W oryginale chyba były zęby proste, teraz powinno być ciszej. Ile będzie przełożeń?kamar pisze:Wstawione dwa z sześciu nowych wałków.
Poręba TR-55 cd. modernizacji
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 68
- Posty: 7620
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
I tym samym Kamar przekonał się do stożkowych łożysk.Tomciowoj pisze:W oryginale chyba były zęby proste, teraz powinno być ciszej.

Co do panewek to proponowałbym zrobić jeszcze wzdłuż jeden czy dwa rowki. Te po linii gwintu w czasie pracy wrzeciona w jedny kierunku będą zabierały olej też na jedną stronę. Zwłaszcza że obroty mają być podniesione. Chyba że będa smarowane pod ciśnieniem to ok.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1000
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
To pewno dlatego w tulejach robią zwykle dwa rowki śrubowe: prawy i lewy. A zawsze zastanawiałem się dlaczegoIMPULS3 pisze:
Co do panewek to proponowałbym zrobić jeszcze wzdłuż jeden czy dwa rowki. Te po linii gwintu w czasie pracy wrzeciona w jedny kierunku będą zabierały olej też na jedną stronę.


-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 192
- Posty: 16284
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Przełożeń nie będzie, to tylko przeniesienie napędu z miejsca po sprzęgle. Zostaje tylko odboczka.Tomciowoj pisze: Ile będzie przełożeń?
Bo tu akurat luz nawrotny jest mało istotny, a kanałki są zrobione. Łączą nitki gwintu na wysokości wybrania. Tyle, że węższe niż w oryginale, 20mm naprzeciw siebieIMPULS3 pisze:
I tym samym Kamar przekonał się do stożkowych łożysk.
Co do panewek to proponowałbym zrobić jeszcze wzdłuż jeden czy dwa rowki..
