Jaki wybrać falownik do TUE35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 29
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#51

Post napisał: kavior » 23 kwie 2016, 17:15

Tokarka ruszyla:-) Podlaczylem na szybko, mialem raptem pol godziny wolnego czasu. Poskrecalem przewody na silniku w trojkat, podlaczylem falownik i wklepalem podstawowe ustawienia i tokarka ruszyla :lol: Po weekendzie powymieniam przewody na ekranowane zgodnie z sugestia, zawiesze falownik na scianie i dorobie panel zewnetrzny z przyciskami zmiany kierunku obrotow i potencjometrem predkosci :mrgreen:
rc36 miales racje, wielkiego bolu z podlaczeniem nie bylo. Wrecz bylem zaskoczony jakie to proste :mrgreen:
U siebie w garazu dopiero uslyszalem jak rzezi, halasuje silnik lub skrzynia. Odglosy bardziej jakby z silnika dochodza. Kto wie czy lozysk nie bede zmienial.
Normalne, ze silnik wydaje z siebie pisk, zalezny od zmiany czest. w falowniku? Nie krecilem go wiecej jak 60hz.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 22
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#52

Post napisał: pukury » 23 kwie 2016, 17:48

witam.
widzisz ? - proste.
przywróciłeś ustawienia fabryczne ?
warto od tego zacząć - nie wiadomo z jakim silnikiem pracował.
ustawiłeś na 6 biegunów ?
1400 obr to 4 , 2800 obr to 2 .
a tu powinno być 6 - silnik ma 960 obr.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#53

Post napisał: rc36 » 23 kwie 2016, 18:41

Normalne, ze silnik wydaje z siebie pisk, zalezny od zmiany czest. w falowniku? Nie krecilem go wiecej jak 60hz.
Żeby silnik nie piszczał należy zwiększać parametr H 39 tak długo aż przestanie silnik piszczeć. Nie dawaj silnikowi więcej niż 60hz bo jest w nim wirnik o dużej średnicy i może się rozlecieć.


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 29
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#54

Post napisał: kavior » 23 kwie 2016, 19:18

Falownik jest nowy, na ustawieniach fabrycznych. Ilosci biegunow nie zmienialem, jak patrze na insteukcje domyslnie jest zadane 4. Jutro bede przy maszynie to zmienie oraz parametr H39. Szacun Panowie za wiedze i pomoc!


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 29
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#55

Post napisał: kavior » 25 kwie 2016, 12:15

Zmiany do falownika wprowadzone :smile: H39 przy 8khz ładnie wyciszyło pisk silnika.
W silniku na bank mam wywalone łożysko/a. Odkręciłem osłonę wentylatora z nadzieją, że to on się tłucze ale niestety siedzi na ośce sztywno. Dobija mnie ten hałas, silnik w wolnej chwili wyciągam do wymiany łożysk.
Tak w ogóle jak rozwiązane jest smarowanie tokarki. Mam niepełną wersje dtr-ki i nie mam nic o tym. Jest jakaś pompa oleju napędzana kołem zębatym ze skrzyni biegów? Pytam o tym w temacie o falowniku bo fajnie i cicho chodzi tokarka przy niskich obrotach (częst. z falownika ) ale pytanie jak wydajne jest wtedy smarowanie :?:
Pukury, gdzieś w Krakowie jest sklep gdzie kupię noże do tokarki, czy tylko sieć mi pozostaje?

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#56

Post napisał: rc36 » 25 kwie 2016, 12:36

Muszę cię rozczarować, TUE 35 to strasznie przestarzała konstrukcja, nie ma tam żadnej pompy oleju, ale są miejsca do smarowania olejarką, otwórz pokrywę wrzeciennika a się przekonasz. Jeśli nie masz to polecam takie coś.

Obrazek


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 29
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#57

Post napisał: kavior » 25 kwie 2016, 13:03

Wiedziałem o filcach i ich namaczaniu olejem, ale mimo to myślałem, że pompa również jest :mrgreen: Już nawet rozglądałem się za filcami by po docinać bo oczywiście...ich nie ma :twisted: Problem niskich obrotów silnika i słabym smarowaniem mam z głowy. Będę zakładał nowy temat, nie chcę w temacie o falowniku roztrząsać problemów mechanicznych a takowych u mnie nie brakuje.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zewnętrznego panelu do falownika. Do sterowania potrzebne są włączniki bistabilne czy monostabilne? Chciałem wykonać sobie panel i nie wiem jakie mam kupić. Czytając instrukcje wnioskuje, że potrzebuje bistabilny przełącznik ale wole dopytać. Jakieś konkretne polecacie, które są wygodne? Mile widziane fotki Waszych paneli :wink:

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#58

Post napisał: rc36 » 25 kwie 2016, 13:26

Ja mam dokładnie taki łącznik http://allegro.pl/przelacznik-piorowy-t ... 85238.html a skromny panelik wygląda tak, muszę jeszcze podłączyć grzybek bezpieczeństwa.
Obrazek


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 29
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#59

Post napisał: kavior » 25 kwie 2016, 13:37

Ładnie to wygląda :smile: Potencjometru nie wyciągałeś? W fabrycznych zadajnikach do falownika są switche wyglądające na monostabilne dlatego zbaraniałem i wolałem zapytać. Taki przełącznik jak zastosowałeś wydaje mi się praktyczniejszy od osobnych przycisków.

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#60

Post napisał: rc36 » 25 kwie 2016, 13:48

Potencjometrem operuje lewą ręką w falowniku w trakcie toczenia od czoła(zachowanie jednakowej prędkości skrawania), miałem kiedyś w innej tokarce guziki lewe obr. stop, prawe obr. ale ten układ co mam teraz jest o wiele wygodniejszy i prostszy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”