Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 78
- Posty: 247
- Rejestracja: 02 mar 2014, 19:39
- Lokalizacja: R-sko
- Kontakt:
A jakie jest Wasze zdanie aby spróbować takiej naprawy:
1. Znaleźć i zaznaczyć (w tokarce) miejsce największego wygięcia wrzeciona.
2. Na prasie hydraulicznej takiej z naciskiem ok. 80T z dobrym (precyzyjnym) sterowaniem spróbować podeprzeć i nacisnąć, wyprostować.
3.Zapiąć w tokarkę, zmierzyć, zaznaczyć max bicie, powtórzyć od p.1.
Musiałbyś znaleźć warsztat z prasą i tokarką i kimś, kto chciałby się z tym pobawić.
1. Znaleźć i zaznaczyć (w tokarce) miejsce największego wygięcia wrzeciona.
2. Na prasie hydraulicznej takiej z naciskiem ok. 80T z dobrym (precyzyjnym) sterowaniem spróbować podeprzeć i nacisnąć, wyprostować.
3.Zapiąć w tokarkę, zmierzyć, zaznaczyć max bicie, powtórzyć od p.1.
Musiałbyś znaleźć warsztat z prasą i tokarką i kimś, kto chciałby się z tym pobawić.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 lis 2011, 18:36
- Lokalizacja: Rybnik
Witajcie. Udalo mi sie uporać z "Skośnooką Zochą".
A więc tak, poprawki jakie wprowadziłem:
1. rozebranie wszystkiego co sie da
2. Wymiana śrub z 4.8 na twrdość 8.8 i 12.9
3. Poprawki stołu czyli wygładzenie prowadnic i smar mobil xhp
4. demontaż wszystkich łożysk, umycie w myjce ultradźwiękowej i nasmarowanie texaco ep2
5. wyciącie frezarką ręczną delikatnych rowków w paskach klinowych - zmniejszyły sie drgania
6. pokrywa przekładni na krawędzie dostała uszczelki do okien i nie hałasuje
Podsumowując Skośnooka Zocha chodzi znacznie ciszej i drgania znacznie mniejsze... myśle że zostały tylko te z cholernie twardych pasków klinowych.
Zastanawiam się nad wykonaniem kół na pas 4PK i zastosowanie 5 przełożeń... bo w sumie 5 wwystarczy ... przynajmniej do moich potrzeb.
Dodatkowo mam wykonane otwory fi 62 i fi43 w formatce o grubości 20. Ma być z tego obejma na pinole
A więc tak, poprawki jakie wprowadziłem:
1. rozebranie wszystkiego co sie da

2. Wymiana śrub z 4.8 na twrdość 8.8 i 12.9
3. Poprawki stołu czyli wygładzenie prowadnic i smar mobil xhp
4. demontaż wszystkich łożysk, umycie w myjce ultradźwiękowej i nasmarowanie texaco ep2
5. wyciącie frezarką ręczną delikatnych rowków w paskach klinowych - zmniejszyły sie drgania
6. pokrywa przekładni na krawędzie dostała uszczelki do okien i nie hałasuje

Podsumowując Skośnooka Zocha chodzi znacznie ciszej i drgania znacznie mniejsze... myśle że zostały tylko te z cholernie twardych pasków klinowych.
Zastanawiam się nad wykonaniem kół na pas 4PK i zastosowanie 5 przełożeń... bo w sumie 5 wwystarczy ... przynajmniej do moich potrzeb.
Dodatkowo mam wykonane otwory fi 62 i fi43 w formatce o grubości 20. Ma być z tego obejma na pinole
Obrabiajmy, naprawiajmy, twórzmy !!! ... cieszmy się!
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 78
- Posty: 247
- Rejestracja: 02 mar 2014, 19:39
- Lokalizacja: R-sko
- Kontakt:
kamo, Zastosowałem p. 6 - istotna, duża poprawa, puszka ucichła, dobry sposób.
Odnośnie p.5 kol. rudzik6 tutaj w bieżącym temacie
https://www.cnc.info.pl/topics80/frezar ... 199,70.htm
m. in. napisał:
"Poszukałem w internecie i znalazłem ciekawa stronę o poprawie frezarko-wiertarki, kto nie umie , wystarczy przetłumaczyć stronke. Ciekawe, że wymiana pasa klinowego na firmy Fenner bardzo zmniejsza wibracje od silnika.
http://www.fignoggle.com/machines/round ... cedure.htm
a paski sa tutaj: http://www.fennerdrives.com/polish/
pozdrawiam
Wiesiek"
Dążąc do obniżenia drgań od pasków może warto by iść w stronę takich pasków jak w linku...
http://www.fignoggle.com/machines/round ... -belts.htm
Sprawdziłem moje oryginalne paski, mam z chińskimi literkami A 600 i A 560 , a jakie Ty masz ?? (w instrukcji podają, że powinny być 2 szt. A600), ale z 560 jest ok, silnik nie musi daleko odjeżdżać. Porównałem miękkość tych chińskich pasków z paskami podobnego rozmiaru, kupionymi w Polsce - chińskie moim zdaniem bardziej miękkie. Może gdyby kupić jakieś markowe, np Stomil Sanok byłoby lepiej, cóż popatrzę za takimi.
Odnośnie p.5 kol. rudzik6 tutaj w bieżącym temacie
https://www.cnc.info.pl/topics80/frezar ... 199,70.htm
m. in. napisał:
"Poszukałem w internecie i znalazłem ciekawa stronę o poprawie frezarko-wiertarki, kto nie umie , wystarczy przetłumaczyć stronke. Ciekawe, że wymiana pasa klinowego na firmy Fenner bardzo zmniejsza wibracje od silnika.
http://www.fignoggle.com/machines/round ... cedure.htm
a paski sa tutaj: http://www.fennerdrives.com/polish/
pozdrawiam
Wiesiek"
Dążąc do obniżenia drgań od pasków może warto by iść w stronę takich pasków jak w linku...
http://www.fignoggle.com/machines/round ... -belts.htm
Sprawdziłem moje oryginalne paski, mam z chińskimi literkami A 600 i A 560 , a jakie Ty masz ?? (w instrukcji podają, że powinny być 2 szt. A600), ale z 560 jest ok, silnik nie musi daleko odjeżdżać. Porównałem miękkość tych chińskich pasków z paskami podobnego rozmiaru, kupionymi w Polsce - chińskie moim zdaniem bardziej miękkie. Może gdyby kupić jakieś markowe, np Stomil Sanok byłoby lepiej, cóż popatrzę za takimi.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 lis 2011, 18:36
- Lokalizacja: Rybnik
Ja mam 600 i 570. Myślę ze tylko pasy klinowe nacinane będą stawiały mniejszy opór. Natomiast tak do testu wywaliłem koło pośrednie i dałem pas 10x975 dla testu, ku zdziwieniu - super cichutko
tylko pasuje na jedno przełożenie :p
Sumując moje krótkie doświadczenie z zochą to na wiertarkę sie nadaje idealnie natomiast nawet przy alu brakuje sztywności. Jedynym wyjściem jest własnie dorobienie obejmy na pinole i montaż wrzeciona(szlifierki prostej) i przejście na wysokie obroty i frezy z węglika.



Sumując moje krótkie doświadczenie z zochą to na wiertarkę sie nadaje idealnie natomiast nawet przy alu brakuje sztywności. Jedynym wyjściem jest własnie dorobienie obejmy na pinole i montaż wrzeciona(szlifierki prostej) i przejście na wysokie obroty i frezy z węglika.


Obrabiajmy, naprawiajmy, twórzmy !!! ... cieszmy się!
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 lis 2011, 18:36
- Lokalizacja: Rybnik
Tak, spełnia to moje oczekiwania ale jednak dużo czasu mnie to kosztowało. Musiałem splanować uchwyt od szlifierki DWT niestety nadal jest stożek 42-42.5mm.
To co wcześniej było raczej nie możliwe tak teraz (wszystko robione węglikiem fi6 2 piórowym):
- frezowanie i planowanie aluminiowych elementów cienkościennych (np. frezowanie płaszczyzny kątownika o ściance 3 lub 4mm)
- dla testu splanowałem kawałek noża tokarskiego (obroty max 27tyś)
- Przy obr. powyżej 20tyś spokojnie mogę frezować płaszczyznę na wałkach z nierdzewki fi 8, 9 i 20 (bo takie mam
minusy:
Jednak przez ten cholerny stożek na mocowaniu jak przesadzę z posuwem to tracę wymiary. Co motywuje mnie do kupna Kress 1050.
To co wcześniej było raczej nie możliwe tak teraz (wszystko robione węglikiem fi6 2 piórowym):
- frezowanie i planowanie aluminiowych elementów cienkościennych (np. frezowanie płaszczyzny kątownika o ściance 3 lub 4mm)
- dla testu splanowałem kawałek noża tokarskiego (obroty max 27tyś)
- Przy obr. powyżej 20tyś spokojnie mogę frezować płaszczyznę na wałkach z nierdzewki fi 8, 9 i 20 (bo takie mam
minusy:
Jednak przez ten cholerny stożek na mocowaniu jak przesadzę z posuwem to tracę wymiary. Co motywuje mnie do kupna Kress 1050.
Obrabiajmy, naprawiajmy, twórzmy !!! ... cieszmy się!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:53
- Lokalizacja: wziąć na cnc?