dodane 9 minuty 10 sekundy:
rdarek pisze: ↑07 lis 2018, 08:26
m.j. pisze: ↑07 lis 2018, 07:31
Super! O takie coś mi chodziło. Przedłużkę pewnie trzeba było podtoczyć pod łożyska?
Nie, przedłużka o symbolu C10 ma średnicę 10mm i takie dobierasz łożyska np:
61800 2RS10x19x5
6800 10x19x5
itp.
Toczysz tylko pierścienie od czoła do łożyska pomiędzy łożyskami i od strony napędu.
I robisz oczywiście obudowę, swoją zrobiłem z trzpienia amortyzatora
A jak te pierścienie są blokowane? Dokładnie chodzi mi jak łożyska są unieruchomione? Rozumiem że unieruchamiają je pierścienie, a pomiędzy łożyskami jest dystans. Tylko jak osadzone są pierścienie tzn na czym się trzymają? Czyżby są mocowane do obudowy i dokręcone aby zapierały się z przodu i z tyłu o tą przejściówkę? Masz jakiś rysunek poglądowy, bo leń jestem okropny

tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów