dziwne zjawisko frezowania
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 24
Po zmianie kompa z laptopa na stacjonarny jest to samo. Jutro zadzwonię do producenta zapytać o ten efekt. Co do ustawienia tych parametrów to mógł byś mi to jakoś bardziej łopatologicznie wytłumaczyć gdzie to zmienić. (wielkie dzięki). Jestem początkujący we frezarkach cnc i bardzo amatorsko do tego podchodzę. jak tylko będę wiedział jak to zmienię to i zrobię kolejną próbę.
KW
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
Przypuszczam że znacząco zmniejszył zagłębienie na przebieg - pewnie nawet poniżej 0.1mm na cykle (na "rampie" nie widać schodków). Z tego by wynikało że teraz ma dużo więcej przebiegów (a więc i nawrotów) - to powoduje że teraz dużo wyraźniej widać jak punkt zerowy wędruje. Przedtem było tylko kilka/naście przebiegów wiec "rampa" była bardzo stroma co wyglądało jakby wrzeciono nie było prostopadłe do stołu - teraz wyraźnie widać że chodzi o coś innego (takie nachylenie wrzeciona ciężko przeoczyć). Z ciekawości puściłbym program robiący w powietrzu kilkaset kółeczek (bez zmiany zagłębienia) i sprawdził czy punkt zerowy się przesunął (może nawet będzie widać podczas kręcenia).ezbig pisze:Patrząc na najnowsze zdjęcie, to jedyne co się poprawiło to krawędź po frezowaniu. Teraz wygląda to znacznie lepiej.
Efekt jest bardzo regularny - może transoptory w optoizolatorze są zbyt wolne i przy każdym nawrocie "zjada" jeden impuls? Jak konkretnie sterownik jest podłączony do komputera?
Trzeba też wiedzieć że samo użycie ekranowanego kabla żadnej gwarancji nie daje - ekran musi być jeszcze poprawnie poprawnie podłączony. Jeszcze jedna rzecz - jeśli sterownik nie mają optoizolacji trzeba uważać jak jest podłączone zasilania komputera i sterownika - jeśli są podpięte pod różne fazy efekty mogą być dość interesujące... (najbezpieczniej podpiąć wszystko na jednym przedłużaczu - oczywiście jeśli mocy wystarczy)
-
- Lider FORUM (min. 2000)