Maszyna zwana tarczowym silnikiem Faradaya lub dwuczęściowym silnikiem jednobiegunowym. Zbudowana była z metalowego dysku, który wirował między dwoma biegunami nieruchomego magnesu gdy podawano napięcie do osi i obudowy. Taki silnik mógł działać również jako prądnica: obracanie dyskiem w polu magnetycznym nieruchomego magnesu powodowało wzbudzanie prądu stałego w osi i obudowie.
Z czasem dysk został zamieniony na zwój druciany. Gdy zwój miedziany wiruje w polu magnetyczny nieruchomego magnesu w zwoju magnetycznym indukuje się prąd – proste ?
Proste.

A teraz pytanie co się stanie jeśli zbudujemy urządzenie w którym magnes i zwój są w stosunku do siebie nieruchome i wprawimy je w ruch wirowy ?.

Logicznie biorąc - nic się nie stanie



Tą dziwną anomalię odkrył i opisał Faraday ( gościu też był zdziwiony ) – powstała jednoczęściowa prądnica jednobiegunowa.
Silnik Adamsa – dla wielbicieli spiskowej teorii dziejów – silnik wykazujący nadsprawność
elektryczną – ogólnie – jeśli zbudujemy w oparciu o ten pomysł układ silnik-generator to wytworzy on więcej prądu niż zużyje do swojego działania . PRRPETUM MOBILE ?.
nie, silnik pracując ( obciążony ) jest zimny , tak zimny że zaczyna schładzać otoczenie.
Pobrane ciepło zamienia w energię elektryczną.
Model takiego silnika pokazywany był w Pałacu Kultury i Nauki. Po przykryciu aluminiową miską, temperatura pod miską spadała o ok. 2st.
Czemu Gościu nie otrzymał Nobla – trzeba zapytać tych co handlują ropą i prądem .
Czy to prawda ?. Nie wiem trzeba by zbudować i przetestować. Może w tym jednak coś być bo podobne konstrukcje zbudowali już w Japonii i Australii. Japończycy ponoć nawet to produkują, ale do kupienia tylko na terenie Japonii.
Jeśli ktoś chce coś więcej :
http://free.of.pl/z/zlabs/technika/free ... /adams.htm
ERNEST KUCZEK pisze:szczegolow chyba bedzie wiecej bo mnie ciekawosc zozpier.... aby rozebrac ten silniczek



Jest tam może tego więcej ? - jak to się nazywa ?ERNEST KUCZEK pisze:tym bardziej ze kupilem to raczej za grosze