Tokarka czeska SN20A
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 38
- Posty: 11926
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
zataczanie wałka pod łożyska z dwóch stron wykonuje się w kłach, chyba, że bardzo króciutki, to albo w jednym zamocowaniu z obcięciem naddatku do mocowania, albo z odwracaniem i mocowaniem 2 strony w szczękach zataczanych.jeśli podtaczasz wałek z dwóch stron pod łożyska to wypadało by żeby bicie wynosiło maksymalnie do 0.1
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 117
- Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
- Lokalizacja: wrocław
RomanJ4 pisze:zataczanie wałka pod łożyska z dwóch stron wykonuje się w kłach, chyba, że bardzo króciutki, to albo w jednym zamocowaniu z obcięciem naddatku do mocowania, albo z odwracaniem i mocowaniem 2 strony w szczękach zataczanych.jeśli podtaczasz wałek z dwóch stron pod łożyska to wypadało by żeby bicie wynosiło maksymalnie do 0.1
Racja
Ale nie zawsze robi się te nakiełki szczególnie przy seryjnych robotach , to jest tylko przykład , tulejkę którą przetaczasz pod łożyska z dwóch stron już nie wrzucisz na kły ;] , ale znałem też gościa któremu szczęki waliły konkretnie a ustawiał materiał młotkiem

Ale biciem nie sugerował bym się aż tak bardzo , skupił bym się na tym czy szczęki łapią całą powierzchnią czy tylko du** bo to już może utrudnić człowiekowi życie ;]
;]
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 38
- Posty: 11926
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Szlifierka kątowa się nie nadaje. To już lepiej byłoby zamocować na sztywno zwykłą stołową z dobrze obciągniętą garnkową ściernicą (widziałem kiedyś takie rozwiązanie)
Ale jak napisał kolega mykeone nie ma to sensu, jeśli są luzy na łożyskach wrzeciona. Dopiero po ich skasowaniu (czy ew. wymianie łożysk) można przetaczać (co powinno w zupełności wystarczyć) albo przeszlifować końcówkę wrzeciona.
Jak pomierzyć luzy wrzeciona- była dyskusja na forum..
https://www.google.pl/search?q=luzy+wrz ... tAayrYCIBA
Tu masz podobny temat http://www.practicalmachinist.com/vb/ge ... ay-254838/

Ale jak napisał kolega mykeone nie ma to sensu, jeśli są luzy na łożyskach wrzeciona. Dopiero po ich skasowaniu (czy ew. wymianie łożysk) można przetaczać (co powinno w zupełności wystarczyć) albo przeszlifować końcówkę wrzeciona.
Jak pomierzyć luzy wrzeciona- była dyskusja na forum..
https://www.google.pl/search?q=luzy+wrz ... tAayrYCIBA
Tu masz podobny temat http://www.practicalmachinist.com/vb/ge ... ay-254838/

pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 117
- Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
- Lokalizacja: wrocław
poniżej link jak powinno się sprawdzać geometrię maszyny i wrzeciona , a później wrzucę zdjęcia jak to zrobić w prymitywny sposób ale dość skuteczny i dający nam obraz stanu naszych łożysk lub tulei ślizgowych .
http://www.itm.ps.pl/dyd/Obrabiarki/Dok ... ryczna.pdf
http://www.itm.ps.pl/dyd/Obrabiarki/Dok ... ryczna.pdf
;]
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 57
- Posty: 943
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Dzięki za linka, i z góry dziękuję za zdjęcia. Na razie dałem sobie spokój z tym zagadnieniem ,trochę dokręciłem tylko nakrętki od kasowania luzu ale kompletnie nic to nie dało bo łożyska zaczęły się grzać a bicie jak było tak pozostało. Obecnie maszynka dostaje rozmaite zlecenia, głównie na stożki morse'a i przetaczanie bębnów więc jak się tego tysiaka uskłada to się wymieni łożyska. A jak się dobrze trafi to może i nowy uchwyt od razu.