Tokarka czeska SN20A

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#51

Post napisał: Mariuszczs » 22 gru 2013, 21:21

Bardzo słaby to wynik przetoczenie tarczy z 0,02 mm dokładności. Powinna wskazówka ledwo drgać co najwyżej w obrębie kreski. Może nie zabieliłeś dobrze ?



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 38
Posty: 11624
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#52

Post napisał: RomanJ4 » 22 gru 2013, 22:51

jeśli podtaczasz wałek z dwóch stron pod łożyska to wypadało by żeby bicie wynosiło maksymalnie do 0.1
zataczanie wałka pod łożyska z dwóch stron wykonuje się w kłach, chyba, że bardzo króciutki, to albo w jednym zamocowaniu z obcięciem naddatku do mocowania, albo z odwracaniem i mocowaniem 2 strony w szczękach zataczanych.
pozdrawiam,
Roman


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#53

Post napisał: mykeone » 23 gru 2013, 00:40

RomanJ4 pisze:
jeśli podtaczasz wałek z dwóch stron pod łożyska to wypadało by żeby bicie wynosiło maksymalnie do 0.1
zataczanie wałka pod łożyska z dwóch stron wykonuje się w kłach, chyba, że bardzo króciutki, to albo w jednym zamocowaniu z obcięciem naddatku do mocowania, albo z odwracaniem i mocowaniem 2 strony w szczękach zataczanych.

Racja

Ale nie zawsze robi się te nakiełki szczególnie przy seryjnych robotach , to jest tylko przykład , tulejkę którą przetaczasz pod łożyska z dwóch stron już nie wrzucisz na kły ;] , ale znałem też gościa któremu szczęki waliły konkretnie a ustawiał materiał młotkiem :D i czujnikiem ;] i szło mu to dość sprawnie ;] .

Ale biciem nie sugerował bym się aż tak bardzo , skupił bym się na tym czy szczęki łapią całą powierzchnią czy tylko du** bo to już może utrudnić człowiekowi życie ;]
;]


Autor tematu
ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 57
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#54

Post napisał: ak47 » 23 gru 2013, 08:02

Tarczę zabieliłem dokładnie. no chyba żeby to szlifować jeszcze ale nie mam do tego żadnego urządzenia (chyba ,że policzymy szlifierkę kątową).


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#55

Post napisał: mykeone » 23 gru 2013, 08:06

a sprawdzałeś luzy na wrzecionie czujnikiem ??
;]


Autor tematu
ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 57
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#56

Post napisał: ak47 » 23 gru 2013, 08:26

Napisałem na poprzedniej stronie, na stożku wrzeciona mam 0.02. Mam sprawdzić jeszcze za gwintem stożkowym w miejscu gdzie wrzeciono wchodzi do wrzeciennika ?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 38
Posty: 11624
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#57

Post napisał: RomanJ4 » 23 gru 2013, 08:53

Szlifierka kątowa się nie nadaje. To już lepiej byłoby zamocować na sztywno zwykłą stołową z dobrze obciągniętą garnkową ściernicą (widziałem kiedyś takie rozwiązanie)
Ale jak napisał kolega mykeone nie ma to sensu, jeśli są luzy na łożyskach wrzeciona. Dopiero po ich skasowaniu (czy ew. wymianie łożysk) można przetaczać (co powinno w zupełności wystarczyć) albo przeszlifować końcówkę wrzeciona.
Jak pomierzyć luzy wrzeciona- była dyskusja na forum..
https://www.google.pl/search?q=luzy+wrz ... tAayrYCIBA
Tu masz podobny temat http://www.practicalmachinist.com/vb/ge ... ay-254838/
Obrazek
pozdrawiam,
Roman


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#58

Post napisał: Mariuszczs » 23 gru 2013, 10:13

Tarcze przetoczysz tak że ten czujnik 0,01 się nie wychyli. Jest jakiś luz chyba.


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#59

Post napisał: mykeone » 28 gru 2013, 17:42

poniżej link jak powinno się sprawdzać geometrię maszyny i wrzeciona , a później wrzucę zdjęcia jak to zrobić w prymitywny sposób ale dość skuteczny i dający nam obraz stanu naszych łożysk lub tulei ślizgowych .

http://www.itm.ps.pl/dyd/Obrabiarki/Dok ... ryczna.pdf
;]


Autor tematu
ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 57
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#60

Post napisał: ak47 » 30 gru 2013, 16:05

Dzięki za linka, i z góry dziękuję za zdjęcia. Na razie dałem sobie spokój z tym zagadnieniem ,trochę dokręciłem tylko nakrętki od kasowania luzu ale kompletnie nic to nie dało bo łożyska zaczęły się grzać a bicie jak było tak pozostało. Obecnie maszynka dostaje rozmaite zlecenia, głównie na stożki morse'a i przetaczanie bębnów więc jak się tego tysiaka uskłada to się wymieni łożyska. A jak się dobrze trafi to może i nowy uchwyt od razu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”