frezarka cnc X1500 Y500 Z500

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Mex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 93
Posty: 146
Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
Lokalizacja: Mysłowice

#51

Post napisał: Mex » 08 sty 2007, 19:43

olo_3 pisze:
ja jednak sugerował bym ;) dołożyć chociaż jedno łożysko z dołu przy kołnierzu oprawki, aby były 2 w tandemie (tym bardziej, iż z rysunku widać ze nie będzie z tym większego problemu). można prosić o jego symbol ?
Symbole łożysk to

PN-87/M-86160 < 7209 > 45x85x19
PN-87/M-86160 < 7216 > 80x140x26
PN-85/M-86100 < 6216 > 80x140x26

Dołączam wrzeciono po tunningu
Wydaje mi się że jest teraz OK
Ostatnio zmieniony 12 lis 2007, 18:12 przez Mex, łącznie zmieniany 1 raz.


Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle
http://www.cnc.info.pl/topics85/pila-tasmowa-vt3491.htm

Tagi:


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 56
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#52

Post napisał: olo_3 » 08 sty 2007, 23:24

witam
odnośnie 2 łożyska myślałem po prostu o podtoczeniu (szlifowaniu) istniejącej tulei i wykonaniu rowka smarującego w pionie. wysłałem koledze ceny łożysk emailem

w załączniku smar.
Załączniki
smar.jpg
smar.jpg (84.65 KiB) Przejrzano 5729 razy
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#53

Post napisał: kostner » 09 sty 2007, 00:10

To jest ten slawny smar za 360 euro ?? :) heh a czego mu tam dodali ? zlota ?
:)
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 56
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#54

Post napisał: olo_3 » 09 sty 2007, 00:19

martwi mnie to (załącznik)

gwint przelotowy - będzie problem z uszczelnieniem (chyba ze stożek)

i wykonanie tulei-wtryskowej w pierścieniu dystansowym - jak go obróci to po smarowaniu i będzie problem
Załączniki
Rysunek1.jpg
Rysunek1.jpg (63.53 KiB) Przejrzano 6286 razy
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.


Autor tematu
Mex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 93
Posty: 146
Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
Lokalizacja: Mysłowice

#55

Post napisał: Mex » 10 sty 2007, 07:22

olo_3 pisze:martwi mnie to (załącznik)

gwint przelotowy - będzie problem z uszczelnieniem (chyba ze stożek)

i wykonanie tulei-wtryskowej w pierścieniu dystansowym - jak go obróci to po smarowaniu i będzie problem


Nie ma problemu w rysunku, który umieściłem pominąłem parę szczegółów
aby rysunek był czytelny .

końcówki kanałów są zaspawane
pierścień dystansujący w rzeczywistości ma podtoczenie schodek na średnicy zewnętrznej
oraz trzy pod frezowania rowki przez które przedostaje się olej
Dzięki za uwagi ,cieszy mnie to że zawsze mogę liczyć na twoją pomoc
i ze ktoś tak rzetelnie czyta rysunki

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#56

Post napisał: Wodzu » 14 sty 2007, 21:28

Ja mam jeszcze jedno pytanie: Zastosowales pierscien uszczelniajacy przy koncowce wrzeciona. Ale on jest gumy a ty masz zamiar dociskac przez niego Łożyska?? Tak ma być??
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


Autor tematu
Mex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 93
Posty: 146
Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
Lokalizacja: Mysłowice

#57

Post napisał: Mex » 17 sty 2007, 15:03

Wodzu pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie: Zastosowales pierscien uszczelniajacy przy koncowce wrzeciona. Ale on jest gumy a ty masz zamiar dociskac przez niego Łożyska?? Tak ma być??


Nie luz na łożyskach jest kasowany dwoma nakrętkami KM z góry wrzeciona

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#58

Post napisał: Wodzu » 17 sty 2007, 19:28

Juz pisze o co mi chodzi:
Przy koncowce wrzeciona masz tak- do zew. obudowy jest dokrecona pokrywa na wkrety, dalej idzie pierscien uszczelniajacy- pierscn dystansowy lozyska i wew tuleja wrzeciona. I pytanie teraz brzmi: jak to jest ze chcesz to docisnac jezeli dociksac bedziesz rowniez pierscien uszczelniajacy? To chyba jakis maly blad .

[ Dodano: 2007-01-17, 19:35 ]
Dobra juz chyba widze o co chodzi: Łożyska dolne przenosza tylko obciazenie w glab materiału czyli do góry, a to małe łożysko górne przenosi obciażenie w druga storne. Troche mie to dziwi ze dales tylko jedna male łożysko, ale to wrzecionko miało chyba służyc tylko do wiercenia wiec powinno byck ok. sorki za niedopatrzenie.
Ale o frezowaniu to raczej nie myslisz??
Załączniki
CNC Wrzeciono Z M PAMET 1.JPG
CNC Wrzeciono Z M PAMET 1.JPG (10.18 KiB) Przejrzano 5641 razy
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


Autor tematu
Mex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 93
Posty: 146
Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
Lokalizacja: Mysłowice

#59

Post napisał: Mex » 17 sty 2007, 20:26

Wodzu pisze: Troche mie to dziwi ze dales tylko jedna male łożysko, ale to wrzecionko miało chyba służyc tylko do wiercenia wiec powinno byck ok. sorki za niedopatrzenie.
Ale o frezowaniu to raczej nie myslisz??

Hmm czy małe to nie wiem, nie wiem czy łożysko o średnicy 85 mm jest małe
Obciążyć te łożysko można siłami
obciążenie statyczne Co- 28000 N
obciążenie dynamiczne C - 37700 N na pewno mało to nie jest
tak jak kolega zauważył głównie będę wiercił ale też frezował i góra
frezem 20 mm pracy na głowicach nie planuje
wszystkie większe obciążenia poprzeczne i osiowe będą przenosić
łożyska dolne a te górne będzie tylko przenosić obciążenie poprzeczne
a osiowego tylko tyle co do kasowania luzu

[ Dodano: 2007-01-19, 15:47 ]
Witam kolegów zamieszczam parę fotek
i mam pytanie jak rozmieścić, sterowniki
który ,układ lepszy . Chodzi mi o chłodzenie
i najlepsze wykorzystanie miejsca w szafie
sterowniczej


pozdrawiam MEX
Załączniki
1.JPG
1.JPG (31.68 KiB) Przejrzano 1596 razy
2.JPG
2.JPG (33.35 KiB) Przejrzano 1600 razy
3.JPG
3.JPG (25.69 KiB) Przejrzano 1596 razy
4.JPG
4.JPG (32.63 KiB) Przejrzano 1589 razy
5.JPG
5.JPG (25.32 KiB) Przejrzano 1607 razy
6.JPG
6.JPG (20.17 KiB) Przejrzano 1593 razy
7.JPG
7.JPG (23.08 KiB) Przejrzano 1607 razy
8.JPG
8.JPG (16.49 KiB) Przejrzano 1587 razy
9.JPG
9.JPG (30.01 KiB) Przejrzano 1602 razy
10.JPG
10.JPG (29.83 KiB) Przejrzano 1600 razy
11.JPG
11.JPG (33.75 KiB) Przejrzano 1620 razy

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#60

Post napisał: Wodzu » 21 sty 2007, 16:05

miał jeszcze kolega napisać coś o tym uszczelnieniu grafitowym. Z checia bym poznal jego nazwe bo potrzebuje uszczelnic male miejsce w moim wrzecionku.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”