Tokarka Tytan 350-koło pasowe na silnik
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 lis 2015, 18:57
- Lokalizacja: podlasie
Jak nie planujesz na CNC przerabiać to kulowe nie mają sensu, ale jak zamierzasz to tylko kulowe.
Chodzi CI o łożyska i zębatki? Łożyska nie są drogie, są piękne tutoriale jak wymienić. Gorzej z zębatkami. Kiedyś na allegro było za 250pln.
Z silnikiem też mam problem. Oryginalny jest nie za mocny ale mały, wszystko mocniejsze to już wielkie krowy.[/quote]
Na cnc raczej nie będzie.Dostęp do łożysk mam,gorzej z zębatkami.
Silnik ew. na jakimś wysięgniku,żeby się zmieścił,z falownikiem powinno być dobrze.
Pisałeś,że planujesz wymianę zębatek wrzeciennika-jakbyś miał namiary,to daj znać,chętnie
przerobię na metalowe.
Chodzi CI o łożyska i zębatki? Łożyska nie są drogie, są piękne tutoriale jak wymienić. Gorzej z zębatkami. Kiedyś na allegro było za 250pln.
Z silnikiem też mam problem. Oryginalny jest nie za mocny ale mały, wszystko mocniejsze to już wielkie krowy.[/quote]
Na cnc raczej nie będzie.Dostęp do łożysk mam,gorzej z zębatkami.
Silnik ew. na jakimś wysięgniku,żeby się zmieścił,z falownikiem powinno być dobrze.
Pisałeś,że planujesz wymianę zębatek wrzeciennika-jakbyś miał namiary,to daj znać,chętnie
przerobię na metalowe.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Tu na forum jest wątek/ temat takiej naprawy . Są opisane koła które należy zastosować , jak to zrobić itd... .
Osobiście robiłem taką naprawę problem stanowi przecięcie tych kół z grubości ( są utwardzane ) bo to wymiar za duży i z zakupionych kół wychodzi dwa komplety.
Działa tokarka lecz jest o wiele głośniejsza od tych z tworzywa. Dobrze by było gdyby pracowała w kąpieli olejowej.
Osobiście robiłem taką naprawę problem stanowi przecięcie tych kół z grubości ( są utwardzane ) bo to wymiar za duży i z zakupionych kół wychodzi dwa komplety.
Działa tokarka lecz jest o wiele głośniejsza od tych z tworzywa. Dobrze by było gdyby pracowała w kąpieli olejowej.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
No właśnie głośność na metalowych trybach mnie martwi, a zrobienie kąpieli olejowej będzie trudne w tym wrzecienniku.rynio_di pisze:Tu na forum jest wątek/ temat takiej naprawy . Są opisane koła które należy zastosować , jak to zrobić itd... .
Osobiście robiłem taką naprawę problem stanowi przecięcie tych kół z grubości ( są utwardzane ) bo to wymiar za duży i z zakupionych kół wychodzi dwa komplety.
Działa tokarka lecz jest o wiele głośniejsza od tych z tworzywa. Dobrze by było gdyby pracowała w kąpieli olejowej.
Na razie zostaje jednak przy plastiku.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 lis 2015, 18:57
- Lokalizacja: podlasie
O głośności nie pomyślałem,ale to faktycznie problem.steff.k pisze:No właśnie głośność na metalowych trybach mnie martwi, a zrobienie kąpieli olejowej będzie trudne w tym wrzecienniku.rynio_di pisze:Tu na forum jest wątek/ temat takiej naprawy . Są opisane koła które należy zastosować , jak to zrobić itd... .
Osobiście robiłem taką naprawę problem stanowi przecięcie tych kół z grubości ( są utwardzane ) bo to wymiar za duży i z zakupionych kół wychodzi dwa komplety.
Działa tokarka lecz jest o wiele głośniejsza od tych z tworzywa. Dobrze by było gdyby pracowała w kąpieli olejowej.
Na razie zostaje jednak przy plastiku.
Na razie zostaną plastikowe,bo całego wrzeciennika chyba nie ma sensu wymieniać.
A takie plastikowe są gdzieś w Polsce do kupienia?Czy zostają Chiny i ebay?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
W Polszy plastików nie widziałem, na ebay'u są po ok 30$ z UK.munenori pisze:O głośności nie pomyślałem,ale to faktycznie problem.steff.k pisze:No właśnie głośność na metalowych trybach mnie martwi, a zrobienie kąpieli olejowej będzie trudne w tym wrzecienniku.rynio_di pisze:Tu na forum jest wątek/ temat takiej naprawy . Są opisane koła które należy zastosować , jak to zrobić itd... .
Osobiście robiłem taką naprawę problem stanowi przecięcie tych kół z grubości ( są utwardzane ) bo to wymiar za duży i z zakupionych kół wychodzi dwa komplety.
Działa tokarka lecz jest o wiele głośniejsza od tych z tworzywa. Dobrze by było gdyby pracowała w kąpieli olejowej.
Na razie zostaje jednak przy plastiku.
Na razie zostaną plastikowe,bo całego wrzeciennika chyba nie ma sensu wymieniać.
A takie plastikowe są gdzieś w Polsce do kupienia?Czy zostają Chiny i ebay?
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
- Lokalizacja: Stargard
Kolego, piszecie że odległość miedzy osiami to 110mm a pasek 342mm ale mi po wklepaniu tych kół przy odległości 110mm wychodzi długość pasa mniejsza tj. 294mm.munenori pisze:Wg moich obliczeń wychodzi:
KZ-3M/Z16-9
KZ-3M/Z30-09
342-3M-09
Byłbym wdzięczny za ew. korektę,odległość od osi to 110 mm
Możesz zweryfikować te rozmiary kół i długość pasa?
Sprawdza tutaj: http://www.bbman.com/belt-length-calculator/
Z góry dzięki