
TSA-16 remont
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Re: TSA-16 remont
Raczej do regenerecji to wrzeciono się nie nadaje bo raz jest wytarte w miejscu panewki, dwa to tylna część gdzie powinno być koło pasowe jest zaklepana i bije ładnych pare mm. Bya tam dospawana zębatka od jakiegoś roweru. Zeszlifowałem spawy w nadziei że jeszcze coś z tego będzie ale jak zdjąłem tuleje którą to było zakryte to masakra. Może i faktycznie jak nie uda się znaleźć takiego wrzeciona to pomyśleć nad zrobieniem nowego na łożyskach, ewentualnie tutaj roztoczyć ten stożek panewki. Tylko pod jakie żeby zbytnio nie osłabić odlewu i żeby we wrzecionie chociaż z 12-15mm przelotu było...


Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: TSA-16 remont
Jeżeli bym miał się zastanowić czy bym zrobił Tobie takie wrzeciono, to musisz zrobić dokładny rysunek techniczny, może bym to utoczył, ale przemyśl na jakie łożyska ma być aby się zmieściło to w miejsce istniejących elementów. może ktoś w przemyśleniach nad tym jeszcze tu pomorze, to było by dobrze. A masz koło pasowe? Jak byś potrzebował to też byś mógł narysować jakie?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Re: TSA-16 remont
Nic sensownego raczej z tego wrzeciennika poza ori rozwiązaniem się nie wymyśli.Za mało miejsca na kombinacje moim zdaniem. Nie ma to być też maszyna do orania 24h na dobę tylko tokareczka do drobnych precyzyjnych elementów. Jakieś małe serie nietypowych śrubek z mosiądzu czy kwasówki m2 m3 których zrobienie na manualu to mordęga. Ewentualne jakieś drobne elementy. A po lekturze forum wydawało mi się że jednak dzięki panewce będzie precyzyjnie...
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 1182
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Re: TSA-16 remont
Ja bym ratował to co jest. Na kłach ten tył przetoczył na pełna równa średnice na to na klej loctite 638 na wcisk wprasował tuleje ze stali i dalej na tej tulei zrobił bazę pod koła pasowe.
Dodane 2 minuty 28 sekundy:
Przód pod panewkę nie wyglada najgorzej szlifując mozna i zrobic panewkę nowa nawet z tego b101
Dodane 2 minuty 28 sekundy:
Przód pod panewkę nie wyglada najgorzej szlifując mozna i zrobic panewkę nowa nawet z tego b101
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
Re: TSA-16 remont
Hej.
Na jakich kłach ? - przecie to zlane młotem i pogięte chyba szwedami jakimiś
Jak już to w lunecie obrobić to co zmordowane.
A nawet i można by coś napawać w tym miejscu.
Całe nowe zrobić to nie tak zaraz .
A brąz b101 całkiem doby przecież.
pzd.
Na jakich kłach ? - przecie to zlane młotem i pogięte chyba szwedami jakimiś

Jak już to w lunecie obrobić to co zmordowane.
A nawet i można by coś napawać w tym miejscu.
Całe nowe zrobić to nie tak zaraz .
A brąz b101 całkiem doby przecież.
pzd.
Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Re: TSA-16 remont
Bał bym się inwestować czas w zwłoki tego wrzeciona. Nie mam żadnej pewności że całe nie jest pogięte. Złapać tego w kły nie ma jak, poza tym na moim techmigu tak precyzyjnych prac bym się nie podejmował, bo faktycznie odchyłki mniejsze niż setka to niewykonalne dla mnie przy tym elemencie. Koło pasowe mogło by i mieć jakąś tam odchyłkę. Ale blisko tego obitego końca są też nakrętki kasujące luz. I wygląda na to że w tym miejscu wrzeciono jest też wygięte. Więc kolejna komplikacja. Trz3ba uzbroić się w cierpliwość i szukać ewentualnie zlecić dorobienie i tyle. Nic innego mi nie pozostaje, bo też szkoda mi marnować czas i nerwy na robienie czegoś co nie koniecznie wyjdzie tak jak bym chciał. Wiem że nikt z was tutaj wróżką nie jest, ale część z was na pewno ma więcej styczności z różnymi firmami związanymi z obróbką, ile mogło by kosztować dorobienie tego wrzeciona wg specyfikacji z dtrki ? Chodzi mi jakiego rzędu to może być kwota ?
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 33
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: TSA-16 remont
Moim zdaniem koszt dorobienia takiego wrzeciona wg. dtr to 1000-2000zł.
Ja bym tej tokarki wogóle nie reanimował, bo za dużo jest do zrobienia.
Ja bym tej tokarki wogóle nie reanimował, bo za dużo jest do zrobienia.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 16:44 przez rc36, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 1182
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Re: TSA-16 remont
Na olx pan ze skawicy ma kupe części. Ma całe kompletne wrzecienniki. Kłem złapać od przodu a podtrzymka na bazie tylnich łożysk i zobaczyc zegarem co i jak
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: TSA-16 remont
Cena wrzeciona to 500-600 zł. 600 dałem za nowe z panewką (sprzedający miał tylko 1 szt., nie ma więcej). Zobacz czy nie ma kol. Tomasz z Poznania. Występuje chyba pod nickiem "Godoj". Sprzedawał części do TSA na Allegro.