TUM-25 B

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#141

Post napisał: robertwrr » 02 mar 2015, 23:15

Mam pytanie czy w tum-ie 35 silnik po włączeniu maszyny kręci sie cały czas czy za każdym razem jest załanczany prądowo a hamulec elektro magnetyczny do zatrzymania natychmiastowego silnika czy on go wysprzęgla i hamuje .Chodzi mi o to czy za każdym razem jest pieszczony wyższym prądem rozruchowym



Tagi:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#142

Post napisał: kajpa » 03 mar 2015, 07:35

W TUM-kach nie ma sprzęgła, silnik jest włączany za każdym razem, gdy załączysz obroty wrzecionia dźwignią przy skrzynce suportowej. Hamulec powinien aktywować się po wyłączeniu silnika i trzymać do momentu, gdy ponownie nie włączysz obtorów wrzeciona lub wyłączysz go przyciskiem na panelu sterowniczym.


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#143

Post napisał: robertwrr » 03 mar 2015, 07:49

Dzięki


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#144

Post napisał: GABE » 04 mar 2015, 17:51

Ponieważ nikt nie chciał udostępnić schematu elektryki TUM-25B, stworzyłem sobie własny.
Obrazek

Miałem plątaninę kabli w skrzynce, ponieważ były porobione jakieś obejścia.
Obrazek
Nie było stycznika S-3 oraz wyłączników krańcowych LM-10 (na zdjęciu nowe)
Obrazek

Zamiast stycznika (S-3) MSM-0 zastosowałem TSM-1, ponieważ taki udało mi się kupić.
Obrazek Obrazek

Najgorszy był brak opisu niektórych kabli ponieważ jak nie były podłączone to spadły numerki.

Miałem do dyspozycji schemat elektryki TUM-25A oraz TUM-25B/TUM-35 co nijak miało się do mojej skrzynki. W mojej tokarce oznaczenia styczników były jak na starym schemacie TUM-25A, ale połączenia kabli już były inne. Schemat nowszy TUM-25B/TUM-35 miał zupełnie inne oznaczenia. W TUM-35 niby jest podobnie ale jednak inaczej i już nowsze styczniki.

Chciałem przeczyścić przekaźnik termiczny PT-1 ale rozleciał się na kawałki. Na razie wymontowałem go i muszę kupić coś innego.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zastanawiam się czy zamiast niego mogę wstawić TSA-16A (7,3-11A) lub TSA-45P (5,5-8,3A)

Sprawdziłem wszystko jak działa i nagrałem krótki filmik.
Według mnie, tak to powinno właśnie działać :lol:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 2EjfTZfq_I
Jeśli mało fachowy język, to przepraszam :oops:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#145

Post napisał: kajpa » 05 mar 2015, 10:33

Zastanawiam się czy zamiast niego mogę wstawić TSA-16A (7,3-11A) lub TSA-45P (5,5-8,3A)
Wszystko zależy od tego jaki prąd zadziałania zabezpieczenia miał poprzedni termik, można to tez ustalić odczytując prąd z tabliczki znamionowej silnika i pomnożyć go przez 1,1.
Taką mniej więcej wartość należy ustawić na nowym termiku, a co za tym idzie musi on dysponować zakresem w którym będzie się mieścić ta wartość. A czy to będzie górna czy dolna jego część nie powinno mieć znaczenia. Czasami w termikach wykorzystuję dodatowe styki pomocnicze, więc trzeba sprawdzić czy stary je miał.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#146

Post napisał: GABE » 05 mar 2015, 17:43

Dzięki kajpa
Silnik SZJKe-34a połączony w gwiazdę. Z silnika odczytałem 6,7A to zamówiłem przekaźnik termiczny TSA-16A od 5,3 do 8A. Powinno działać.
ObrazekObrazek


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#147

Post napisał: GABE » 11 mar 2015, 09:02

Czy ktoś może się orientuje?
Czy to oznaczenie na łożu ZL 25 to może chodzi o żeliwo szare ZL-250?

Obrazek


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#148

Post napisał: GABE » 14 mar 2015, 23:42

Nie mogłem nigdzie znaleźć tabliczki z prędkościami obrotowymi i prędkościami skrawania dla TUM-25B która ma zakres 35,5 - 3150 obr/min.
TUM-25A i TUM-35 mają zakresy 28 -2500 obr/min, dlatego wziąłem kalkulator do ręki, wzór na kartce i policzyłem sobie prędkości dla mojej Tumki.
Potem blacha aluminiowa 8x30, rysik, linijka, numerator i wyszło jak wyszło :lol: trzy godzinki i zrobione.
Obrazek
Ciężko zrobić zdjęcie bo się światło od blachy odbija :lol:
Tak się rozpędziłem, że zrobiłem też dla wyższej prędkości niż mogę uzyskać :wink:
Zrobi się upgrade, to będzie jak znalazł.
........lub takie zdjęcie
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, 16:27 przez GABE, łącznie zmieniany 1 raz.


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#149

Post napisał: kajpa » 15 mar 2015, 13:01

Czy to oznaczenie na łożu ZL 25 to może chodzi o żeliwo szare ZL-250?
Nie wiem co dokładnie może to oznaczać, ale dla przykładu u mnie w TUM-35, jest w tym miejscu oznaczenie "S11".


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#150

Post napisał: GABE » 15 mar 2015, 15:48

Czyli nie ma powiązania z gatunkiem żeliwa.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”