Po zakupie - TUE 35
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Konik jest na 100% zamieniony. Gościu miał co najmniej 7 tokarek tego typu. Dlatego liczę że ten mój konik leży na innym łożu i czeka na swojego klienta. Tuleja w miarę dobra i konik wizualnie nie wygląda na zajechany. Łoże wizualnie wygląda dobrzei to samo suporty. Największe luzy są w mechanizmach napędowych zarówno w napedzie wrzeciona jak i w napędach posuwu.
Na chwilę obecną mam inne problemy. Zabieram się za kasowanie luzów i z tego co widzę to tokarka pracowala intensywnie na śrubie pociągowej (robiono nią gwinty lub ślimaki) W perespektywie mam do wymiany nakrętkę (duże zużycie gwintu)
Słabo ciągnie mi również sprzęgło załączające posów poprzeczny i wzdłużny. Po dokręceniu na siłę posów mechaniczny jest ale wystarczy położyć rękę na kole przesuwu wzdłużnego aby zatrzymać posów i to samo jest z poprzecznym. zaczełem właśnie demontaż skrzynki suportowej aby dojść do tego sprzęgła. Jeszcze nie wiem jakie są możliwości jego regeneracji. Nawet nie wiem jak to może wyglądać.
Może ktoś już miał ten problem i go rozwiązał?
Na chwilę obecną mam inne problemy. Zabieram się za kasowanie luzów i z tego co widzę to tokarka pracowala intensywnie na śrubie pociągowej (robiono nią gwinty lub ślimaki) W perespektywie mam do wymiany nakrętkę (duże zużycie gwintu)
Słabo ciągnie mi również sprzęgło załączające posów poprzeczny i wzdłużny. Po dokręceniu na siłę posów mechaniczny jest ale wystarczy położyć rękę na kole przesuwu wzdłużnego aby zatrzymać posów i to samo jest z poprzecznym. zaczełem właśnie demontaż skrzynki suportowej aby dojść do tego sprzęgła. Jeszcze nie wiem jakie są możliwości jego regeneracji. Nawet nie wiem jak to może wyglądać.
Może ktoś już miał ten problem i go rozwiązał?
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
W razie czego może gość jeszcze ma..
http://alegratka.pl/ogloszenie/czesci-d ... 90484.html
http://allegro.pl/sruby-czesci-tuj-50-t ... 26793.html
lub
http://kepno.lento.pl/czesci-do-tokarki ... 66205.html
https://maszyny-i-narzedzia.znajdzto.pl ... 48790.html
http://alegratka.pl/ogloszenie/czesci-d ... 90484.html
http://allegro.pl/sruby-czesci-tuj-50-t ... 26793.html
lub
http://kepno.lento.pl/czesci-do-tokarki ... 66205.html
https://maszyny-i-narzedzia.znajdzto.pl ... 48790.html
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Dzięki za linki mogą się przydać.
Na razie temat sprzęgła się rozwiązał. po rozebraniu okazało się że w środku osi są dwa popychacze o średnicy 10mm przylegające klinowymi końcami. u mnie jeden miał ok 55 a drugi 35 stopni. Ten o kącie 55 wgniatał się ostrą krawędzią w drugi klin. Sprzęgło można zdemontować bez demontowania calej skrzynki suportowej.
Jeden z popychasczy napawałem i oba przeszlifowałem aby kąt styku wynosił 45/45. Dodatkowo między popychaczem i pokrętłem dałem kulkę.
Na razie temat sprzęgła się rozwiązał. po rozebraniu okazało się że w środku osi są dwa popychacze o średnicy 10mm przylegające klinowymi końcami. u mnie jeden miał ok 55 a drugi 35 stopni. Ten o kącie 55 wgniatał się ostrą krawędzią w drugi klin. Sprzęgło można zdemontować bez demontowania calej skrzynki suportowej.
Jeden z popychasczy napawałem i oba przeszlifowałem aby kąt styku wynosił 45/45. Dodatkowo między popychaczem i pokrętłem dałem kulkę.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Korzystając z pomysłu RomanaJ4 (pomógł przyznany) zamieszczonego w temacie "Przeróbka -modyfikacja NUTOL -tokarka" wykonałem przełącznik roboczy przy suporcie. Pomysl został nieco rozbudowany względem oryginału bo maszyna większa.
Listwa przy suporcie jest łożyskowana łożyskiem kulkowym a przy wyłączniku tulejką brązową. Listwa jest więc w pełni samonośna i nie obciąża ośki wyłącznika.
Jako wyłącznik zastosowałem 3 sekcyjny wyłącznik ŁUK 25.
Powyżej na łożysku śruby pociągowej wykonałem łożysko oporowe wzdłużne aby wyeliminować luzy wzdłużne śruby pociągowej.
Zdjęcia w galerii.
Listwa przy suporcie jest łożyskowana łożyskiem kulkowym a przy wyłączniku tulejką brązową. Listwa jest więc w pełni samonośna i nie obciąża ośki wyłącznika.
Jako wyłącznik zastosowałem 3 sekcyjny wyłącznik ŁUK 25.
Powyżej na łożysku śruby pociągowej wykonałem łożysko oporowe wzdłużne aby wyeliminować luzy wzdłużne śruby pociągowej.
Zdjęcia w galerii.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Do zabudowanej listwy wyłącznika dodałem wyłącznik stały umiejscowiony przy wrzecienniku. Jest bardziej poręczny, Dżwignie można stosować zamiennie bo działają na ten sam wyłącznik. Wyłącznik jest położony w takim miejscu gdzie suport nigdy nie dochodzi.
Na zdjęciach widać wszystko.
Na zdjęciach widać wszystko.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw