Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#261

Post napisał: gmaro » 17 lip 2007, 10:30

Ja przetestowałem kilkanaście tych papierów łącznie z tym z allegro i nie widziałem zbytnio różnicy to tylko w różnica w granulacie i wprawie w na prasowaniu ...


Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Tagi:


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#262

Post napisał: Zbych07 » 17 lip 2007, 14:12

Leoo :

'''''' << Może magnesy silnika montowane są w stanie surowym, natomiast magnesowanie odbywa
się za pomocą pętli i wielkich prądów impulsowych? >> ''''''

Myślę ,że jest to jedyne logiczne wyjaśnienie obecności tych uzwojeń.

========
Szkoda że temat temat nieco się przykurzył ( podobnie jak silnik liniowy ).
Obecnie przymierzam się jednak do budowy swojej maszynki i mam permanentny brak czasu. :sad:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#263

Post napisał: Leoo » 17 lip 2007, 23:36

"Szkoda że temat temat nieco się przykurzył ( podobnie jak silnik liniowy ). "

Nic podobnego.
Liniowy ma się doskonale. Do wykonania praktycznie pozostał karkas i uzwojenie. Sterownik typowy do krokowców dwufazowych (co prawda jeszcze w powijakach ale na dobrej drodze), oczywiście z mikrokrokiem. Można się siłować z materią i zrobić trójfazowy jak BLDC ale i one pracują krokiem, zanim nie nabiorą prędkości.

Upadek silników tarczowych spowodowany jest małą trwałością wirnika, zużywaniem się szczotek itd. Stosunkowo niewielka indukcyjność naraża silnik i elektronikę na awarię w razie zablokowania wału. Lekki wirnik to oczywiście zaleta ale szczelina między magnesami musi być na tyle duża, by zmieściło bez ocierania nagrzane uzwojenie. Z drugiej strony niewielka objętość wirnika powoduje niemal punktowe wydzielanie ciepła i problem z jego odprowadzeniem. Obudowa musi być bardzo solidna, by utrzymać stałą szczelinę i same magnesy. Do kompletu mamy jednorazowe źródło pola magnetycznego alnico - jak dla mnie to zbyt mała ilość zalet.

Poza tym, uzwojenie w postaci drukowanej wymaga grubej warstwy miedzi i tak samo grubych metalizacji otworów. Można coś tam wlutować (kołki, rurki) ale po nagrzaniu lut spłynie na skutek siły odśrodkowej i "po ptakach".

Oczywiście nie potępiam projektu. Przebrnąłem przez wszystkie posty i tyle udało mi się ustalić a jest to dość subiektywna ocena.

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#264

Post napisał: kostner » 19 lip 2007, 01:18

Leoo jezeli robisz silnik liniowy to napisz cos wiecej. Mozesz tez zamiescic foty chetnie zobaczymy co fajnego plodzisz
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#265

Post napisał: Leoo » 19 lip 2007, 10:46

Będę eksperymentował z koherentną odmianą silniczka. Rozwiązanie takie jak w załączniku.
Wszystko co trzeba zrobić to karkas i uzwojenie. Początkowo jako pręt magnetyczny użyję magnesów cylindrycznych 3x3mm. Jaka będzie szerokość sekcji uzwojeń, grubość drutu, ilość zwoi, indukcyjność, wielkość prądu fazowego, temperatura pracy i osiągi - przekonamy się w testach. Jedno jest pewne, pręt magnetyczny musi pracować w osłonie.
Załączniki
mpac.pdf
(842 KiB) Pobrany 733 razy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”