Rozwiertak nastawny

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#11

Post napisał: ONATOS » 01 maja 2016, 21:34

pukury pisze:a czy nie jest tak że - tulejka jest walcowana z blachy stalowej ?
jeżeli tak to ma zapewne coś tam nawalcowane jako powierzchnię ślizgową.
Witam,
wszystkie panewki tego typu są wykonane z osnowy i materiału ślizgowego zwanego stopem łożyskowym i do tego rodzaju obciążeń wykorzystywany jest stop Ł83 a przy bardzo wysokich obrotach Ł90 tzw. stopy wysoko cynowe. Powierzchnia tego stopu jest bardzo delikatna i na tyle miękka że, przy nie umiejętnym obchodzeniu się z nią, można ją bardzo szybko uszkodzić.
Warunkiem dobrej i długotrwałej pracy wałka i panewki ślizgowej jest ciśnienie oleju.



Tagi:


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#12

Post napisał: roger18sx » 01 maja 2016, 21:42

Akurat ta panewka jest smarowania rozbryzgowo bo ma wycięcie u gory. Pochodzi Ursusa c330 obroty Max silnika to jakieś 2700 min. Tokarska jest więc pewnie zakupie rozwiertak nastawny i bede próbować.

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#13

Post napisał: ONATOS » 01 maja 2016, 21:46

To znaczy że ta tulejka jest zrobiona z brązu cynowego np. B101 i z jednego mocowania z rozwiertakiem nie będzie problemu z uzyskaniem współosiowości .


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#14

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 22:03

przed rozwiercaniem zmierz mikrometrem sworzeń z dokładnoscią do setnej albo tysiecznej mm a nie 0,5 (rozwiercac 0,5 to po udanej robocie bedziesz)

zobacz w jakiej książce servisowej tego ursusa miedzy sworzniem a panewką wymagany jest jakis scisle okreslony zakres luzu "clearance" to oznacza że panewka musi być o te "kilka" tysiecznych mm wieksza niz sworzen za ciansa się zatrze za luźna rozklepie totalnie ty musisz się zmiescic w tym przedziale serwisowym

Nie kręc odrazu ostatecznej srednicy tylko po troszku mierz mikrometrem ile jeszcze brakuje , ostatnie setki mm wybieraj po jednej i kręc rozwiertakiem finish delikatnie i powoli ręcznie

ONATOS ogolem każdy stop cyny i miedzi to brąz
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016, 22:11 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#15

Post napisał: pukury » 01 maja 2016, 22:10

witam .
chciałbym zobaczyć ten pomiar średnic wewnętrznych do tysięcznych - bardzo chciałbym.
rozwiercanie tulejki o takich proporcjach - średnica / długość nie takie proste jest.
widzę że Kol. rozwiercili sporo tulejek to może przybliżą procedurę - sposób rozwiercania.
tu nie ma co mierzyć - tu potrzebna jest wprawa i doświadczenie - jeszcze - czy już.'
co do tulejek walcowanych to bym taki pewien nie był że można śmiało jechać.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#16

Post napisał: Armstec » 01 maja 2016, 22:14

napisalem setnej , jak moze to ew tys... jak mu sprzet pozwala

setke chyba nie trudno nawet dokladniejsza suwmiarką nie rozumiem w czym problem?

na mikrometze dokladnosc pomiaru _+ pare tysiecznych to niby jakis problem też ?

przymierzać nie bardzo sie da bo wlożyc bedzie sie dało dopiero praktycznie jak juz bedzie ok a jakies odniesienie trzeba miec, przymierzac i byle nie na sucho tylko w oleju i czyste

niestety taka jest tu wymagana dokladnosc serwisowa i tak ma zrobic aby zmiescic sie w limicie podanym przez producenta nie ma zmiłuj, Od początku mowilem ze to jest zaawansowana akcja trzeba sie skupic ale bez przesady

Szlifowanie zwierciadla teleskopu ręcznie to jest dopiero hardcore tam trzeba jeszcze wiecej zer po przecinku i na detalu wielkosci talerza pomiar jest swiatlem odbitym bo niema takich miarek robota na tygodnie ... a ludzie robią po domach i wychodzi

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#17

Post napisał: ONATOS » 02 maja 2016, 00:47

Armstec pisze:ONATOS ogolem każdy stop cyny i miedzi to brąz
tylko w zależności od proporcji składu i dodatkowych pierwiastków ma różne zastosowania .


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#18

Post napisał: roger18sx » 02 maja 2016, 11:29

Jedenak znalazłem gościa który to na codzień robi a ma to wygladać tak jak na fotce.Obrazek


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#19

Post napisał: pukury » 02 maja 2016, 11:44

witam.
no i doskonale - jest gwarancja że będzie jak ma być.
szkoda by było koślawo rozwiercić - za chwilę tłok i sworzeń do wymiany.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#20

Post napisał: IMPULS3 » 03 maja 2016, 01:09

Armstec pisze:
panewki wału korbowego z silnika mają skok miedzy rozmiarami liczony 0,001mm kilka-kilkanascie tysiecznych mm to o numer za duża lub za mała

panewki nie są okręgiem a elipsą co umozliwia wprowadzanie filmu olejowego

szlifowanie ew
Coś nowego! :)
pukury pisze: a czy nie jest tak że - tulejka jest walcowana z blachy stalowej ?
jeżeli tak to ma zapewne coś tam nawalcowane jako powierzchnię ślizgową.
jak pojedziesz rozwiertakiem to może sama blacha stalowa zostać.
pozdrawiam.
Dokładnie tak jest.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”