Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#231

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 07 lis 2006, 02:19

sprawe wywazania potraktowalem bardzo ogolnie. nic nie dolutowywalem.

magnesy alniko w obudowie ktora lezala otwarta padly tak bardzo ze teraz moge rozkladac ja golymi rekami bez wiekszego wysilku. warto by wymienic na neodyny i wowczas sprawdzic, ale puki co jest co jest.

[ Dodano: 2006-11-07, 02:30 ]
efekt koncowy w zalaczniku

[ Dodano: 2006-11-07, 18:36 ]
teraz nalezaloby porownac prace na magnesach neodynowych
Załączniki
mov03217.rar
(5.02 MiB) Pobrany 783 razy
DSC032142.JPG
DSC032142.JPG (49.54 KiB) Przejrzano 3376 razy
DSC032162.JPG
DSC032162.JPG (65.5 KiB) Przejrzano 3381 razy


POZDRAWIAM

Tagi:


rokare
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 162
Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
Lokalizacja: okolice Radomia

#232

Post napisał: rokare » 07 lis 2006, 23:54

silnik jak dla mnie kosior :shock: na pewno zbuduje taki sam jako hobby


mam prośbie czy mógłbyś zrobić skan tej oryginalnej tarczy silnika bo juz kilka dni próbuje go narysować
i jeszcze mi się nie udało :oops: pewnie dlatego że dopiero się uczę programów do projektowania :mrgreen:

co do tych magnesów które utraciły własności magnetyczne. aby temu zapobiec a na pewno zminimalizować skutki rozbiórki silników z tymi magnesami to należy je "zewrzeć" (połączyć) ze sobą kawałkiem blachy aby zamknąć im obwody magnetyczne. jeżeli w jakimś silniku wirnik był wykonany na bazie tych magnesów (alniko czy jak to sie tam zwie) chcieliśmy wyjąć wirnik (np. w celu wymiany łożysk na wale) z obudowy należało go wysuwać do tulei stalowej tak aby nawet na chwile wirnik i magnesy nie znalazły się w powietrzu (a więc nie były otwarte obwody magnetyczne). wirnik w takiej tulei mógł leżakować nawet bardzo długo bez szkody dla magnesów.

pisałem już kiedyś o zabezpieczaniu tych magnesów przy okazji jakiegoś silnika krokowego

ale teraz mamy neodymy :wink: tylko nie wiem jak trwałość neodymów w podwyższonej temperaturze.

prośił bym o jakąś pomoc z projektem nadruku na płytkę bo narzazie sobie nie radze z tym sam.

pozdrawiam Karol
hmm


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#233

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 08 lis 2006, 00:26

w silniku tarczowym jest troche problem wsunac balche tak aby zamknac obwod magnetyczny, wynika to z budowy. ta obudowe ktora mam to niewiadomo jak wielu ludzi rozbierala wczesniej, tak wiec nie bylo sensu cokolwiek kombinowac z zamykaniem obwodu.
niestety nie mam skanera, ale moze cos innego wymysle :wink:
tez zabralo mi troche rozrysowac sciezki pomimo tego ze mialem oryginalny wirnik w rece.

moc tego wirnika jest nizsza w porownaniu do oryginalu, ale grubosc miedzi jest 3x mniejsza.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#234

Post napisał: kostner » 08 lis 2006, 00:48

Ernest jestes wielki naprawde ci sie udalo napisz czym go sterowales ?? zwiekszenie napiecia ?? i w jaki sposoob rozpoznac te magnesy alniko od neodymoow ??
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#235

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 08 lis 2006, 18:30

sterowanie, poprostu zasilacz laboratoryjny. wiec praktycznie zadne poza plynna regulacja napiecia albo natezenia.

napewno magnesy zostana rozpoznane jak juz padna, ale to juz za pozno. jesli jest jakis wziernik do silnika, ma magnesach alnico bedzie nawiniete kilka zwojow (np.3) drutu z izolacja (poprosu kabel). chyba gdzies na fotka ktore zamieszczalem widac. w wypadku neodynow raczej kabla nie bedzie, ale nie jestem na 100% pewny.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#236

Post napisał: kostner » 08 lis 2006, 18:47

pytam bo ten mooj beszczotkowy ma na wirniku 4 magnesy trzymaja jak wsciekle no i sie zastanawiam czy neodymy czy alniko, ale chyba neodymy raczej bo silniki w miare nowe.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#237

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 08 lis 2006, 22:50

jak magnesy sa na wirniku to moze byc gorzej z rozpoznaniem bo nie bedzie kabli. moze warto zastosowac tulejke metalowa dla pewnosci.
POZDRAWIAM


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#238

Post napisał: Zbych07 » 08 lis 2006, 22:54

Chylę głowę w uznaniu dla Kolegi - jedyny wierzący i praktykujący w temacie.
Oby byli nastepni.
Moje wypociny narazie na papierze :wink: - jakiś czasowstrzymywacz by się przydał.


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#239

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 08 lis 2006, 23:04

Zbych07 pisze:jakiś czasowstrzymywacz by się przydał.
to jest mysl, nie jakistam wirnik :smile: .
tak wiec sprawa zostala udowodniona ze mozna zrobic sobie silniczek z plytki drukowanej na zelazku.
dobrze by bylo sprawdzic na mocniejszych magnesach, niestety musze kupic.
inna rzecz dotyczaca samego wirnika to oczywiscie grubosc miedzi. grubsza - lepsza.
grubosc laminatu tez mozna ograniczyc. ja zastosowalem 1.6mm ale jesli wirnik jest robiony poprzez trawienie a nie frezowany to 1mm wydaje mi sie lepszy. wirnik oryginalny ma laminat pomiedzy zwojami zaledwie .5mm

zbych07, gdyby nie wspolny temat to prawdopodobnie ten wirnik by nie powstal. napisz o wynikach kiedy ukonczysz drugie rozwiazanie tarczowki.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#240

Post napisał: kostner » 09 lis 2006, 14:01

Odnosnie moich magnesoow na wirniku to i tak do wyrzucenia bo sa to cwiartki walca wiec do liniowego zero przydatnosci musze kupic nowe. A co do grubosci laminatu to moze zalac caly laminat cyna, na tokarke splanowac potem na frezarke i wyfrezowac ksztalt sciezek :), Mysle ze tym sposobem uzyskasz jakis milimetr grubosci warstwy przewodzacej napewno.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”