Projekt: driver silników korkowych
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 478
- Rejestracja: 04 mar 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
Ja uzywam silnik 57H76-3008B ma napiecie znaminowe ok. 1.6V czyli powinno wystarczyć zasilanie 21V a ja uzywam 44V i wcale nie jest za dużo. Jutro zmierzę prąd zasilania silników w funkcji obrotów i w ten sposób sprawdzę praktycznie czy to mało.jarekk pisze:12..13x
Teraz drobne obliczenia. Silnik ten ma równolegle połączone uzwojenia co powoduje że
indukcyjność 2.2mH, rezystancja 0.46ohm, prąd 4.2A napięcie 1.93V ( 8.1W)
Silnik poprzez sprzęgło podłączony jest do śruby trapezowej 16x4. Gdyby przyjąć założenie, że optymalne napięcie Vz=13X1.93V= 25V. Zakładając że dla dużych obrotów, składowa indukcyjna ma znaczący wkład, możemy sobie wyliczyć kiedy zacznie braknąć napięcia:
U=2*PI*fmax*I*L stąd fmax= 25/(2*PI*2.2E-3*4.2)= 430Hz. Daje to ok 2.15 obr/sec czuli 129obr/min. czyli 517mm/min posuwu. Z takich obliczeń wnioskuję że mnożnik 12..13 to chyba trochę mało.
Gdybym się pomylił to proszę o uwagi
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
przyzwoite będzie rozpaczynanie spadku moemtu przy 6...9obr/sek
2obr/sek - to kiepskie spasowanie
2obr/sek - to kiepskie spasowanie

SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 478
- Rejestracja: 04 mar 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mam możliwosci technicznych sprawdzenia mometu silnika, ale zrobiłem pomiary poboru pradu w zakresie do 14.6 obr/sec. Nie wiem na ile mogę wierzyć wskazaniom amperomirza który był właczony w obwód cewki silnika, ale praktycznie był stały i wynosił ok. 2.2A , natomiast prąd pobierany przez sterownik wynosiłmarkcomp77 pisze:przyzwoite będzie rozpaczynanie spadku moemtu przy 6...9obr/sek
0.36A 0.42 obr/sec 100mm/min ( posów osi)
0.7A 8.3 obr/sec 2000mm/min
1.0A 14.6 obr/sec 3500mm/min
Sterowniki zasilane były z 44V , zasilacz MeanWell DR-120-48 (120W) przestawinym na 44V.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
chyba nie za bardzo można dawać wiarę w pomiar na cewce.
w końcu to "czoper" i wszystko sobie hula i przebieg jest odkształcony.
może coś by dała obserwacja na oscylu i tak metodą " pośrednią " - że tak powiem.
można sobie wyobrazić i inne metody - na ile skuteczne ?
pozdrawiam.
chyba nie za bardzo można dawać wiarę w pomiar na cewce.
w końcu to "czoper" i wszystko sobie hula i przebieg jest odkształcony.
może coś by dała obserwacja na oscylu i tak metodą " pośrednią " - że tak powiem.
można sobie wyobrazić i inne metody - na ile skuteczne ?
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 478
- Rejestracja: 04 mar 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
pukury pisze:chyba nie za bardzo
Dlatego napisalem, że nie bardzo wierzę, ale prąd to powinien być sinus.Muszę dać jakiś filtr na 4A np. z zasilacza . Zamierzam kupić przekładnik prądowy. Teoretycznie mogę dać opornik 1 ohm, podłączyć dwa kanały i ogladać A-B . Sprawdzę też "czy wartość prądu" w cewce a raczej próba jego pomiaru zależy od nastaw w sterowniku, i jak ma sie do napisów na obudowie.pukury pisze:chyba nie za bardzo można dawać
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 1701
- Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
- Lokalizacja: Gdańsk
Nie znalazłem tego dokumentu, zerknąłem jeszcze raz na ich stronę:
Q.) What should my drive supply voltage be?
You should find out your motor's inductance and use it in the following formula:
32 * vmH Inductance on the motor = Drive Supply Voltage
The answer is going to be your motor's maximum running voltage. Anything above this is going to potentially damage your motor.
To daje 70V dla rzeczonego silnika
Q.) What should my drive supply voltage be?
You should find out your motor's inductance and use it in the following formula:
32 * vmH Inductance on the motor = Drive Supply Voltage
The answer is going to be your motor's maximum running voltage. Anything above this is going to potentially damage your motor.
To daje 70V dla rzeczonego silnika
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 478
- Rejestracja: 04 mar 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
To już lepiej. Osobiście wolę 48V bo jest to jeszcze w miarę bezpieczne napięcie.jarekk pisze:To daje 70V dla rzeczonego silnika
Ale jak chcemy maxa wyciągać z silnika, to myślę ze kolega markcomp77 ma najwięcej doświadczenia. Sądzę że przy sterowaniu napięciowym, ( niby patent) ale rozwiązanie znane od lat 30 w akustyce, będzie łatwiej sterować silnikiem bo podajemy mu elegancką sinusoidę ( jak damy filtr) . Trzeba tylko pamietać że rdzenie silników są z permaloju a nie ferrytu więc przy większych częstościach to chyba prądy wirowe zaczynają odgrwać rolę. No i nasycenie i histereza . To ona pewnie wymusiła powstanie eleganckiego skrótu OCP
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
czyli robimy zmacniach audio w klasie D, stereo 
a kontroler ruch -- to będzie nasz gramofon...

a kontroler ruch -- to będzie nasz gramofon...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm