Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#81

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 17 wrz 2006, 17:43

Zbych07 pisze:OUS1
co to jest?

niestety nie dysponuje dokladnym sprzedtem pomiarowym, po zwarciu kalbli pokazuje .8 oma na start.
mierzac przez szczotki opor 2 omy, krecac wirnikiem odczyt wacha sie 1.5 do 2.6

nie wykazuje polaczenia miedzy blaszka a sciezkami


POZDRAWIAM

Tagi:


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 31
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#82

Post napisał: 251mz » 17 wrz 2006, 17:48

ous -1 to tokarko frezarka:) taka mini, uchwyt 80mm:)


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#83

Post napisał: Zbych07 » 17 wrz 2006, 20:17

OUS1 :mrgreen:
ERNEST KUCZEK pisze:co to jest?
https://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15

Cudo - do "produkcji" silników :wink: - tarczowych też :grin:

Fotki nie moje tylko z Allegro - ale ta maszynka ( od soboty ) już moja. :grin: OUS1 CNC-Ready :wink:

[ Dodano: 2006-09-17, 21:10 ]
MAAK

napisałeś :
Ten tarczowy ma jeszcze jedną zaletę jak do servo przy średnicy 120mm ma obwód ok. 377mm Przy takim obwodzie można spokojnie zrobić enkoder 1000imp/obr szczelina 0.75mm

możesz rozwinąć temat - zrobić enkoder masz jakiś pomysł.

Bo tak myślę - zamiast dorabiać oddzelną tarczę z otworami - zrobić otwory na brzegu
projektowanej tarczy silnika :???:

ERNEST KUCZEK

jakieś foto ze szczotką na tle tarczy ?

ERNEST KUCZEK pisze:silnik posiada 97 sciezek
Ciekawe czy tak "im" wyszło - czy jest w tym jakiś haczyk ?


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#84

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 17 wrz 2006, 21:53

fotki szczotek na tle wirnika bedzie ciezko bo obudowa zaslania wszystko. ale moze pozniej pomaluje szczotki tuszem i zrobie odbitke na wirniku.

trudno powiedziec czy tak wyszlo czy to cos innego ze 97 sciezek na strone, ale szczerze mowiac to na komutatorze juz niewiele by mozna wpakowac, i tak sciezki sa waskie.

a z tym enkoderem na tarczy to by bylo niezle.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2006, 18:21 przez ERNEST KUCZEK, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 24
Posty: 408
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#85

Post napisał: MAAK » 18 wrz 2006, 17:12

Witam
Wspominany opis takich silników

[ Dodano: 2006-09-18, 17:15 ]
02

[ Dodano: 2006-09-18, 17:19 ]
03

[ Dodano: 2006-09-18, 17:20 ]
04

[ Dodano: 2006-09-18, 17:21 ]
05

[ Dodano: 2006-09-18, 17:59 ]
Tak jak pisałem, pierwsza wada to mniejsza trwałość wirnika z pwodu komutatora
U12M4H
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... osi_widget

http://www.electromate.com/db_support/d ... 0U12M4H%22

http://www.electromate.com/db_support/d ... 0U12M4H%22

http://www.motiontech.com.au/assets/pdf ... 0U12M4H%22
Załączniki
opis5.rar
(507.97 KiB) Pobrany 256 razy
opis4.rar
(728.17 KiB) Pobrany 216 razy
opis3.rar
(850.08 KiB) Pobrany 206 razy
opis2.rar
(448.44 KiB) Pobrany 235 razy
opis01.rar
(245.73 KiB) Pobrany 215 razy

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 18
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#86

Post napisał: kostner » 18 wrz 2006, 18:51

A ja sie tak zapytam z innej beczki czemu koledzy nie zainteresuja sie budowa silnika liniowego ?? Odpada koszt sruby kulowej sprzegiel lub kool z przekladniami itp. Trzeba miec naturalnie sprzezenie zwrotne najlepiej z listwy. Moim zdaniem temat bardziej godny uwagi. Ale moge sie mylic :)
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 31
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#87

Post napisał: 251mz » 18 wrz 2006, 19:11

kostner pisze:A ja sie tak zapytam z innej beczki czemu koledzy nie zainteresuja sie budowa silnika liniowego ?? Odpada koszt sruby kulowej sprzegiel lub kool z przekladniami itp. Trzeba miec naturalnie sprzezenie zwrotne najlepiej z listwy. Moim zdaniem temat bardziej godny uwagi. Ale moge sie mylic
a to dlatego ze nie jest on samochamowalny tak jak sruba:) w wypadku gdy silnik stoi i tak jest potrzebne zasilanie go. Nie mozna zastosowac zadnego przelozenia przy stosowanu takiego silnika co za tym idzie w obwodach musza plynac duze prady aby silnik mial w miare parametry


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1342
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#88

Post napisał: pltmaxnc » 18 wrz 2006, 19:51

Chcialbym przypomnieć że samohamowalnośc w przypadku śrub kulowych praktyczne nie wystepuje , silnik krokowy jest zasilany również na postoju podobnie jak servomotor.
Zostaje jedynie sprawa przelożenia , którego brak wymaga wlaściwego doboru rozdzielczości silnika.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 31
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#89

Post napisał: 251mz » 18 wrz 2006, 19:58

zwykle przy srobach kulowych stosuje sie serwa które maja wlasne duze przełozenie wiec dlatego tych kulowych nie bralem pod uwage:) tak czy siak chodiz o przelozenie i moc silnika potrzebna


faniron
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 320
Rejestracja: 12 lut 2006, 18:56
Lokalizacja: Dolnośląskie

#90

Post napisał: faniron » 18 wrz 2006, 20:52

Ja w mojej frezareczce mam śruby kulowe i serva bez przełożeń. Nie ma żadnego problemu z samochamownością tego napędu. Servo stoi zawsze w tym miejscu, w którym ma stać. W momęcie kiedy próbuję np. siłą zmienić położenie w którejś z osi, to silnik pobiera coraz większy prąd i robi wszystko żeby utrzymać zadane przez komputer położenie.
Podobnie byłoby z silnikiem liniowym. Pytanie tylko jak go zrobić

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”