Po zakupie - TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#501

Post napisał: BYDGOST » 08 lis 2012, 22:09

One nie są skomplikowane i można dorobić samemu z jakiegoś lepszego kawałka stali na wzór istniejących. Tulejki są bardziej skomplikowane bo tam są wpusty. Trzeba frezować, ale to też nic skomplikowanego. W ogóle cała tokarka to tzw. "uproszczona".


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#502

Post napisał: Mat3ys » 08 lis 2012, 22:19

No dobra a jak wyjąć ? Co rozebrać ? I jak zjechać saniami poprzecznymi aby dostać się do nakrętki ?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#503

Post napisał: BYDGOST » 08 lis 2012, 22:33

Z gitara nie ma problemu - odkręcasz wszystkie śruby, które są na wierzchu. Teraz suport. W DTR jest tak: "Demontaż suportu z łoża jest możliwy po zdjęciu listew i po uprzednim zdemontowaniu skrzynki suportowej i instalacji wodnego chłodzenia." Żeby dobrać się do nakrętki musisz go zdemontować jak i sama śrubę bo na niej jest koło zębate zakołkowane. Inaczej nie usuniesz tego kołka bez w/w demontażu. Można próbować tak: Najpierw odkręć sanki narzędziowe z obrotnicą i imakiem. Wymontuj listwę kasującą luz suportu poprzecznego. Podeprzyj skrzynkę narzędziową czymś, żeby nie opadła i nie wisiała na śrubie i wałku pociągowym gdy: - odkręcisz wszystkie śruby, które od góry, poprzez suport poprzeczny są wkręcone w skrzynkę suportową. Odkręć listwy, które trzymają suport od dołu. Są one pod prowadnicami. Teraz poprzez popukiwanie przez drewno, suport powinien dać się zdjąć. Śruba posuwu poprzecznego nie jest na końcu ułożyskowana tylko od przodu. Odkręć obsadę łożysk śruby, wybij kołek z koła zębatego i śruba się wykręci z nakrętki i bedziesz mógł ją zdemontować. Jutro mogę załączyć rysunek przekroju suportu.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 22:51 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#504

Post napisał: Mat3ys » 08 lis 2012, 22:36

A jeszcze z tym falownikiem. Jak go podepnę to dać wtedy skrzynię na 1500 i sterować falownikiem czy jak ominąć skrzynię ?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#505

Post napisał: BYDGOST » 08 lis 2012, 22:54

Skrzynię wywal wtedy. Dajesz napęd z silnika na koło pasowe, które jest we wrzecienniku. Zostaje tylko odboczka na wrzecionie. Silnik lepiej dać z obr. ok. 950. Ja tak u siebie będę robił. Kol. MIKI może Ci to lepiej wytłumaczy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#506

Post napisał: Mat3ys » 08 lis 2012, 22:56

Dziękuje serdecznie za porady :)

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 61
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#507

Post napisał: MlKl » 09 lis 2012, 00:48

Ja tej tokarki nie znam, ale falownik się faktycznie zakłada, żeby nie słuchać łoskotu skrzyni. Odboczka da niezbędny moment obrotowy dla bardziej siłowych operacji.


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 12
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#508

Post napisał: Borsi » 09 lis 2012, 08:11

Żeby zdjąć suport nie musi zdejmować skrzynki, zdejmij wierzyczke odkręc śrubę którą widać z gury na suporce poprzecznym ta śrubą jest mocowana nakrętka, po wyjęciu kompensatora unieś sanki do góry bo pod spodem jest jeszcze klin ustalajacy nakretkę i wysuń sanki do tyłu, zdejmij blachę osłonowa z gury suportu i będzie widoczne koła zębate do napedu posuwu poprzecznego i dalej działaj ze śruba jak kolega bydgost napisał.
Robiłem to jakieś 10 lat temu ale na pewno nie zdejmowałem skrzynki suportowej.


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#509

Post napisał: lukadyop » 09 lis 2012, 17:08

Ja zrobiłem tak jak Borsi ale trzeba podeprzeć skrzynkę suportową bo może wałki powyginać.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#510

Post napisał: BYDGOST » 09 lis 2012, 20:01

Toteż dlatego powyżej pisałem tak: "Podeprzyj skrzynkę narzędziową czymś, żeby nie opadła i nie wisiała na śrubie i wałku pociągowym".
A tu obiecane obrazki:

Obrazek

Obrazek
A tu śruby do odkręcenia, przynajmniej te, które widać. X - części do zdemontowania.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012, 23:51 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”