Po zakupie - TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

yago44
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 198
Rejestracja: 15 wrz 2007, 21:43
Lokalizacja: glogów

#521

Post napisał: yago44 » 11 lis 2012, 20:14

napisał też że cena jest 190 zł za szt.dokładnie się dopytaj.bo może sie okazać że woła 190 za 1 koło


alkohol niszczy skórę-szczególnie na dłoniach i kolanach.

Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#522

Post napisał: Mat3ys » 11 lis 2012, 20:44

A no popatrz nie zauważyłem. Już napisałem do niego. Dzięki ;)

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#523

Post napisał: BYDGOST » 11 lis 2012, 21:19

No jasne, że to będzie 190 z jedno koło. Naliczyłem ich 10 w skrzyni to policz teraz ile Cię to wyniesie. Dlatego teraz przechodzi się na falowniki bo to w sumie taniej i lepiej bo masz bezstopniowy wybór prędkości obrotowej. Nawet gdybyś kupił nowy silnik z dodatkowym wentylatorem, przystosowany do falownika to tez będzie taniej.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#524

Post napisał: Mat3ys » 11 lis 2012, 21:47

Czyli przerabiam skrzynię aby silnik szedł bezpośrednio na koło pasowe i kupuje falownik. Niestety na taka opcję mnie na razie nie stać wiadomo nie zawsze jest jakby się chciało. Co zrobić aby na "chwile" do zakupu falownika nieco to wyciszyć ?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#525

Post napisał: BYDGOST » 11 lis 2012, 22:11

W sumie to się niewiele zrobi. Jeśli są luzy międzyzębne za duże i koła chwieją się na wałkach w miejscu osadzenia to co można zrobić. Tak jak pisałem wyżej - można spróbować dać gęsty olej. Może nawet wymieszać z towotem, żeby tworzyło to gęstą maź. W mojej pile ramowej jest przekładnia zębata i wiadomo jak ona hałasuje. Gdy dostanie smaru jest od razu ciszej, ale koła nie są zużyte a w Twojej skrzyni są, więc może za dużo to nie pomoże. Sypanie trocin do skrzynki raczej odradzam.
Jeśli masz otwartą tę skrzynkę to możesz sprawdzić czy koła mają luzy na wałkach w miejscu osadzenia. Spróbuj nimi poruszać prawo - lewo.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#526

Post napisał: Mat3ys » 11 lis 2012, 22:13

Tak luzy niestety są. Czyli montuje jak jest i zbieram kasę na falownik :)

[ Dodano: 2012-11-12, 20:14 ]
Zamontowałem dziś z powrotem skrzynię. Dolałem oleju dałem smaru na koła i chodzi nieco ciszej ale bez rewelacji.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#527

Post napisał: BYDGOST » 13 lis 2012, 00:26

Zamieszczam rysunek tej skrzynki:
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#528

Post napisał: Mat3ys » 13 lis 2012, 09:10

Najbardziej wyrobiony jest tryb który przychodzi na ośkę silnika. Ewentualnie mógłbym wymienić sam jeden lecz czy to pomoże. Reszta jeszcze jakoś w miarę wygląda.


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 12
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#529

Post napisał: Borsi » 13 lis 2012, 10:28

Myślę że jak wymienisz nowe koło zębate które będzie współpracowało z używanym wytartym to będzie wyło jeszcze gorzej

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#530

Post napisał: BYDGOST » 13 lis 2012, 18:41

Na wale silnika masz tylko jedno koło zębate czy dwa jak na rysunku, który powyżej zamieściłem? W DTR jest też rysunek jednego koła z podpisem, że to jest dla wersji E. Czy chodzi o silnik dwubiegowy? Może też takie były TUE 35? Czy ktoś taką ma?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”