Zuch 1 mały remont
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 mar 2016, 23:09
- Lokalizacja: Opole
Uratowałem ostatnio zucha ze złomu, o dziwo jest przedewszystkim zastany i trochę zaniedbany i nie kompletny, coś wpadło pomiędzy koła pasowe pęknięte jest jedno, do tego brak paru elementów, np. pinoli do konika, kompletu kół, koła z korbką do posuwu. O dziwo po wyczysczeniu, przesmarowaniu , nie ma luzów i to co jest chodzi dobrze chciałbym go jednak trochę uzupełnić i będę miał parę pytań w trakcie pewnie i chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu.
1. Koła zmianowe.
0.75 ciężko dostać, da radę przejść na 1 ? Ktoś kombinował? Od strony korbki było oryginalnie 2x 55z 0,75, czyli powinienem wymienić np. na dwa 41 żeby zachować średnicę podziałową ?
2. Jak rozebrać tą śrubę pociągową?
3. Jaki włącznik lewo prawo polecacie kupić?
1. Koła zmianowe.
0.75 ciężko dostać, da radę przejść na 1 ? Ktoś kombinował? Od strony korbki było oryginalnie 2x 55z 0,75, czyli powinienem wymienić np. na dwa 41 żeby zachować średnicę podziałową ?
2. Jak rozebrać tą śrubę pociągową?
3. Jaki włącznik lewo prawo polecacie kupić?
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
- Lokalizacja: Stargard
3. Też się trochę naszukałem do mojej jak montowałem łącznik krzywkowy bo miejsca w oryginalnym otworze jest jak na lekarstwo a koniecznie chcialem się obejść bez kombinacji i rzeźb żeby było estetycznie.LuiOpole pisze:
1. Koła zmianowe.
0.75 ciężko dostać, da radę przejść na 1 ? Ktoś kombinował? Od strony korbki było oryginalnie 2x 55z 0,75, czyli powinienem wymienić np. na dwa 41 żeby zachować średnicę podziałową ?
2. Jak rozebrać tą śrubę pociągową?
3. Jaki włącznik lewo prawo polecacie kupić?
Znalazłem ten: http://allegro.pl/e24-lacznik-krzywkowy ... 29421.html dokładnie od tego gościa kupowałem.
Niestety nie pasuje wprost z pudełka bo rozstaw otworów jest trochę inny ale po lekkim rozfrezowaniu wiertłem otworów w obudowie pasuje. Zdaje się, że coś tam jeszcze trzeba było mostki podoginać i podciąć bo za bardzo odstawały.
W wątku są fotki jak to wygląda.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
2. nie rozbierać, wypłukać ewentualne stary smar benzną lub naftą i przesmarować na nowo. Żeby rozebrać napęd śruby pociągowej, bo oto a nie śrubę chyba chodzi, trzeba, o ile pamiętam, wykręcić wkręt ( chyba ten ostatni z 2) dociskający tuleję łożyskującą oś kół zębatych. Powinno się dać wyjąć razem z podwójnym kołem zębatym.
3. zastosować falownik i wtedy znikają problemy. Wtedy wygląda jak na 2 zdjęciu. Jedna uwaga - tarcza uchwytu jest nakręcana i przy lewych obrotach może się odkręcić. Jeżeli chcesz toczyć na lewych obrotach musisz w jakiś sposób zabezpieczyć przed odkręceniem.


3. zastosować falownik i wtedy znikają problemy. Wtedy wygląda jak na 2 zdjęciu. Jedna uwaga - tarcza uchwytu jest nakręcana i przy lewych obrotach może się odkręcić. Jeżeli chcesz toczyć na lewych obrotach musisz w jakiś sposób zabezpieczyć przed odkręceniem.


-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2015, 16:22
- Lokalizacja: Łódź
http://olx.pl/oferta/tokarnia-zuch-1-CI ... camzB.html to jest ta tokarka

zarezerwowałem ją wstępnie.
Odda za 850 zł, są dwa uchwyty i trochę noży. Ponoć sprawna po za tym posuwem.

zarezerwowałem ją wstępnie.
Odda za 850 zł, są dwa uchwyty i trochę noży. Ponoć sprawna po za tym posuwem.