Po zakupie - TUE 35
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
One nie są skomplikowane i można dorobić samemu z jakiegoś lepszego kawałka stali na wzór istniejących. Tulejki są bardziej skomplikowane bo tam są wpusty. Trzeba frezować, ale to też nic skomplikowanego. W ogóle cała tokarka to tzw. "uproszczona".
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Z gitara nie ma problemu - odkręcasz wszystkie śruby, które są na wierzchu. Teraz suport. W DTR jest tak: "Demontaż suportu z łoża jest możliwy po zdjęciu listew i po uprzednim zdemontowaniu skrzynki suportowej i instalacji wodnego chłodzenia." Żeby dobrać się do nakrętki musisz go zdemontować jak i sama śrubę bo na niej jest koło zębate zakołkowane. Inaczej nie usuniesz tego kołka bez w/w demontażu. Można próbować tak: Najpierw odkręć sanki narzędziowe z obrotnicą i imakiem. Wymontuj listwę kasującą luz suportu poprzecznego. Podeprzyj skrzynkę narzędziową czymś, żeby nie opadła i nie wisiała na śrubie i wałku pociągowym gdy: - odkręcisz wszystkie śruby, które od góry, poprzez suport poprzeczny są wkręcone w skrzynkę suportową. Odkręć listwy, które trzymają suport od dołu. Są one pod prowadnicami. Teraz poprzez popukiwanie przez drewno, suport powinien dać się zdjąć. Śruba posuwu poprzecznego nie jest na końcu ułożyskowana tylko od przodu. Odkręć obsadę łożysk śruby, wybij kołek z koła zębatego i śruba się wykręci z nakrętki i bedziesz mógł ją zdemontować. Jutro mogę załączyć rysunek przekroju suportu.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 22:51 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 351
- Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
- Lokalizacja: lublin
Żeby zdjąć suport nie musi zdejmować skrzynki, zdejmij wierzyczke odkręc śrubę którą widać z gury na suporce poprzecznym ta śrubą jest mocowana nakrętka, po wyjęciu kompensatora unieś sanki do góry bo pod spodem jest jeszcze klin ustalajacy nakretkę i wysuń sanki do tyłu, zdejmij blachę osłonowa z gury suportu i będzie widoczne koła zębate do napedu posuwu poprzecznego i dalej działaj ze śruba jak kolega bydgost napisał.
Robiłem to jakieś 10 lat temu ale na pewno nie zdejmowałem skrzynki suportowej.
Robiłem to jakieś 10 lat temu ale na pewno nie zdejmowałem skrzynki suportowej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Toteż dlatego powyżej pisałem tak: "Podeprzyj skrzynkę narzędziową czymś, żeby nie opadła i nie wisiała na śrubie i wałku pociągowym".
A tu obiecane obrazki:


A tu śruby do odkręcenia, przynajmniej te, które widać. X - części do zdemontowania.

A tu obiecane obrazki:


A tu śruby do odkręcenia, przynajmniej te, które widać. X - części do zdemontowania.

Ostatnio zmieniony 09 lis 2012, 23:51 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.