Servocontroller geckodrive vs whaledrive
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
Kol olo_3, jestem zupełnym amatorem, jeżeli chodzi o CNC. Nie zarabiam na tym i nie zamierzam zarabiać. Posiadam tokareczkę Nutool 550, mały stół krzyżowy itp. w garażu, a marzy mi się frezarka CNC. Mam nadzieję, że sterownik klasy Whaledrive jest dystarczająco dobry dla mnie. Mam świadomość, że nie nadaje się on do celów profesionalnych. Nie zastosuję śrub trapezowych, prowadnic szufladowych, korpusu z MDF itp. Ale mam szacunek dla tych, którzy tak zrobili i odnieśli sukces. A moje posty w tym wątku spowodowane były brakiem akceptacji dla chamstwa i obrażania innych.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 18
no dobra teraz już na poważnie.
wg minie sterownik się nie sprawdzi,
na cnczone jest pokazany nagi tj. bez obudowy widać którędy idą ścieżki itd ... okazuje sie ze ścieżki prądowe idą zaraz przy “czułych” ścieżkach “logicznych”
przy niższych pradach może nie mieć to większego wpływu problem pojawi się wraz ze wzrostem napięcia (a beda takie bo to serwa dc i brak pomaiaru napiecia)
sterownik ma wejście enkodera liniowe - żadne normalne serwo nie ma ekodera AB ma A-A B-B (i kilka innych jeszcze) czego autor projektu całkowicie nie uwzględnił.
te wszystkie szczegóły (i kilka innych) świadczą o jego amatorstwie i nie możliwości prawidłowego funkcjonowania
ktoś na początku tej pyskówki prosił o rozwiązanie problemu transmisji enkodera A-A B-B do AB ( na odwrót tez będzie działał trzeba zmienić układ scalony z odbiornika na nadajnik)
wszystkie osoby zainteresowane proszę o kontakt (pw email gg - czy co tam teraz działa sam nie wiem) porozsyłam projekt płytki i schemat ( w plikach .jpg i eagle)
tez szanuje trud kolegow, cieszę się tak samo jak oni z ich osiągnięć, ale trzeba sobie postawić sprawę jasno co z czym powinno być - co nie może działać a co jedynie się kręcić.
wg minie sterownik się nie sprawdzi,