Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
sprawe wywazania potraktowalem bardzo ogolnie. nic nie dolutowywalem.
magnesy alniko w obudowie ktora lezala otwarta padly tak bardzo ze teraz moge rozkladac ja golymi rekami bez wiekszego wysilku. warto by wymienic na neodyny i wowczas sprawdzic, ale puki co jest co jest.
[ Dodano: 2006-11-07, 02:30 ]
efekt koncowy w zalaczniku
[ Dodano: 2006-11-07, 18:36 ]
teraz nalezaloby porownac prace na magnesach neodynowych
magnesy alniko w obudowie ktora lezala otwarta padly tak bardzo ze teraz moge rozkladac ja golymi rekami bez wiekszego wysilku. warto by wymienic na neodyny i wowczas sprawdzic, ale puki co jest co jest.
[ Dodano: 2006-11-07, 02:30 ]
efekt koncowy w zalaczniku
[ Dodano: 2006-11-07, 18:36 ]
teraz nalezaloby porownac prace na magnesach neodynowych
- Załączniki
-
- mov03217.rar
- (5.02 MiB) Pobrany 783 razy
-
- DSC032142.JPG (49.54 KiB) Przejrzano 3377 razy
-
- DSC032162.JPG (65.5 KiB) Przejrzano 3382 razy
POZDRAWIAM
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
- Lokalizacja: okolice Radomia
silnik jak dla mnie kosior
na pewno zbuduje taki sam jako hobby
mam prośbie czy mógłbyś zrobić skan tej oryginalnej tarczy silnika bo juz kilka dni próbuje go narysować
i jeszcze mi się nie udało
pewnie dlatego że dopiero się uczę programów do projektowania
co do tych magnesów które utraciły własności magnetyczne. aby temu zapobiec a na pewno zminimalizować skutki rozbiórki silników z tymi magnesami to należy je "zewrzeć" (połączyć) ze sobą kawałkiem blachy aby zamknąć im obwody magnetyczne. jeżeli w jakimś silniku wirnik był wykonany na bazie tych magnesów (alniko czy jak to sie tam zwie) chcieliśmy wyjąć wirnik (np. w celu wymiany łożysk na wale) z obudowy należało go wysuwać do tulei stalowej tak aby nawet na chwile wirnik i magnesy nie znalazły się w powietrzu (a więc nie były otwarte obwody magnetyczne). wirnik w takiej tulei mógł leżakować nawet bardzo długo bez szkody dla magnesów.
pisałem już kiedyś o zabezpieczaniu tych magnesów przy okazji jakiegoś silnika krokowego
ale teraz mamy neodymy
tylko nie wiem jak trwałość neodymów w podwyższonej temperaturze.
prośił bym o jakąś pomoc z projektem nadruku na płytkę bo narzazie sobie nie radze z tym sam.
pozdrawiam Karol

mam prośbie czy mógłbyś zrobić skan tej oryginalnej tarczy silnika bo juz kilka dni próbuje go narysować
i jeszcze mi się nie udało


co do tych magnesów które utraciły własności magnetyczne. aby temu zapobiec a na pewno zminimalizować skutki rozbiórki silników z tymi magnesami to należy je "zewrzeć" (połączyć) ze sobą kawałkiem blachy aby zamknąć im obwody magnetyczne. jeżeli w jakimś silniku wirnik był wykonany na bazie tych magnesów (alniko czy jak to sie tam zwie) chcieliśmy wyjąć wirnik (np. w celu wymiany łożysk na wale) z obudowy należało go wysuwać do tulei stalowej tak aby nawet na chwile wirnik i magnesy nie znalazły się w powietrzu (a więc nie były otwarte obwody magnetyczne). wirnik w takiej tulei mógł leżakować nawet bardzo długo bez szkody dla magnesów.
pisałem już kiedyś o zabezpieczaniu tych magnesów przy okazji jakiegoś silnika krokowego
ale teraz mamy neodymy

prośił bym o jakąś pomoc z projektem nadruku na płytkę bo narzazie sobie nie radze z tym sam.
pozdrawiam Karol
hmm
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
w silniku tarczowym jest troche problem wsunac balche tak aby zamknac obwod magnetyczny, wynika to z budowy. ta obudowe ktora mam to niewiadomo jak wielu ludzi rozbierala wczesniej, tak wiec nie bylo sensu cokolwiek kombinowac z zamykaniem obwodu.
niestety nie mam skanera, ale moze cos innego wymysle
tez zabralo mi troche rozrysowac sciezki pomimo tego ze mialem oryginalny wirnik w rece.
moc tego wirnika jest nizsza w porownaniu do oryginalu, ale grubosc miedzi jest 3x mniejsza.
niestety nie mam skanera, ale moze cos innego wymysle

tez zabralo mi troche rozrysowac sciezki pomimo tego ze mialem oryginalny wirnik w rece.
moc tego wirnika jest nizsza w porownaniu do oryginalu, ale grubosc miedzi jest 3x mniejsza.
POZDRAWIAM
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
sterowanie, poprostu zasilacz laboratoryjny. wiec praktycznie zadne poza plynna regulacja napiecia albo natezenia.
napewno magnesy zostana rozpoznane jak juz padna, ale to juz za pozno. jesli jest jakis wziernik do silnika, ma magnesach alnico bedzie nawiniete kilka zwojow (np.3) drutu z izolacja (poprosu kabel). chyba gdzies na fotka ktore zamieszczalem widac. w wypadku neodynow raczej kabla nie bedzie, ale nie jestem na 100% pewny.
napewno magnesy zostana rozpoznane jak juz padna, ale to juz za pozno. jesli jest jakis wziernik do silnika, ma magnesach alnico bedzie nawiniete kilka zwojow (np.3) drutu z izolacja (poprosu kabel). chyba gdzies na fotka ktore zamieszczalem widac. w wypadku neodynow raczej kabla nie bedzie, ale nie jestem na 100% pewny.
POZDRAWIAM
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
to jest mysl, nie jakistam wirnikZbych07 pisze:jakiś czasowstrzymywacz by się przydał.

tak wiec sprawa zostala udowodniona ze mozna zrobic sobie silniczek z plytki drukowanej na zelazku.
dobrze by bylo sprawdzic na mocniejszych magnesach, niestety musze kupic.
inna rzecz dotyczaca samego wirnika to oczywiscie grubosc miedzi. grubsza - lepsza.
grubosc laminatu tez mozna ograniczyc. ja zastosowalem 1.6mm ale jesli wirnik jest robiony poprzez trawienie a nie frezowany to 1mm wydaje mi sie lepszy. wirnik oryginalny ma laminat pomiedzy zwojami zaledwie .5mm
zbych07, gdyby nie wspolny temat to prawdopodobnie ten wirnik by nie powstal. napisz o wynikach kiedy ukonczysz drugie rozwiazanie tarczowki.
POZDRAWIAM
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Odnosnie moich magnesoow na wirniku to i tak do wyrzucenia bo sa to cwiartki walca wiec do liniowego zero przydatnosci musze kupic nowe. A co do grubosci laminatu to moze zalac caly laminat cyna, na tokarke splanowac potem na frezarke i wyfrezowac ksztalt sciezek
, Mysle ze tym sposobem uzyskasz jakis milimetr grubosci warstwy przewodzacej napewno.

Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 
