Po zakupie - TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

trzaska456
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 10:28
Lokalizacja: Złoczew

#771

Post napisał: trzaska456 » 04 cze 2016, 15:11

Zakupiłem ostatnio tue35 i chcę wyjąć wrzeciono. Napotkałem taki bolczyk w wrzecieńniku i czy aby wyjąć całe wrzeciono to muszę go wyjąć? On jest całkowicie schowany i nie mam pomysłu jak to zrobić.
Obrazek



Tagi:


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#772

Post napisał: tokarzmaly » 04 cze 2016, 21:51

Pokaż jeszcze zdjęcie nieco dalej. Jaki to jest element wrzeciona?
Myślę, że to nie jest kołek a jest to wkręt - ukręcony wkręt.
Ale musiałbym zobaczyć więcej.


trzaska456
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 10:28
Lokalizacja: Złoczew

#773

Post napisał: trzaska456 » 05 cze 2016, 17:28

Jest to zaraz przy gwińcie do uchwytu
Obrazek


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#774

Post napisał: tokarzmaly » 05 cze 2016, 19:31

Nie pamiętam co tam było.
Widzę pierścień z labiryntem osadzony na wrzecionie. Druga część labiryntu znajduje się na dokręcanym do wrzeciennika deklu.
W pierścieniu widać wybrane miejsce na włożenie wkrętaka (półksiężyc).
Myślę, że trzeba spróbować odkręcić to coś (wkręt, śruba).
Można spróbować naciąć śrubę na wkrętak (wykorzystać ślad na pierścieniu). Przed odkręcaniem warto uderzyć w śrubokręt, aby końcówka dobrze wypełniała wycięcie i dodatkowo "obudzi" to śrubkę.
Metody ze spawaniem na razie odpuściłbym.


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#775

Post napisał: tokarzmaly » 07 cze 2016, 20:05

Poszło??


AroniA
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:15
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#776

Post napisał: AroniA » 18 lip 2016, 12:40

Podepnę się pod temat, mam problem z wałkiem zębatym napędzającym suport. Niestety luzy na tulejkach sprawiły ze kilka zębów wypadło i konieczne jest dorobienie nowego. Stąd pytanie, jaki materiał i czy trzeba ulepszać cieplnie, oraz czy wymagane jest szlifowanie tego wałka ? NIestety w DTRce nic na temat tego elementu nie ma. pozdrawiam


wt
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 426
Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

#777

Post napisał: wt » 24 lip 2016, 19:59

Szlifowanie nie jest konieczne, wystarczy staranne wykonanie. Natomiast obróbka cieplna jest wskazana. Najlepiej nawęglanie i niskie odpuszczanie.


trzaska456
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 10:28
Lokalizacja: Złoczew

#778

Post napisał: trzaska456 » 18 wrz 2016, 11:34

Po długiej przerwie od tematu pasowały by wkońcu poskładać wrzeciono.
Przy wyciąganiu wrzeciona wypadł mi taki pierścień który jest pęknięty. Nie widzę go na rysunku technicznym, może ktoś podpowie gdzie powinien się znajdować i czy można go pospawać czy trzeba dorobić nowy.
Obrazek


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#779

Post napisał: tokarzmaly » 18 wrz 2016, 12:05

Myślę, że jest to tuleja dystansowa montowana na wrzecionie, służy do likwidacji luzów łożysk stożkowych. Licząc od uchwytu powinno być po kolei: dwa łożyska stożkowe (ich pierścienie wewnętrzne), właśnie ta tulejka, nakrętka (nakręcana kluczem hakowym) dalej jest duże koło zębate współpracujące z odboczką.
Ponieważ tulejka ta wpływa na luzy wrzeciona dorobiłbym nową.
PS. (w mojej poprzedni właściciel dorobił z zardzewiałego drutu i końce pospawał)


spawko
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2017, 21:18
Lokalizacja: Lublin

#780

Post napisał: spawko » 24 lut 2017, 21:59

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum i mam do was pytanie.
Kupiłem niedawno tokarkę TUE35 chodzi o to koło na wrzecionie zaznaczone na zielono w piaście są 2 śruby dociskowe chyba m8 w mojej były poluzowane tak że koło mogło sie nieznacznie przesuwać na boki i jest wyczuwalny luz, czy jeśli te śruby są poluzowane to jest normalna że ten luz występuje czy nie powinno tam być ciaśniejsze pasowanie ?


Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”